Förlåta eller lämna?

Hej. Hoppas att någon kan ta sig tiden att läsa och ge mig råd, vet inte vad jag ska göra.
Jag lever tillsammans med min sambo och hans två barn som bor hos oss varannan vecka. Vi har varit tillsammans i snart ett år. För några dagar sedan fick jag ett samtal av en kvinna när jag satt på jobbet, som berättade att min sambo kontaktat henne flera gånger den veckan och velat träffas, hon skickade över en del av deras sms konversation. Han hade sagt till henne att vi gjort slut men kvinnan hade tittat på Internet och såg att jag stod skriven på samma adress som honom. Jag konfronterade honom och han nekade i början men till slut berättade han vad han kallar för “sanningen”. Hans version är att han kände sig mycket pressad av mig och sökte någon slags bekräftelse. Han säger att han skäms och att jag betyder allt för honom. Jag tror ingenting på vad han säger, hela min värld rasade samma efter det samtalet från kvinnan. Några veckor innan detta hände pratade han med sin pappa om giftermål och barn med mig.
Jag förstår ingenting. Känner mig så sviken och förnedrad av honom.
Jag vet inte om jag kommer att kunna förlåta eller lita på honom. Vad skulle ni ha gjort?

Om han gör så efter bara ett år så passar ni nog inte så bra ihop, eller hur känner du själv?

2 gillningar

Gjorde han samma med barnens mamma tro? Nä skulle dumpat honom,att göra så efter ett år låter sjukt…hur vet du att han inte har kontaktat ännu fler :zipper_mouth_face: men jag skulle tackat henne som berättade och öppnade ögonen :sleepy:

3 gillningar

Jag kände att vi gjorde det, han läste av mig som ingen annan kunnat gjort tidigare, han gjorde mycket för oss, vi var väldigt lika till mycket men efter det här vet jag inte.
Tack för att du tog dig tiden att svara.

Tack för ditt svar :hibiscus:
Han säger att han lämnade barnens mamma då hon spårade ut , hon är en riktig psykopat som velat förstöra sen jag kom in i bilden. Men det är en annan historia.
Det var snällt av den kvinnan att berätta, men jag känner mig så förnedrad och värdelös som kvinna.

1 gillning

Alltså en man som håller på så efter bara ett års relation med dig, njaaaaeee :poop: :see_no_evil:

Hur fick han kontakt med henne btw? Dejtingsajt på nätet, gamla bekanta eller what else?

Men måste hon googla honom så är det förmodligen ingen han/ni känner sedan tidigare utan en ny bekantskap så frågan är ju på vilket sätt han hittade henne… och svaret på den frågan ger ju oxå lite hintar om vad han kan tänkas hålla på med och vilken i ordningen hon eg. är.

En sak till… alla som har ex som är sk. “psykopater” skulle jag skärskåda extra noga i sömmarna. Har du någonsin talat med barnens mamma, vad har du själv bildat dig för uppfattning om henne, i synnerhet om du tar av dig de rosafärgade glasögonen gällande mannens beskrivningar av henne…

7 gillningar

Jag får dåliga vibbar av det här.

Ni har inte varit ihop så länge, du upplevde att ni var lika, gjorde saker tillsammans och han läste av dig bra. Samtidigt går han bakom din rygg och söker uppskattning av andra och skylle på dig.

Som jag ser det är risken stor att det är han som är psykopaten. Har du träffat x:et eller har du bara hans ord för hur hon är? Visst finns det x som är mer än lovligt konstiga, det är jag den första att skriva under på, men i vissa fall är det inte där problemet ligger.

Ta i alla fall en paus från honom så att du får lite perspektiv till det hela. Vad säger gemensamma vänner?

4 gillningar

Jag trallar det samma som andra här. Har du talar med hans ex själv? Om inte kanske det kan vara bra att inhämta referenser från han f. d. Något säger mig att felet ligger hos honom. Han är på språng och letar nya byten att fälla. För honom kan det vara jakten som är det eggande. Att han kan läsa av dig behöver inte betyda annat än att han kunde se vilka knappar han skulle trycka på för att få dig dit han ville. Frågan är om han bryr sig om dig eller om han bryr sig om sig själv, en narcissist som speglar sig själv i de känslor han kan väcka hos andra.

2 gillningar

Lämna utan tvekan. Det här är ingen pålitlig partner du har och som alla andra skriver, hans uttalande om hans ex som påstås vara psykopat kan ge en stor ledtråd till att det är han som är den sanna psykopaten! varningstecken!

Gör dig av med honom för ditt eget bästa

1 gillning

Hej! Lider med dig för det som du har råkat ut för. Jag tycker som många andra att det känns väldigt opålitligt om han gör så efter endast 1år, det är absolut inte okej efter 10, 20 år heller men kanske att man kan få en annan förståelse då utefter hur förhållandet har sett ut. Du måste ta reda på hur han fick kontakt med den kvinnan, eller antar att hon berätta det för dig när hon ringde?

Kram

Det svar som spontant och genast dyker upp inom mig är:
För allt i världen, förlåt honom INTE! Du kommer ångra ihjäl dig om du inte tar chansen att lämna en sån oärlig skit när du fått upp ögonen så tidigt i ert förhållande.

Herre Gud! Efter ett år ska ni ju fortfarande vara nyförälskade där han bara borde ha ögon för dig om allt stod rätt till.

Gör dig själv en tjänst och finn kraften att lämna nu!

1 gillning

Lämna snabbt innan han förgör dig.

