Ett steg framåt och två steg bakåt

Det är på gränsen @Tellix.

två steg fram och ett lite snett åt sidan. Så är det nu. Ibland ett bakåt. Men de flesta steg går framåt. De är inte snabba men de går framåt. Lyssnar på psykopat podden och läser och läser och läser om psykisk misshandel och hur man ska tänka och bemöta etc. Och. Det. Hjälper. Mig. Plus att mannen faktiskt ger sig.
Det är inte fel på mig. Det är inte att vara störd och egoistisk att umgås med sina vänner utan honom. Jag är inte missunnsam för att jag tycker han ska låta bli att knulla andra. Jag är inte hysterisk när jag blir arg och frustrerad på hans totala ointresse för allt utan att ligga. Med vem som helst. Utan att bry sig om nån annans känslor. Jag är inte världens sämsta fru för att jag inte håller med pm allt. Listan är lång lång. Mem jag fattar ju helt plötsligt. Misshandel. Nedbrytningen är ju så subtil och sker så in i en så den blir total. Det är svårt. Men i psykopat podden sa dom det precis som jag upplever det. Och det var skönt. Att veta att jag är inte störd eller dum i huvvet. Det är han. Han som medvetet brutit mer mig. Sen kan folk feåga hur jag kam stannat så länge. Men det är svårt att förklara för de som inte förstår eller vill förstå. Så jag gör inte det.

3 gillningar

Min gissning. Du är den som kommer vara vinnaren i slutänden. Klarar du bara köra racet hela vägen så…

Och du, jag förstår hur du kunnat stanna så länge. Nu gör jag det efter det mitt ex utsatt mej för. Om inte han begärt skilsmässa hade jag nog tyvärr stannat kvar och ägnat min tid åt att få honom att må bra. Jag kan fortfarande så här nästan 1,5 år senare känna att om han ångrar sej så måste jag gå tillbaka, för hans skull. Helt jävla sjukt. Du som tagit steget att initiera en separation efter att ha levt med en man som psykiskt brutit ner dej i så många år är så mycket starkare än mej och många andra. Jag hade nog inte fixat att bryta, men jag tror faktiskt du kommer att klara det. Du är nästan där.

2 gillningar

Tack @Tellix. Det är skönt att landa i att förstå. Och att förstå att jag ska lyssna mer på alla andra ovh inte på mannen om hur jsg är och beter mig etc. Skuld är en sak som han använder sig av. Vad är du för en fru som är med vänner istället för att greja hemma när vi har så mkt att göra? Han är hemma hela tiden och gör absolut inget med vårt hem. Ingenting. Men skrika på mig i sista ögonblicket när gäster ska komma och han haft flera dgr på sig att röja och städa det är standard. Inte denna ggn dock. Nu har jag lagt det på honom klart och tydligt för flera dgr sen. Och sagt rakt ut att ett utbrott på mig för att han inte gjort det han sagt händer inte. Sen får vi se när jag kommer hem från jobbet ikväll vad som hänt. Och hur mkt fula sms som kommer under dan. Ska inte svara på dem i så fall. Får alltid ont i magen när han ska görs ngt för han börjar alltid beordra mig och sonen i militär order tonläge. Gör det. Gör si. Gör så. Och om man säger nått så bli han svart i ögonen och säger motarbeta mig inte nu. Vi ska jobba tillsammans. Vaddå? Han har fem dar på sig. Jag och barnet jobbar resp är i skola o på träning. Men nä. Ha en fin dag :cherry_blossom:

2 gillningar

Bra att inte svara. Läs dem inte ens!

Stå på er, du och sonen! Heja!

1 gillning

Helt över förväntan har allt gått denna helgen än så länge. Jag är i total chock. Kam antidepp göra sån skillnad på en person? Känns som om det inte är på riktigt. Men skönt.

Vem är det som det är sådan skillnad på? Dig eller mannen?

Mannen @Noomi. Men jag tar tillbaka det. Det var bara tillfälligt. Nu är det samma som innan.

Ska inte höra av mig. Ska inte. Ska inte. Ska inte. Helgen på olika håll. Bra. Men det är så svårt att inte skicka sms eller ringa. Men ska inte. Måste träna på det. Inge lgh än. Mannen har sagt olika saker och jag är låg sänkt och mår piss. Skriver här istället.

Bra, hör inte av dej. Du fixar det.

1 gillning

Kämpar @Tellix. Det är inte lätt. Varför är det så svårt?

Kanske för att det ändå är en slags trygghet att låta livet rulla på. Man vet hur nästa dag ser ut och nästa.

Är du frivilligt på annat håll eller har du flytt?

