En rolig grej mitt i all sorg.. varför heter vi som vi heter

Kallades de sista åren för FetJävelIdioten av mitt ex, inte ständigt men vid vissa “lämpliga” tillfällen.

Har i likhet med många andra gått ner kraftigt i vikt av skilsmässan, så ‘F’:et är numera inaktuellt.

Ja, Skrället har nog hängt med sedan jag såg den tecknade Disneyfilmen “Basil Mus” med barnen när de var mindre - det kallades den lätt deprimerade fladdermusen med träben, men som ändå försökte göra det bästa av sin situation. Situationen är väl fortfarande ganska energikrävande och frustrerande, men nu har i alla fall tonårssonen och jag hittat ett kanonboende och kan komma ifrån allt elände på den s k hemmafronten! Så nu ser vi framåt, gossen och jag! Hoppas få återkomma med gladare nyheter när dammet lagt sig efter alla turer.

Livet kan ändra sig och ändra riktning när som helst, helt utan förvarning, där av namnet. Ser det mer och mer och i och med vad som har hänt i mitt liv men även andras. Vi tar så mkt förgivet, i alla fall har jag gjort det och i och med det låtit mitt förhållande braka rakt åt skogen utan att göra något åt det jag tyckte var dåligt, för jag trodde då aldrig att min man skulle lämna mig och framför allt inte vara otrogen men ack så jag bedrog mig. Låter som om jag lägger alla skuld på mig och det gör jag nog till en viss del. Som sagt, allt kan hända, inget är för evigt och livet är förbannat skört.

Karolin- mötte samma dag som jag hittade in här en kvinna som hette Karolin…så hepp så blev hennes namn mitt…Heter egentligen Annika.

När allt ställdes på ända i våras, när allt rasade…
När jag låg på soffan i fosterställning… åt inte, drack inte…
Då tänkte jag; inget är kvar av mitt liv så som jag kände det.
Inte min vardag, inte min identitet, inget…
Det enda jag har är en plats på jorden.
Utanför rusar livet på som vanligt.
Människor föds - människor dör.
Många har ett helvete långt värre än jag kan föreställa mig.
Men det enda jag har som är intakt är enplatspåjorden…

Allt eller inget, helt enkelt för att det är vad och vem jag är. Mitt motto helt enkelt. Aldrig mer en relation där jag ska vara något som jag aldrig kan bli. Jag har varit beige och nedtonad för länge. Jag är egentligen färgstark och påstridig men jag dög ju inte som jag är. Bor i Stockholm och har också djur, två kaniner och två sköldpaddor.

mitt namn blev nog till av en slump. Visste inte vad jag skulle hitta på men så såg jag en bild på en citron i tidningen som låg brevid mig så det blev lemongirl är urgöteborgare :slight_smile:

Bumpar denna tråd då det finns många nya medlemmar med användarnamn som väcker nyfikenhet.
Varför heter du som du gör här på forumet?

Jag själv:
Absolut Ingen Idiot - En del av mitt svar till min man när jag blev så förbannad när han undrade hur jag lyckades kapa hans mail och Facebook eftersom han vet att jag definitivt inte är korkad…

1 gillning

Jag älskar Jane Austens böcker. Hon var på sitt sätt, och i sin tid, en stark kvinna och det är jag med. Till vardags heter jag något helt annat :blush:

2 gillningar

I’m stepping through the door
And I’m floating in the most peculiar way
And the stars look very different today
For here am I sitting in my tin can
Far above the world
Planet Earth is blue
And there’s nothing I can do

Bowie - Space Oddity

:slight_smile:

3 gillningar

@TinCanMan

Helt fantastisk låt.

1 gillning

Jag kallar mig Stilleh och har gjort i många många år på nätet. Gammalt nick som egentligen från början var “Stilleben” men höggs av lite.

38 år. Bor i Närke och uppskattar kraften jag får av er här på forumet.

3 gillningar

Pga ett PC-spel jag blev fast i totalt när jag va ca 25 år. Karaktären va en cool tjej som hette Delia :sunny:
Rolig tråd

2 gillningar

Mitt nick kommer från en underbar människa som jag mötte för tre år sedan, han sa jizuzmanizuz i varannan mening!

Jag borde kanske inte vara med i detta forum egentligen, då jag nu har en särbofästman? Men vill gärna vara här…

Första gången jag registrerade mig på ett forum, då hade jag väldigt bråttom av någon anledning, så jag tog det första namn som föll mig in; ett gammalt smeknamn från skoltiden. Sedan har jag hetat samma sak överallt. När jag registrerade mig här, så ville jag väl vara lite mer anonym. Jag ville ha ett kort nick som betydde något för mig, så då blev det så här. Det känns lite konstigt att inte heta samma sak som överallt annars …

Terra betyder Jorden, mark etc. Mitt hela nick är TerraFirma. Det vill säga “fast mark”. Det är den jag vill stå stadigt på. Trygg med livet. Trygg i mig själv. Trygg för alla som vill ha mig som vän. Eller som något annat.
Just nu känner jag mig dock som något helt annat. Svag, skör, förvirrad. Men målbilden är glasklar.

2 gillningar

Alltarikras- för att allt är i kras.

Flodis är min sons favorit gosedjur och 49 är min ålder i 11 månader tll…

1 gillning

Unikajag , var känslan som uppstod när jag insåg vilken smet jag hamnat i. Kände mig unikt korkad, blind och dum av att inte gjort något åt allt fast jag hela tiden sett vad som sker.

1 gillning

Rannsakan för att det var det den här chocken blev för mig. Jag Rannsakar mina handlingar och min del av detta uppbrott. Min personlighet behöver bli rannsakad så att jag kommer ut som en bättre, tryggare, stoltare version av den jag blivit i mitt liv med en annan.

4 gillningar