En rolig grej mitt i all sorg.. varför heter vi som vi heter

— Begin quote from Utbytt;35406

Min stora sorg i detta är bla att plötsligt ha blivit betydelselös, oviktig, oälskad - kort o gott “utbytt”. Det symboliserade hur jag känner mig. Utbytt, som en strumpa med hål i, som man bara kastar…

— End quote

Jag förstår precis vad du menar men här hos oss så betyder du massor, du är viktig och vi älskar dig!
Glöm aldrig det!

Solita = ensam på spanska. Kände mig på grymt ensam (fast det var jag aldrig då jag har en underbar familj som stöttade mig hela vägen,även nu ) fast då kände jag mig ensam…

2 gillningar

SillyMe, ja för att det är precis så jag känner mig. Hade jag inte varit så dum och litat på honom, och istället lämnat honom för två år sedan kanske jag hade mått bra nu.

1 gillning

Det blev bruten och trasig, för att alla tycker att jag är en sådan stark person och tycker att jag borde fixa detta lätt(rycka upp mig). Det jag ville säga med namnet var att ett starkt och ståtligt träd klarar mycket men tillsist så faller även det starkaste trädet.
kommer även jag från värmland och tycker att det skulle vara underbart att få träffa alla kolgruvearbetare:rolleyes:

1 gillning

älskat_och_förlorat blev det för att jag älskade mitt X så otroligt mycket och trodde att det skulle vara vi “tills döden skiljer oss åt” , tyvärr ville inte hon lika som jag och därför har jag oxå förlorat mitt livs kärlek, min bästa vän min förhoppning om en kärnfamilj.
Jag har dock lärt mig väldigt mycket på denna ofrivilliga resa och har känt ett stort stöd i många av era berättelser så förhoppningsvis kommer jag gå stärkt ur detta oxå.

Ingela för att man behöver ha ett namn och ni vet ju
"Ingela-la-la-lalla-a sicken pingela-la-la-lalla
Ingentingela-la-lalla går upp mot Ingela-la-la-lalla-la-lalla"
:stuck_out_tongue:

1 gillning

Ok, jag förstod helt enkelt ingenting av mitt X agerande så därför “försökerförstå”. Men är numera omdöpt av AII till “harförstått”. :slight_smile:

1 gillning

Skrattar.
Mitt x kom i ett par nyköpta svindyra skor till vårt sista familjeterapisamtal och informerade mig att han skulle träffa den nya kvinnan efteråt… Hans nya skor har för mig blivit en symbol för hans nonchalans, självupptagenhet och dryghet.

3 gillningar

Kan väl knappast förklara mitt namn med annat än det är så det känns och kändes när jag hittade hit.
Kommer ihåg att jag provade en massa alias innan innan detta funkade.

1 gillning

Kul tråd!
Nyaskor, trodde det handlade om att det kändes som att du fick ett par nyaskor som symboliserade din ovissa framtid… Så fel man kan ha, att det var ditt mindre sympatiska x som hjälpte dig med ditt alias hade jag aldrig anat…

Själv har jag inte gråtit en enda liten tår för just själva förhållandets skull, har t o m prövat att lyssna på bröllopssången och låtsas gråta. Låter som jag är känslokall men är snarare tvärtom men känner mig SÅ orättvist behandlad, jag var inte värd detta, därav inte en tår… trodde dock jag skulle gråta floder när jag fått lite distans men icke.

Skönt att du slipper gråta “inte en tår”. Här har det varit floder av tårar som symboliserat all smärta, sorg, svek, uppvaknande, ilska, hat och förakt.

Hihi, vilken otroligt rolig tråd!

För visst har jag många gånger funderat på (och imponerats av) era namn här på forumet!
Jätteroligt att få höra bakgrunden till varför ni valde som ni gjorde.

Själv var jag en sån som “smygläste” ALLT jag kom över här på forumet de första veckorna efter att jag hittade hit. Det kändes som om jag lärde känna er i smyg, jag fick otroligt mycket kraft och hjälp av att läsa era i historier men jag orkade bara inte skriva något själv…
Men en dag skrev du AII (jag tror det var du i alla fall!) ett inlägg om hur många det var som “lurkade” här på forumet utan att registrera sig och skriva något själva, och jag kände mig så otroligt träffad av det!!
Och plötsligt kände jag mig dessutom mogen för att kommentera era inlägg.
Så då registrerade jag mig som Lurken!
Och om ni inte redan visste det, så räddade ni på det här forumet mitt liv i våras. Tack för det!!

Jag bor söder om Göteborg, på gränsen till Skåne förresten. Tyvärr lite väl långt ifrån Sthlm för att smidigt ta sig dit för en forumträff…

Haha, vad tråkig jag känner mig som valde mitt eget namn - Anneli… [ATTACH=CONFIG]18[/ATTACH]

Jag var bara så trött på att ständigt ha olika mer eller mindre bra konstruerade nicknamn på olika forum, jag vill vara mig själv nu, äntligen! Kan lägga till att också jag bor i sköna värmland.

BEM- Första bokstaven i mina förnamn…:cool:

AMB är precis som BEM första bokstäverna i mina namn. Så fantasilöst eller hur? :slight_smile:

Bulle i ugnen, det var där jag var när han stack. Nu lever Bullen sitt eget liv!

Ibland sku man behöva en god fe som vispade till det med sitt trollspö och tände ljuset i kolgruvan och ibland kunde det sitta bra med en lite ilsknare dito som vispade till det oh satt käppar i hjulen för x o hans nya… :stuck_out_tongue:

— Begin quote from AbsolutIngenIdiot;25195

Absolut Ingen Idiot - En del av mitt svar till min man när jag blev så förbannad när han undrade [U]hur[/U] jag lyckades kapa hans mail och Facebook eftersom han vet att jag definitivt inte är korkad…

— End quote

Väcker denna gamla tråd till liv eftersom det finns många nya som kanske missat den…:slight_smile:

Jag gillar ditt namn AII, har själv lyckats imponera rätt mkt på maken med min kunskap om att komma åt raderade mail och filer. Vetintealls kanske då verkar vara dett felaktigt val, men när det gäller livsfrågor har jag varit väldigt rådvill de senaste månaderna. Med gediget arbete och ev lite tur så kanske jag återkommer i ny skepnad framöver: Exit vetintealls, enter Säker!

1 gillning

Flyttar tråden till Fritt Forum och passar på att bumpa den… :wink: