Raderat

… Raderat

4 gillningar

Så ditt elände börjar redan efter 1 (ett) år för att du sms:ar med en annan tjej?

Har du levt i skuggan av skuld och skam i 6 år för en sån grej?

Jösses!! Det där låter som en familj från helvetet!
Hade jag varit du hade jag slängt ut dom och talat om för din fru att det fortfarande finns lagar i det här landet och att hennes syster och föräldrars åsikter är totalt ointressanta.
Dessutom hade jag toppat det med att jag inte är ett pervo men säkerligen runkat 1000-tals gånger till internetporr och drömt om andra tjejer än henne. Tjejer som faktiskt gillar kukar!

Som alltid! Bryt dig loss från henne så klarnar det nog ganska snart vad det är för skittjej du varit med.
Du är ju bara 37 för böveln! Du är ung! Du har många år kvar och dom börjar så fort du kommer bort från den där destruktiva familjen.

1 gillning

Tack!

3 gillningar

Bra att du gör inspelningar och samlar bevis! Håll dig väl med familjerätten, det är trots allt de som fäller avgörandet i vårdnadstvisten. Se till att du är mycket med barnen, dokumentera det! Annars kommer du att förlora dem pga “kontinuitet”. Så mycket skit möjligt i vårdnadstvister att man inte tror det är möjligt!

1 gillning

Tack för

4 gillningar

Om du inte redan är bekant med den så vill jag tipsa om en förening som heter PappaBarn, den föreningen har uppstått just pga att folk hamnar i situationer som din, o samhällsfunktionerna kring detta fungerar ehhh låt oss säga mindre bra, för att vara politiskt korrekta.
Upplägget skiljer sig mellan lokalavdelningarna, men ofta kör dom 1träff/månad. Du kan även ringa/maila för att bolla idéer.
De har iaf hjälpt mig, jag finner mig i en liknande sits, dock inte lika “extrem” eller hur jag ska uttrycka mig.

2 gillningar

Tack!

2 gillningar

Låter som att ni cementerades i skuld -anklagande vid din flirt för flera år sedan. Låter lite hårt om det enbart var i tanken och sms?
Har det funnits andra saker som fått din hustru att reagera så starkt?
Sen undrar jag förstås vad du gjorde på darkside och lägger upp bilder när du har en relation. Jag menar inte att det är ok för en släkt att komma med hot men jag undrar ju om det finns komponenter som inte framkommit här.
Jag kanske är väldigt naiv och obevandrad men jag är varken bekant med darkside eller grindr vilket du uppenbarligen är. Har detta varit på tapeten förut och kan förklara reaktionen från din hustru?

1 gillning

Jag.

2 gillningar

Svårt att förstå denna tråd med polisänmalingar om bedragare som av någon anledning skapar fejkade konton på grindr, med billeder på TS från darkside och konversationer angående äldre herrar och yngre transor. Det talas om ett annalkande krig, men kriget verkar redan pågå för fullt.

Det visar om inget annat hur otrohet även i liten skala, skapar misstro som till slut raserar allt. Hoppas psykologen kan hjälpa TS att framstå som mer sansad inför vårdnadstvisten.

1 gillning

!.. Hej

Hmmms,

1 gillning

Du gör nog klokt att lyssna på din familjerättsadvokat. Fokusera på ditt huvudproblem, som är att du skall skiljas och att din fru vill ha ensam vårdnad, eftersom hon tydligen, av olika anledningar, inte litar på dig.

Sluta med ditt jagande av bedragare, polisanmälningar, hemliga inspelningar och annat som du håller på med. Du gräver bara din egen grav med sådant trams.

1 gillning

Allt är

1 gillning

Tänkte

Vilket as som ska lägga sig i - känner till typen. Skaffa lite saftig ammo (information) och täpp till käften på henne för gott. Alla döljer nått :smile:

2 gillningar

Usch vad vidrigt hon och hennes familj beter sig, kan inte begripa hur man kan bete sig så när det är barn inblandade och att de inte kan tänka på barnens bästa? Att din föredetta fru är sårad och beter sig illa kanske är lite mer begripligt då men hur svärmor och systern inte kan ställa sig över att försöka sabba mellan dig och barnen går verkligen inte att förstå.

Hursomhelst hoppas jag att du förstår att ingen vettig människa i det här landet på något som helst sätt tycker att något av det där gör dig till en sämre pappa eller mindre lämpad att ha vårdnad om barnen. Det hade inte ens spelat roll om du hade hängt på Grindr på riktigt, det hade ändå inte haft någonting med din papparoll att göra.

Låter ärligt talat som att ditt ex och hennes familj är helt sjuka i huvudet och att du kanske ska vara glad att slippa ha mer att göra med dem på sikt, men antar att det inte känns så just nu.

1 gillning

Ønsker deg masse lykke til fremover i kampen din, stå på! :muscle::muscle: Du er sterkere enn du tror.

Heia deg! :hugs::hugs:

1 gillning

Om man lägger alla känslor åt sidan o enbart tittar på det praktiska…
Vad skulle hon ev ha att vinna på att förhala detta? Om det stämmer som du säger att hon gör detta på inrådan av sin advokat, alltså någon som läst o förstår regelboken… då måste ju denna anse att hon har någonting att tjäna på att göra så här… om hon tjänar på det, vem tror du då förlorar på det?

Jag är själv mitt uppe i min egen skilsmässa, med massor av tjafs runt det ekonomiska o inte minst barnen. Något som blivit väldigt tydligt för mig under resans gång är att om man tar en passiv roll i det hela, alltså bara kommer med motreaktioner på motpartens agerande, då blir du väldigt lätt överkörd.

Nu vet jag inget alls om hur din/er ekonomi ser ut, men det är datumet som tingsrätten stämplar er ansökan om äktenskapsskillnad mottagen som gäller som “brytdatum”, från den dagen har ni inte längre gemensam ekonomi, ni har inte försörjningsplikt gentemot varandra längre o ni ärver inte varandra längre, för att nämna några exempel. Kanske kan motivationen till varför din fru vill förhala finnas här?

Annat som blivit uppenbart är att kunskap är makt, ju mer du vet om hur hela processen går till desto mer makt över situationen skaffar du dig. Värt att namna ang detta är att du bör söka kunskap om hur detta fungerar även i praktiken, inte bara läsa alla fina ord o intentioner som beskriver hur det teoretiskt går till.

Något som blir väldigt tydligt när man kommit en bit på vägen i denna process är att detta fungerar inte bra alls, om den ena föräldern får för sig att krångla. Det är väldigt lätt att få en “kafka-känsla” över hela grejen. Det är ett riktigt vanskapt system, som fungerar otroligt dåligt.
När jag läser din beskrivning av din frus o hennes mors beteende, så råder jag dig att verkligen sätta dig in i hur detta kommer fungera i praktiken. Din förståelse för hur detta fungerar i praktiken kommer bli avgörande för hur det kommer att sluta.

2 gillningar

Jag