Ett steg framåt och två steg bakåt

Min son sa vid ett tillfälle "jag är hellre död än bor med pappa"
Det är en utav de saker som behövdes för att jag skulle klara av att separera.

Du behöver stå upp för ditt barn! Vill du visa din dotter hur man blir trampad på?

Behöver du ett krypin ett tag så skicka mig ett pm…

1 gillning

Tack för erbjudandet @Restenavlivet. Jag kämpar på. Läsa mina dagböcker och gå hos psykolog är verkligen ett uppvaknande. Jag läste även en länk härifrån om olika former av psykisk misshandel och det var jobbigt. Så mkt som jag kunde relatera till och det är ju i sig skrämmande. Jag får tänkvärda uppgifter av min psykolog som ska väcka mig ur mitt tillstånd enl henne. Hon är bra. Både lyssnar och ger mig väckarklockor.

läs också om traumatisk bindning. Även om det inte är fysisk misshandel (för det är det väl inte?) så psykiskt räcker för att binda hårt.

Jag har plats om du skulle behöva akutboende, kom ihåg det!

2 gillningar

Tack. Bara att få erbjudandet är så fint. Inte fysik misshandel men ibland faktiskt hot om det. Läst lite i min dagbok och på nätat och inser att det med traumatisk bindning är ganska nära. Tack för att ni hjälper

1 gillning

Har börjat mott dagboksläsande. Jag började här inne med att läsa genom mina inlägg jag hsr. Jag har ju dubbelt medborgarskap här så det tog en stund. Läste de gamla först. Det är två år Sen jag blev medlem här om ett tag. Två år. Jag läste om min ångest alla jobbiga turer mina reaktioner Ks reaktioner och jag blev så arg på mig själv. Pch besviken. Vad håller jag på med? Det är riktigt bra för mig detta. Ska försöka mig på en av de andra dagböckerna ikväll. Kram till er alla

3 gillningar

Dagboksläsande kan ge perspektiv!
När jag städade ut x:et så hittade jag några gamla dagboksanteckningar som jag hade skrivit när vi bara hade varit ihop några månader. Där ifrågasatte jag om han var den rätte, att han ofta blev arg när jag inte hade gjort som han förväntade sig, att jag kände mig isolerad för att han motarbetade min kontakt med mitt tidigare liv… Så tragiskt att det skulle ta 23 år till!!!

Oj @Restenavlivet. Men när man är kär så är det så lätt att vara blind för den andres sidor som kanske inte är så bra. Jag har samma dagboksanteckningar. Från samma år vi träffades. Jag tom bröt med K efter tre månader. Pga hans humör bla. Men han var charmig och jag var kär och jag ville ha honom. Samma efter ett år nästan. Bröt med honom. Misstänkte otrohet. Men inga bevis. Sen har det rullat på. Men känner att nu är det dags för mig stt ta tag i mina issues och se dem o vitögat så jag klarar detta och blir hel.

1 gillning

Ja, visst är det så att man väljer att inte se de negativa sidorna. Jag brukar titta på min nye och undra vilka negativa sidor det är som jag inte väljer att se… Däremot vet jag att på våra två år hittills så har han inte gjort mig ledsen och inte varit arg på mig på det sättet. Visst har vi varit osams några gånger men det går att prata om! Han stöttar mig och är stolt över mig istället för att kritisera och accepterar mina dåliga sidor på ett annat sätt än bli arg (han skrattar åt mig istället och försöker hjälpa mig)

Det du går miste om när du stannar hos K är också chansen att träffa någon som är bra för dig, som får dig att växa och bli lycklig!

1 gillning

Det är svårt och väldigt konstigt att tänka på @Restenavlivet att träffa nån annan. Jag vill inte ha nån. Jag, om jag klarar att ta mig fri, vill bara vara själv. Utan nån som ska styra o ställa mitt liv. Eller som jag ska tassa på tå runt. Jag orkar inte det mera. Tror jag.

Lagt några timmar på att läsa om traumatisk bindning bla på nätet. Det var läskigt. Jag läste med om hur man kan bli vid konflikträdsla. På dessa sidor stod det bla att känslan hat pch känslan kärlek kommer från samma plats i hjärnan och att hjärnan inte kan skilja på dom. Detta som jag lever i och hsr gjort så länge är ju det som de skriver. Som om de skrev om mig. Rädsla sen kärlek, hot om uppbrott sen ånger, otrohet och den är eg mitt fel, jag är äcklig sen bäst i världen. Herregud. Jag behöver en klinik. Eller mer hjälp. Tur att det är samtal snart igen.

1 gillning

Nu kom en till sväng med allt från a till ö. Men denna gång så sa jag som jag tänkt. Och då var K så trött på mig han tycker jag visar noll respekt och inte bryr mig om vad han säger. Han betedde sig som jag läst om på varningstecken. Och när jag svarade stt jan inte ska hota mig så blev han asupprörd. Enl K är han vänlig etc det är jag som är otrevlig och ställer till liv. Det är ju du som gapar och hotar inte jag sa jag då. Då var det mitt fel för jag inte hör honom. Jag hsr skrivit många ggr att det är bra nu och jag menar det faktiskt varje ggn. Men det är mer å mer åt det hållet. Satte upp mig på fler lägenheter. Hoppas på dem. Men den ena var så dyr.

Hahahaha. Såklart att det kom ett samtal och puss puss puss efter en stund. Såklart.

1 gillning

Läst ungefär hälften av mina dagböcker och annat som jag sparat. Oj. Jag får panik. Det är illa. Sen länge. Hur kan jag förtränga så.

Åh jösses. Läser och läser och läser mima dagböcker och gråter och svär om varannat. Hur kan jag ha varit så blind döv och knäpp? Vad är det som gör att en del reagerar som mig och förtränger och normaliserar kränkningar lögner otrohet you name it. Och en del går på direkten. Är det jag som inte tycker att jag är värdefull? Eller vad fam handlar det om? Gång på gång år ut och år in har jsg skrivit om samma form av nedvärderingar kränkningar etc etc och JAG ÄR KVAR!!! VARFÖR??? Åh herregud just nu är jsg en blöt fläck. Men jag behöver rädda mig och barnen från mera svårigheter. Tur att jag har samtal strax igen.

1 gillning

Varit på mitt tredje samtal denna vecka. På morgonen läste jag genom min första dagbok. OMG!! :scream::scream: Rena skräcken och värsta ögonöppnaren. FRÅN BÖRJAN. K var ju sån här från början.
Ett av barnen uttryckte en önskan om att flytta med mig för att K är soms han är. Känner judt nu en stor skuld över att mina barn haft denna barndom med K. Skrivit till bostadsbolaget och förklarat pch bett om förtur.
När K drog igång sin nedvärderande monolog senadt (typ en timme sen) sa jag stt pm du inte kan säga nått snällt så håll käften. Han blev tyst och stirrade. Så är det sa jag. K gick iväg. Sen var han som solen själv. Kag är stark nu. Hoppas det håller.

7 gillningar

Härligt att höra @Glas.
Grymt, kom ihåg det du nu skrev!
”Jag är stark nu”

Du är stark, glöm aldrig det!

1 gillning

Tack @Martor :blossom::blossom:

Ångest kom nu. Varför då? Jag vill inte den den daten? Ont i magen. Hjärtklappning. Bränner i bröstet. Utan orsak. :cry:

1 gillning

“Den daten”… förstår inte
Andas , ångest är inte farligt! Kram

Hur är det fatt?