Ett steg framåt och två steg bakåt

Igår kom det igen. Kränkningarna. Och ”va ska jag med dig till?”- kommentarerna. Och K säger elakt om stt han är otrogen för att Kag inte vill. Pch att han intr vill vara inspärrad i mitt sällskap etc etc etc. jag är stolt att säga att jsg sa ifrån. Riktigt utan att skrika eller kränka tillbaka eller nått. Och han blev tyst. Han försökte provocera för stt få bråka men jag bara sa: gå ut och stäng dörrn efter dig du har inte rätt å kränka mig. Typ tio ggr Hahaha. Men det funkade!!! Jävla karl. Fick ju en fundering att ta med mig från psykologen och det var ju negativa spiralen och att jag tillåter kränkningar etc. Detta kändes ju som att jag stod på mig faktiskt även om kanske inte andra tycker så.

9 gillningar

Way to go! :muscle:t2::two_hearts:

Tack @Kristinaa. För mig vad det ett stort steg. Och jag fick inte ångest. :cherry_blossom:

1 gillning

Återigen, “även en tusenmilafärd börjar med ett första steg” :raised_hands: :purple_heart:

2 gillningar

Tack @Noomi. Det känns verkligen så.

1 gillning

Gläds åt det du åstadkommit, och se på resterande del av resan med tillförsikt :fist_right::fist_left:

1 gillning

O I did it again :star2:. Framhöll hans anklagande attityd och mobbing fasoner och han blev tyst och helt spak! Bad om ursäkt och sa att han verkligen inte tänkt så förut. Jag bara sa ok. Bara gör det nu. Tänk. Och låt bli. Kände mig stark och värd nått. :butterfly:

11 gillningar

Ner i kolgruvan. Urk vilket mörker. Ångesten river. Blä

Samtal två är avklarat. Oj. Jag är verkligen i behov sv dessa samtal. @Noomi, tack för att du på ditt raka öppna sätt har fått mig att förstå att inte hålla tillbaka nått eller dölja nått. Jag har skrivit under alla år. Dagbok typ. Nu ska jag läsa genom det jag orkar till nästa gång och det blir asjobbigt. Min konflikträdsla som är så enorm är en stor del o att jag inte klarar tuffa saker. Jsg får ångest och tror världen ska rasa. Psykologen är bra på attt hjälpa mig med trasslet. Och det är skönt att rapportera (hahahah) här om det.

2 gillningar

Låter kanonbra :+1:

Bra att hela tiden påminna sig om att man inte går och betalar dyra pengar till en bra terapeut för att visa sig redan bra eller bättre, eller för att hen ska bli ens vän eller hen ska gilla det man säger… man går dit för att få hjälp och är man bara är ärlig till 50% så kan man bara få hjälp med hälften.

Vanligtvis så är det ju det man undanhåller som man behöver mest hjälp med, så att dölja saker är ju lika vettigt som att kasta pengarna i sjön :money_with_wings:

Trevlig midsommar :strawberry: :cake: :sunflower:

2 gillningar

Överlevde midsommar med bravur och hade roligt ihop med K och vänner. Har gjort en grej jag nästan skäms över faktiskt och det är att jag För ett tag sen tig på min ring igen. Det känns både bra och inte bra. Konstigt?

Vem lyfter upp mig när jag kraschar?

1 gillning

Vi här! :heart:

3 gillningar

Tack :butterfly:

Du är utsatt för psykisk misshandel. Det här handlar inte om dig och dina spöken som du beskriver det. Inte heller om din konflikträdsla. Du har blivit skadad av svek och kränkningar. Läs på Tuva forum, där kan du få hjälp att förstå dina egna reaktioner och förstå att det du här beskriver är en reaktion som du delar med alla som blir utsatta för psykisk misshandel. Ett av symptomen är att ens självkänsla är i botten och att man blir mer och mer bunden till sin förövare. Det här handlar inte om vanlig medberoende problematik. Sök hjälp på en kvinnojour. Jag har själv blivit utsatt för psykisk misshandel. Du behöver hjälp. Det är inget fel på dig. Du bara reagerar som de flesta skulle gjort i din situation

2 gillningar

Trodde jag verkligen på allt själv? Hur dum får man bli? K är fan ta mig inte klok. Jag ska försöka med hjälp av mim psykolog att klara av att gå denna gången. Jag trodde på honom. Igen. Skit med. Allt är lögner. Hela tiden.

Kram!!!

1 gillning

Bra glas, ta all hjälp du kan få. Döm dej inte själv för hårt för att du inte redan är på andra sidan. Du är på väg, det är ett jättestort steg att kommit dit.:tulip:

1 gillning

Tänker på dig Glas. :cherry_blossom:

1 gillning

Och så är K som vanligt. Lite mer ursäktande etc. jag har kommit på honom med att blanda alkohol med piller. Kallade honom alkolist och knarkare och missbrukare. Och K gör saker han inte minns efteråt. Plus stt jag tydligen ska tycka synn om honom när han inte kan kontrollera sig utan typ tvångsmässigt reggar sig på div kontaktsidor och går all in. Signat mig intresserat för tre lgh idag. Och fan med. Jag behöver klara detta. Min bror fixade sin separation utan problem. Varför har jag såna problem? Mitt fel är det ju inte att K gör allt detta och kränker etc.
Hur kommer det dig att jag intte fick levs med en man som tycker trohet och tillit är viktigt? Finns ni ens? Alltså på riktigt. Vad drar hela tiden? Är det så viktigt för allla med passion sex sex sex och spänning och nytt? Värdesätter jag så fel? Värdesätter jag inte sånt som ”ska” värdesättas? Är det nått fel med att vilja ha trofasthet trygghet och tillit? Fasiken