Ensam vårdnad

Vi har inga avtal el ngt . Bara vv ! Detta är så jobbigt !!
Går runt i en cirkel … finner ingen dörr.

Varför har du flyttat till en annan kommun? Det brukar man verkligen integöra om man har vv.

För att jag jobbar i en annan kommun och har inget körkort . Det tar tio min med bil

Var går barnet i skola? Din kommun eller i ex:ets kommun?

I exets

Ja, alltså du måste ju skilja på vad som är sanningen och vad du rimligen kan bevisa för rätten. Det är ju tyvärr inte alls samma sak. Är han som du beskriver hotfull och aggressiv i rätten så lär det gå jäkligt illa för honom där. Men är han istället manipulativ och en förslagen lögnare så löper du risken att de tycker att hans lögner är mer övertygande än din sanning.

Har du inte tunga bevis att komma med så är det inte nödvändigtvis till din fördel att driva upp konflikten ytterligare genom att kasta diverse anklagelser mot honom i rätten. Även om de är sanna. Om du har bra bevis som han inte kan bortförklara så kan du såklart göra det. Annars är det kanske mer till din fördel att sitta ner i båten och visa dig lugn, stabil och resonlig och förhoppningsvis så dribblar han bort sig själv med anklagelser och utspel så att du framstår som den mer sansade.

2 gillningar

Har precis fått stämning ang ensam vårdnad från hnm
En massa påhitt dynga ,lögner,… smutskastning .
Vidriga saker .

Ja, det är ju väldigt tråkigt såklart.

Det jag tänker är mest att du ska tänka två gånger innan du svarar med samma mynt. Så vida du inte kan backa anklagelser på solida argument så tror jag som sagt din bästa strategi att bemöta detta är att vara lugn, trygg, stabil och samarbetsvillig. Även om det tar emot.

Tja, det är ju inte helt optimalt att barnet ska behöva byta skola, bli av med klasskompisar osv.
Eller tänker du att barnet ska gå kvar i sin gamla skola men bo/vara skriven hos dig? (Jag är inte ens säker på att det är görbart)