1 gillning

Det är väldigt enkelt att säga be eller bu här! Det är du som befinner dig i relationen men eftersom jag har varit med om samma sak så säger jag bara;
Lämna honom omedelbart
Tillåt inte honom att skylla på dig
Du har ingen del i hans beslut hur han vill ha sitt känsloliv
Om han vill ha öppen relation så måste fanskapet uttala sig om det i förväg
Du är inte skyldig till att han väljer att smyga, lura och gå bakom ryggen på dig
Antingen är han psykopat, fegis eller inte i kontakt med sitt inre känsloliv
Googla på psykisk misshandel för att förstå att vissa människor använder sätt att manipulera för att slippa ta konsekvenser av sitt handlande och projekterar sina misslyckande
Hans misslyckande är antingen det att han lyckades inte dölja det han gör bakom din rygg eller han är beroende av bekräftelsen
Hjärtligt lycka till

2 gillningar

Det har inte bara med att förlåta att göra. Det handlar om att du skall kunna lita på honom. Att efter så kort tid tillsammans, börja flirta med andra, när ni inte ens borde ha hunnit skaffa er problem, låter mycket suspekt. Om du har någon kontakt med hans ex, kunde man ju höra med henna hur det var i det förra förhållandet, dvs. om det inte finns några oegentligheter er emellan, som skaver, eller mad den “nya” som han kontaktat och som tipsade dig. Hon kanske vet eller ser något. Oavsett skulle jag ju inte springa och gifta mig efter det som hänt, utan att det gått ganska lång tid och det står utom allt tvivel att du kan lita på honom igen.

1 gillning

Hej Lume,

Jag är sällan inne här längre men såg ditt mail och tänkte att jag måste svara. Detta låter precis som mitt ex ( hoppas inte det för då är mitt råd, spring). Men mitt råd är tyvärr att du ska lämna. Det finns så mycket i detta som är fel och som tyder på att han kommer göra detta igen.

Jag fick en massa vibbar av mitt ex, som också hade barn varannan vecka och som reste mycket i jobbet. Hans telefon plingade konstant men ibland så var den på ljudlöst och innan face id så kunde jag vid två olika tillfällen läsa början på SMS konversationer som han hade med andra tjejer. Det var meddelanden om att de skulle träffas eller att de skulle på semester ihop. Jag konfronterade och han nekade, vi skulle flytta ihop men jag kände alltid att jag inte kunde lita på honom. Han sa också att han ex hade varit knäpp. Men jag blev på sikt vän med exet och idag vet jag att det var han som var knäpp inte hon. I alla fall… efter mångt och mycket så får jag tillslut ett sms från en kompis att hon hittat honom på Tinder. Samma helg som han sagt att han vill att jag skulle sälja min lägenhet och flytta in med honom (vi hade redan lagt en handpenning på ett nybygge men vi bodde inte tillsammans ) I alla fall, jag konfronterar honom angående Tinder men han blånekar varpå jag säger –men är du sjuk i huvudet. Det är ju jag som tagit bilderna.
Bilderna på hans Tinderprofil var från vår gemensamma semester den sommaren så det blev lite svårt att ljuga. Men han försökte. Han var också ångerfull och sa att han endast gjort det för att vi haft det jobbigt och han behövde bekräftelsen. Vi gjorde slut men under 1,5h tid efter vi gjort slut så har kan kontaktat mig och på olika vis och försökt fått kontakt, ofta har han använt barnen som lockbete. ( jag stod hans barn väldigt nära så han vet att det är en öm punkt)

Jag är övertygad om att kan din kille ljuga för både dig och den andra tjejen så har han det i sig. Han räknade bara inte med att bli påkommen. Jag skulle tippa på att han gjort detta förr, han har bara inte blivit påkommen förrän nu. Du vill inte ha en sådan svag man som har så dålig självkänsla att han måste söka uppmärksamhet varje gång han känner sig lite låg. Du ska tacka den andra tjejen som såg igenom hans skitsnack och kontaktade dig!! Önskar att vi tjejer alltid hjälpte varandra. För tyvärr är detta rätt vanligt. Jag blev kontaktad senast i helgen av en man på Tinder som ville bjuda ut mig, jag bild-googlade honom och hittade hans facebook sida. Han var gift och hade en son på 1,5h år. När jag konfronterade honom så tog han bort mig utan att säga ett ord…jag borde kanske kontakta hans fru precis som tjejen gjorde med dig.

Jag är ledsen för din skull men denna typ av person kommer att skada dig mer än vad du kommer att må bra av honom. Jag vet att det är svårt att lämna, det tog tid innan jag lämnade trots en massa bevis. Jag önskar att jag hade lämnat mitt ex tidigare, han slösade bort en massa tid där jag kunde ha träffat en bra kille. Du är värd att bli behandlad med respekt. Är man olycklig i en relation så tar man upp det med den som man är tillsammans med. Man går inte och söker bekräftelse hos någon annan.
Ta mod till dig och lämna honom… du vill inte leva med en lögnare.
Lycka till och var stark. Tänk på att det är han som har den dåliga självkänslan och måste bli bekräftad, detta ligger inte hos dig utan hos honom. Jag ser på mitt ex i dag och tycker bara att han är en tönt!

Lycka till!!

3 gillningar

Så sa min man med om sitt ex också och jag fick ett anonymt meddelande Där det stod att min man lever dubbelliv med flera kvinnor och att min man sagt att jag var psykopat. Nu är det skilsmässa och han kommer väl flytta nu när som… dessutom så har två av hans kolllegor gjort abort efter varit med honom. Man är bara så tom efter 14 år som gifta.

Passa dig så att du inte vaknar upp flera år senare.
Vi måste ta hand om oss och visa mer självrespekt. Dessa karlar förtjänar inte oss.

Jag jobbar för fullt med mig själv men har flera gråtattacker per dag.

Vi måste!! Ingen ska behandla oss så här.

2 gillningar