1 gillning

Jag är frivilligt på annat håll. Men hemma igen. Hur är det med dig @Tellix

superlångt inlägg
Livet tar sina vindlande olika vägar hit och dit. Jag har fått nej igen på en lgh. Så segt. Men, den som jag väntar på kommer nog ut snart och då hoppas jag på den. Mim snart X man är helt öppen med sina ragg. Han sitter med telefonen och skriver, tar selfies och skickar och informerar mig (Why?) om sina ligg. Plus att han frågar mig pm stavning pm ord åå engelska!? Jag bara va?? Ska jag hjälpa dig med engelska när du sitter och chattar med andra? HA HA HA! Nä. Glöm det.
Sen gnäller han och har ångest och är ledsen för hur han behandlat mig etc och tycker synd om sig själv. Jag mår skit, men det är ändå rätt bra att han är så här för då blir det på ett sätt enklare. Hans företag, hans familj, våra barn, hans vänner väljer bort honom för hans sätt att vara på och för hans sexfixering och hans utbrott. Han fattar nada. Han som är så snäll och bra? (Va?).
Han är mer negativ än vad en tonårig är till skolan. Allt är fixerat vid sex. Kag frågar om vi ska göra ditt eller datt? Han säger nä det blir ju ändå inget ligga. Men vad fan. Jag lyssnar på psykopatpodden. Och så har jag mer kontakt med psykolog online. Ska åka iväg imorgon. Soon xet vill inte nått. Så jag skiter i honom. Han kan göra vad fan han vill.

Jag vill ha lugn och ro och ett vanligt liv. Jag vill, om jag nånsin vågar, ha en relation som imte innehåller psykiskt våld, kränkningar och nedvärdering. Jag vill ha trohet, tillit och möjlighet att vara mig själv. Jag vill inte ha en sexfixerad person som tror att allt snurrar runt hens kön och pm man ska ligga eller inte. Jag önskar att jag ska kunna få känna mon lust som kommer med tryggheten pch tilliten. Den är ju borta just pga stt detta är borta. Mitt sätt att känna på och visa kärlek på räknas inte. Det är tydligen tråkigt. Men inte för mig. För mig är tryggheten och tilliten en förutsättning för att känna nån lust alls. Jag är rädd för stt blotta mig igen för nån. Både psykiskt och fysiskt. Det känns hemskt läskigt. Soon är lång vältränad snygg och bra i sängen och vet om det.
Hur ska jag inte bli den ensammaste bittraste tanten i världen? Han är så omsvärmad och ligger och de vill bara ha mer av honom (vet för jag har sett sms etc). Men jag, jsg är ingenting. För många kilo, för gammal, för gropig sladdrig och osäker och rädd. Fy bubblan.
Glad påsk på er :yellow_heart::yellow_heart::yellow_heart:

Lite mer styr på känslorna idag. Förra inlägget mådde jag pyton. Mår ff dåligt men inte så dåligt.

1 gillning

Så där kände jag också när jag blev lämnad. Och känner väl fortfarande. Men hellre allt det där och ensam än med någon som inte uppskattar en.

Hoppas verkligen du får den där lägenheten så du kan börja bygga upp dej så smått. Håller tummarna för dej.

2 gillningar

Tack @Tellix. Jag hoppas oxå på lägenheten. Det ploppar upp saker hela tiden.
Nu har jag börjat tänka på att han är mitt snart x. Jag har börjat säga att jag ska flytta. Jag har börjat tänka på att planera hur jag ska göra och vad jsg ska ta med mig. Jag har sagt till honom att boka tid på banken. Men ff ångest och stress pga detta.

2 gillningar

Mitt nästa steg var att ta av ringarna. Han är iväg och är på aw. Grejen är att han inte jobbar sen dec och inte vart anställd sen två år. Så ”aw” är rätt genomskinligt. Förra helgen var han på möte. Hahaha. Han talade klart om för mig att kan kn…at. Sen tror han att han ska kunna säga allt till mig. Nä. Idag svarade jsg bara Bry och hejdå på jans meddelande. Svarade inte när han ringde. Kopplar. Per honom tror jag. Hoppas jag. Ångest ka det har jag. Mem ändå.

@noomi. Jag funderar verkligen på att ta dig på orden. Läser min gamla tråd och jösses. Jag var/är så fast i mitt beroende. Men jag kämpar. Och det är inte lika svårt längre. Snart så. Snart kommer stunden som jag kämpar för att klara. Tack för alla dina bra råd

1 gillning

Han gör ingenting. Verkligen ingenting. Mer än surfa, sola, träna. Och träffa andra. Allt ansvarsgrejer händer inte. Frågade idag om han skulle skaffa en god man eftersom han beter sig så omyndigt ändå.

4 gillningar