Finns det några som är plus 50 här på forumet

På ett sätt uppskattar jag att man inte ser hur gamla folk är på forumet. Att det är så fantastiskt med alla goda och kloka saker som vi delar med varandra. Men blir ändå nyfiken, själv är jag över femtio och brottas med tankar om att inte längre vara attraktiv nog för att en man ska bli intresserad. Vet ju att folk träffas även i min ålder, men det är ändå något som gör mig ännu mer sorgsen

1 gillning

Jeg er 50 år ung :dancer::dancer:

Og det er håp, en bekjent giftet seg i fjor i en alder av 60 år, hun traff sin mann da de var 50. Min beste venninne traff kjærligheten i fjor sommer, i april blir de samboere :smiley:
Jeg leser av historiene her inne at vi er mange på samme alder som ønsker å finne kjærligheten på nytt. Kanskje ikke på samme premisser som tidligere, men allikevel vil man ha noen å dele hverdagen med, noen å elske og bli elsket av. Du vet hva jeg mener, alle de gode følelsene man får når man er 2.
Summa summarum; ikke vær lei deg, klart vi må ha trua! Jeg er overbevist om at det finnes flere “rette” for meg (og deg) der ute.
Å lese hva menn skriver på forumet gjør meg enda mer trygg på at det finnes vettuge mannfolk som deler de samme verdiene og som har samme tankesett som meg. Takk, alle dere menn her inne som gir meg håp!

Nå skal vi inn i 2019 med hevet hode og høye kneløft og fulle av håp for fremtiden, vel vitende at vi er verdt å elske :muscle::two_hearts:

Klemmer :hugs:

3 gillningar

Ochjagmed. Jag fyllde 50 i somras. Jag har just fått en spricka i självförtroendet men jag litar på @Atrax, att det hon säger är sant. Det borde gå att få kärlek även efter 50…

1 gillning

Tack för dina varma och hoppfulla ord. Önskar dig kärlek och gemenskap i framtiden

Og Marianne Faithfull uttrykker det så godt :smiley:

1 gillning

Skvatt høyt da jeg så at jeg klarte å legge til sånn fint med bilde og greier og greier, :fist_right::clap: er ei klomse teknologisk :cry:
Overrasker meg selv til stadighet med nye ting :grin:

Nesten så jeg går og henter leksikon i bokhylla for info :joy:

1 gillning

technical genious @Atrax :slight_smile:

1 gillning

Det bevisar att du fortfarande är ung och nyfiken. Att lära sig nytt är roligt

Jo, jag har också tänkt samma sak! Jag är 56 år och skild sedan september och har hamnat i min första riktiga ålderskris. Känns fruktansvärt tungt. Känner mig också stressad över att bli ensam så här sent i livet. Känner mig misslyckad över att inte ha ett stabilt socialt liv vid min ålder. Det känns som om jag borde ha det och att alla andra har det! Men så är det förstås inte! Men vilken tröst det är att ha den här sidan att läsa om allas historier och hur svårt det är för oss att gå igenom skilsmässor eller separationer. Jag har tidigare skilt mig och det har varit svårt men jag har då haft barnen och en helt annan framtidstro. Nu känns livet ändligt. Den här skilsmässan gav mig en riktigt käftsmäll och jag är fullständigt golvad. Trots att jag vet ändå att det skulle kunna vara värre. Jag är frisk och har jobb, har barn och vänner. Men ändå kan en relation med en man aldrig jämföras, om den är bra förstås. Och det är det jag måste erkänna att den inte var.

