Exet beklagar sig för min mamma

Tji fick jag. Visst är det skönt att vi äntligen är separerade men tjafset och irritationen har ju inte upphört. Och tydligen så skriver exet till min mamma och gnäller över saker som han tycker är jobbiga med mig. Min mamma har förmedlat detta till mig men det blir ju fel eftersom jag känner mig tillrättavisad av min mamma trots att jag är 41 år.

För någon timme sedan ringde hon och berättade att exet hade mailat henne gällande att jag tydligen sms:ade honom för mycket och att han kände sig påhoppad. Tidigare idag försökte vi få ihop sommarschemat till fritids ang hur sonen ska vara där i sommar. Jag såg i mailet med fritids att han inte hade satt sig ledig någon vecka alls vilket skulle betyda att sonen endast skulle vara ledig i 2 veckor i sommar ( under min semster). Jag fick väl något bryt och undrade varför han inte tänkte vara ledig med barnen. Han tog väl dessa sms som ett påhopp då jag råkade slänga ur mig om det var för att han ville spendera mer tid med sin nya framför barnen( ja det var dumt av mig).
Han skrev senare till min mamma hur jobbigt han tyckte det var när jag sms:ade honom hela tiden och kom med påhopp. Vilket reulterade i att min mamma ringde mig och beklagade sig över hur jobbigt hon tyckte det var att hamna i kläm och att jag och exet ju måste kunna prata lugnt och sansat vilket ledde till att jag blev irriterad på min mamma.

Suck… Nu har exet poängterat att jag inte får skriva till honom utan bara ringa eller träffas om det är något. Jaja får väl hålla fingret i styr och inte sms:a när jag blir irriterad på honom.

Jag sa till min mamma att hon ju får säga ifrån till exet på skarpen att hon inte vill höra beklagelser över mig.
Herregud känns som jag lever på grundskoletiden när det skulle skvallras för föräldrarna.

3 gillningar

Jag tycker du kan poängtera tillbaka att er kommunikation inte ska gå via din mamma. Håller med dig om att det är väldigt barnsligt av honom!

1 gillning

Mitt x ringde till min pappa och gnällde men där fick han tji. Min älskade pappa som höll på mig i alla lägen! Tyvärr dog han i corona för ett år sedan :cry:

4 gillningar

Suck, så har exet än en gång ring och messat till min mamma och beklagat sig över mig. Varje gång ringer min mamma mig och är upprörd/ledsen över att detta. Nu igår sa hon att min pappa var så arg på exet att han ville åka hem och slå ner honom. Jag sa till min mamma att jag inte vill veta vad exet säger eller skriver till dom, att detta bara får mig att må sämre. Jag bad henne också sätta ner foten mot exet och säga åt honom på skarpen att inte ringa och messa ang saker om mig.
Han hade tydligen bla sagt att barnen mår dåligt över mitt beteende mot honom.
Vem sa att det blev lättare när man väl flyttat ifrån varandra.? Ja jag hade ju hoppats på det, suck…

1 gillning

Om inte någon av dina föräldrar klarar av att göra helt klart för ditt ex att de inte vill höra ett enda ord mer från honom rörande klagomål på dig, annars klipper de kontakten… då blir det DU som måste göra klart, bortom ALLT TVIVEL, för dina egna föräldrar att DU inte vill höra ett enda ord mer om något what so ever rörande deras kommunikationer med ditt ex.

Fortsätter de med berått mod att “ta fan i båten, så får de ro honom iland själva”… utan att i sin tur beklaga och lasta av sig på dig.

Nu krävs det lite jävlar anamma här, både hos dig och dina föräldrar… men klarar de inte av det så blir det upp till dig. Annars fortsätter ni som ni börjat och får samma resultat :muscle: :revolving_hearts:

1 gillning

Ja jag har sagt till min mamma på skarpen att de får säga ifrån om de inte vill att han ska kontakta dom ang mig. MEN att jag inte vill höra ett ord om vad de pratar om om de nu fortsätter att svara när han ringer och gnäller, att jag inte vill ha med det att göra då det tar så mycket energi när de lägger sig i min och exets relation. Och jag vill absolut inte att de kommer med pekpinnar hur vi ska hantera den heller.
Jag har verkligen sagt i från till min mamma, att jag säger ifrån till exet att han ska sluta är som att tala till en vägg.

Då får vi hoppas att dina föräldrar börjar göra som du ber dem. Om inte annat så får du dra det hela ett steg längre.

Du kan kanske förklara för dem hur de gör för att blocka honom och be dem göra det för både deras och din skull.

1 gillning

Ja, alla vet inte hur man gör. Be att få låna deras mobiler och så blockar du hans nummer åt dem. Vill han något får han ringa dig i stället.

1 gillning