En rolig grej mitt i all sorg.. varför heter vi som vi heter

För att när jag skapade min användare så var jag Pappatill3 men fanns inte själv längre.

Nu har jag fått rätt skarpa konturer igen konstigt nog.

1 gillning

Var nog ganska fantasilös mitt i chocken när jag registrerade mig och använde mitt användarnamn jag hade i mitt förra yrke.

Valde Restenavlivet när jag bestämde mig för att separera. Jag såg att jag hade resten av livet framför mig!

1 gillning

Jag heter Gnistan för djupt inom mig längst in bland svart sorg och förtvivlan fanns det en liten liten svagt glödande gnista kvar av all min glöd!

1 gillning

och jag som alltid läst “resteravlivet”. för att resterna av livet skulle plockas ihop igen…:blush:

2 gillningar

Jag själv kände det som så att alla såg på mig att jag var nyskild. Kanske inte var sant precis men som en skylt man hade på ryggen som det stod SKILD OCH RATAD. Har också bytt tanke på varför Carola hade en tröja med “ledig” på för 18 år sedan.
Kille skrev jag för jag trodde en annan på forumet var kille men i själva verket var tjej bakom nicknamnet.
81 är ju jag född.

Fast, nu känner jag mig mer SKILD OCH LUGN. än ordet ratad.

2 gillningar

Reg = Förkortning av regius och betyder ödmjukt nog typ KUNG, KUNGLIG :joy:

1 gillning

TCC - TheCyberCat. Ett nickname jag använde under chattiden i början av 00-talet.

Lynxan är en tillspetsning av Lynx som är det latinska namnet på lokatt. Jag är som en katt tror jag, hög integritet och klarar mig själv.

1 gillning

Kugghul, en variant på ett nick jag brukar använda.

Men det känns ganska passande om man tänker. För allt bara tickar på utan att man kontrollerar det. Vardagen, skilsmässan, tankarna. Och om maskiner saknar ett kugghjul fungerar de så illa och med rätt kugghjul löper de så bra.

För att jag brister och han har brister :wink:

För att det fanns en annan. Visste jag det jag vet nu skulle jag nog ha kallat mig Flera.

För att det känns som att jag alltid trasslar till det för mig. :sunglasses:

Solstickan för att det låg en ask med tändstickor framför mig när jag skulle bestämma nick. Jag tyckte det även hade dubbla budskap. Sol som något positivt längre fram och även i stunder precis nu. Sticka för det känns som en massiv sticka som borrat sig in i mitt liv och skaver.

1 gillning

Ja, tror inte att mitt namn behöver vidare förklaring. Om 0:an var botten och 10 är max så kanske jag borde heta Sjalvkansla2 nu.

2 gillningar

Valde namnet Phoenix efter mytologin med fågeln som satte eld på sig själv för att därefter resa sig ur askan.

Tänkte att jag i min situation, hur det än blir, tar steget till förändring och förhoppningsvis tar mig igenom detta med ny kraft.

3 gillningar