Ja, er utrolig nysgjerrig på det meste og livet generelt, lærer noe nytt hele tiden. Jobber også som lærer …
Så jeg gleder meg til pensjonisttilværelsen når jeg endelig kan få tid til å gjøre masse nytt. Jeg vil lære mer om kunst, arkeologi, mineralogi, marinebiologi, menneskesinnet, lese mange flere bøker, historie, barn og oppvekst, regnskogen, og mere.
Jeg velger å tro på kjærligheten “i moden alder” (tull, er jo i den beste alder!)
og jeg velger å tro at jeg har flere liv. Er ikke religiøs, men skal jeg velge noe vil jeg tro det. For å bare ha ett liv og alt det jeg vil lære og oppleve, det gjør meg deprimert. Sier som han andre: “I’ll be back …”

2 gillningar

Känner som du en form av misslyckande. Men som du skriver också stor tacksamhet för det jag har, vänner, barn och barnbarn. Är också glad över att jag efter separationen köpte mitt lilla drömhus vid en sjö. Ett renoveringsobjekt som så sakteliga börjar bli klart. Min räddning tror jag, att slipa och måla och låta tårarna rinna känns mer konstruktivt än att ligga i sängen och sörja. Stor kram på dig, fantastiskt att du finns och vill dela dina tankar med mig

4 gillningar

Jag är 55 år fyller 56 i sommar hoppas väl också på det. Men man är lite skadeskjuten efter så många år tillsammans. Och sedan ett fult svek.

2 gillningar

Så kult at du også har et lite hus du styrer med, det har jeg også :smiley:
Vi pusset opp sammen, men etter bruddet så må jeg ordne det siste selv. Helt klart terapi å pusle med hytta, den ligger også ved vannet, elsker det stedet.
All kreditt til deg som pusser opp selv, flink du :muscle:
Jeg har 10 tommeltotter og kan ikke snekre, men male og slipe litt går fint.
Og snart er det hyttesesong på nytt :relaxed:

1 gillning

55 åring här. Fast jag är en lämnare. Har sett attraktiva 60+. Det är inte i åldern det sitter, inte i utseendet heller. Hänger f n på tre dejtingsidor, en för 40+. Betvivlar dock att jag kommer att hitta någon. Jag är en stillsam, tillbakadragen typ som inte hittar min “typ” på krogen och knappast på dejtingsidor heller. Min “typ” sitter i soffan och läser en bok eller ser en film, tar en pizza eller en promenad i all ensamhet och undrar om det inte finns någon stillsam, romantisk, rolig, omtänksam, seriös kille där ute som är som hon men vi kommer aldrig att mötas eftersom vi inte gör något väsen av oss.

6 gillningar

Tack😍! Vad kul att köpa ett hus och att renovera det! Låter fantastiskt! Har börjat titta på hus nu men är inte händig så det skrämmer mig lite. Men har rest och sett en hel del så jag börjar känna att jag vill komma till ro och hitta något ställe. Vill kunna ta emot barn och släkt vid storhelger etc. Vill bara göra ihop det med någon.

1 gillning

Jo, jag är 54 år, men jag hoppas inte på att träffa någon ny. Jag är för bränd för att tänka mig det.

Har också svårt att trivas i krogmiljö och gjorde ett försök på en dejtingsida, men tyckte att det var svårt att hitta någon som passade mig. De flesta män visade upp sig i olika munderingar, på golfbanan, tävlingscykeln eller med en öl på en bar i ett soligt land. Orkade inte försöka lista ut vilken deras unika personlighet var bakom dessa stereotypa intressen.
Hoppas ändå att du träffar någon

Ja så känns det ofta och jag undrar hur jag ska våga. Men tänker ändå att det kanske finns någon

Hvorfor ikke melde seg inn i filmklubb eller prøve lesesirkel? Alternativt kan du henge rundt blant hyllene i biblioteket eller bokhandelen :wink:
Noen bibliotek arrangerer litteraturkvelder, sjekk det ut :smiley: Jeg er selv glad i å lese og se film.

Krysser fingre for deg :crossed_fingers::crossed_fingers:

1 gillning

Jag är 53 år ung! Tycker bara livet blir bättre och bättre. Har inte samma ork/intresse för utgång längre men skulle jag bli singel igen så skulle jag dejta på nytt.
Kanske inte ens fästa mig vid en person utan bara ha kul, inte hamna med släkt, familj och samboskap. Allt fungerar toppen idag men orkar inte det ett varv till. Det är ju oxå en sorg, vid en separation, att skiljas från partnerns syskon och ev barn, även om de är vuxna.

2 gillningar