Ett steg framåt och två steg bakåt

Jeg fikk begge guttene mine tilbake etter samlivsbruddet. Vi har snakket sammen om det som ikke var bra og de fikk snakke ut uten at jeg forsvarte meg eller prøvde å forklare. Jeg ba om tilgivelse og fikk det. Som så mange her inne ville jeg tro på familien, at det skulle bli bedre etterhvert.
Vi er gått videre nå, og jeg og guttene har det supert sammen. Eldste er nå på besøk så å si hver helg og vil være med broren sin og mammaen sin, jeg føler meg så priviligert.

Jeg ønsker deg lykke til med sønnen din også, håper virkelig det ordner seg snart. Du virker jo å ha selvinnsikt og styrke.

Klemmer

1 gillning

Tack @Atrax för dina ord. Jag ska försöka det jag kan med att få rätsida på mitt liv och hjälpa sonen allt jag kan. Det är inte bara detta med mannen otrohet utan fler saker som gör att sonen mår dåligt. Han har dolt det för mig väldigt länge. Han ska få hjälp det är bokat och klart. :cherry_blossom:

Hei igjen :grinning:Jeg og guttene fikk hjelp av det offentlige, vi gikk hadde tilbud hos offentlig barne- og ungdomspsykriatisk instans. Vi gikk både sammen og hver for oss. Jeg fikk 2 nye gutter, fantastisk hjelp som reddet oss. Jeg husker godt hva eldste sønnen min sa da jeg fortalte at vi skulle til samtale og få hjelp, han mente jeg var svak som ikke kunne ordne opp selv. Nå sier han at jeg var sterk som søkte hjelp. Det tok tid, flere år faktisk.
Håper virkelig sønnen din får hjelp, og at han tar imot hjelpen. Lykke til begge 2!

Klemmer!

3 gillningar

Hvordan går det med deg og sønnen din?

Hej atrax. Jo. Det är bättre med mig och sonen. Vi har pratat lite och han går på samtal så jag hoppas det blir bra. Tack för omtanken

Så bra, er glad på deres vegne :smiley: Håper fremgangen fortsetter for dere begge!

1 gillning

Fick inte Lgh. Sökt en annan. Ågren idag. Men det är för att ede äldsta barnet å jag pratat och hen vill inte fira jul med K. Barnet önskar att jag inte fortsatt med K. Barnet ville vi skulle skiljas så hen slapp träffat K. Jobbigt värre. Jag håller med hen. Allt blir jobbigt med K. Shit. Blev dubbla atarax idag å sova på.

2 gillningar

Håller tummarna för den du söker nu, ta hand om dig och hoppas du kan sova vännen.

1 gillning

Jag känner stor tacksamhet till er här inne som har och är så hjälpsamma och stöttande och även ger mig bra mentala väckarklockor genom att säga tuffa men sanna och ärliga saker. Ni hjälper mig framåt även om jag går i långsammaste laget.

4 gillningar

Ett tag sen nu jag skrev. Det är lite upp och lite ner som vanligt. Är återigen i sitsen stt jag är nr två i kön på lgh. Så hoppas de tackar nej så jag får den. Livet behö er bli lugnt snart känner jag.

6 gillningar

Hej Glas!
Längesen! Hur går allt nu? Är du inställd på att flytta? Har du pratat med barnen om det? Eller fixar du allt först och tar alla snack sen?

1 gillning

Hel @Malvina . Barnen vet och vill. K vet väl men är som han är. Sista lgh fick jag inte men nu är jag nog först i kö på nästa hoppas jag. Ja de är länge sen. Hur är det med dig?

Åh herregud vilken ångest jsg hsr idag. Vill bara ha en gemenskap glad och full av familj på jul men Ks jävla sätt stoppar allt. Alltså för att ingen vill komma till oss. Jag hade nästan redan ställt in mig på att jag fått lgh som jag var tvåa på men inte. Ångest över det med. Jag orkar inte mer. Vill bara ramla ner i en hög och gråta ögonen ur mig. Fy fasiken. Blä

1 gillning

Gör det. Det behövs. Ibland behöver man falla ihop i en hög, vråla, skrika, gråta och få ur sig de infekterade känslorna, dränera sitt inre på själens värkande var och rena sitt inre med befriande tårar, förlösa sin vånda med smärta för att sedan resa sig på nytt.

5 gillningar

Jag har fått ett hjärta som slår konstiga dubbelslag. Otrevlig känsla. Har konstant tryck över bröstet som känns som mär jag har ångest eller stress. Urk.
Har ställt K mot väggen. Han håller på med sina ”spänningssökande” skitgrejor. Sen tror han att jag ska bara va glad när han är glad, inte feåga, inte vara arg ledsen eller nått. Säger att han inte orkar. VEM FAN GÖR DET?
Vill bara slå honom just nu. Och inte. Ville ju bara ha en vanlig normal man med normalt stt. Fadt är jag normal? Kanske inte. Väntar på nästa lgh. Hoppas. Jobbigt men måste ju. Tack

Du kommer att bli sjuk av inre stress när du konsekvent vägrar att ta ansvar för dig själv, @Glas

Kära Du, när ska du sluta upp att inbilla dig att du kan “ställa den där K(näppskallen) mot väggen”… du kommer ALDRIG att ha skuggan av en chans att ställa honom mot väggen och vinna över honom.

En normal har aldrig någon chans mot en idiot, för idioten vinner alltid på erfarenhet…

1 gillning

Så sant @Noomi. Jag jobbar rätt hårt med mig själv och detta att ta upp saker K gör är mer för att öppna mina egna ögon och tvinga mig att se vad han gör. Ställa mot väggen var nog fel uttryck. Mer visa honom att jag vet ser vad han gör. Min ångest kommer upp för att jag inte förtränger mer och läser och bearbetar allt gammalt nytt och allt där emellan. Ihop med min psykolog. Och det är faktiskt jättesvårt men jag kommer framåt känner jag själv iallafall. Skulden skammen och sorgen är inte likadan längre.
Att inse hur jag betett mig mot mig själv och mina barn i denna relation genom att inte gå är en tuff läxa som jag håller på att kämpa med känner jag.
Så ställa mot väggen var nog fel. Mer visa stt jag ser och inte förtränger mer. Typ. Tack

1 gillning

Bra kämpat, men du har en bit kvar :mountain: :heart:

1 gillning

Jo @noomi det är sant. Men om jsg backar två PR och ser på mig då och nu så har jag kommit en bit iallafall. Tror att jag nu behöver flytta för att kunna på riktigt komma vidare. Hsr varit nr två på flera lgh det senaste så nästa borde vara min.