Hej!
Behöver er åsikt och funderingar kring mitt dilemma…
Börjar så här Jag 41, han 42. Varit ihop 14 år, gifta 6 år. Två barn, 9 o 11 år…
Vi har haft det bra, min man och jag. Inte överbra men aldrig dåligt. Vi har kompletterat varandra väldigt bra! Haft någorlunda samma syn på saker o ting. Normalt helt enkelt! Vi har haft framtidsplaner och vyer ihop.
Tills för två månader sen.
Eller liite tidigare vad jag har förstått nu…
Min man började spela tennis en gång i veckan i våras med kompisar. Dels för att göra något, dels för att hålla igång. Jättekul tyckte jag! Själv började jag på gym. Dels för diskbråck och dels för min kroppsform… (efter två barn…)
Men tennisen utökade i somras… En singeltjej var med i gruppen… Det blev tennis två ggr i veckan. Han duschade och gjorde sig iordning innan träning…
Efter en dag/kväll med tennisspelande och middag på kvällen blev han väldigt konstig…
Han blev disträ och pratade knappt med mig.
Efter två veckor konfronterade jag honom och frågade vad som försegår! Han sa då att han inte visste om han älskade mig på ”rätt” sätt. Han hade tänkt på det ett halvår sa han… Och att vi inte haft det bra de senaste åren…
Total chock för mig!! Då jag varken märkt eller känt något! Man märker väl eller känner väl sånt, eller? Jag har ju tyckt tvärtom! Att det har varit bättre mellan oss än någonsin! Vi har hållt om varann, kramats mer och känt kärlek! Tom barnen har märkt av det!
Han ville inte ha bråttom att skicka in skilsmässan, det var var jag som sa att jag vill ta all chock nu så det inte kommer igen…
Han berättade för barnen (när jag var med) att mamma och pappa har bestämt att flytta ifrån varandra ETT tag!?
Jag har fått tag på boende men har inte fått tillträde än…
Han har börjat spela tennis en dag till i veckan… Så nu spelar han tre ggr i veckan!
Han beställer nya möbler till hemmet och säger till barnen att de behöver köpa dittan o dattan…Han köper nya kläder och har gåttner i vikt…
Han kommer hem, o beter sig som inget. Kollar igenom kyl o frys och fnyser över att ”det finns ju inget att äta”!
Idag märkte jag att han tagit av sig vigselringen… Såå jobbigt för mig!!
Vad är det som händer?!
Visst fan har han blivit kär!
Hjälp mig att förstå!!
Han vill inte förklara, han kan inte säger han… Han vet inget och känner sig tom om allt!
Men han vet ju att han inte vill ha ringen på finger kvar! Vi skickade in skilsmässan 8 oktober!!
Som sagt, hjälp mig att förstå!!