En lämnad mans historia

I söndags kväll berättade min fru för mig att hon var trött på att spela teater. Hon vill skiljas. Relationen höll i 16 år. Vi fick två barn. Idag är det tidig lördagmorgon kl 4.40, jag vaknade av ångest och övergivenhet, händer detta verkligen mig?

De senaste åren har varit väldigt dåliga. Och om sanningen ska fram så var det redan i tidigt stadium av relationen konstigt. Då hon ganska plötsligt inte längre ville ha sex med mig. Jag tog med henne till någon form av sexrådgivare och jag minns att jag fick uppmaningen att backa, avvakta. Jag gjorde det, uppvaktade henne sällan, utan påminde henne ibland om att hon måste komma till mig då jag kände mig icke önskad. Hon uppvaktade mig aldrig under dessa år. Jag började acceptera en relation utan sex. De blev det nya normala. Mina vänner skakade på huvudet? Kunde inte förstå vad jag höll på med, leva ett liv utan sex? Tryggheten att dela livet med någon var och är ett stort behov för mig. Efter några år blev även myset lidande, kramar och pussar blev också något sällsynt.

Den bästa tiden så här efteråt vill jag ändå minnas när vi var tillsammans och bara var. En helg hemma med film och mat. När vi cyklade med solstolar till parken och hade picnic. Bara spenderade tid tillsmmans i överflöd. Det var så fint och tryggt att ha en vän bredvid sig jämt som man kunde hålla i handen och hålla om under natten och sedan vakna upp med.

Under åren var det sällan vi drog jämt. Vi hade ofta konflikter. Vi försökte fostra varandra. Det var dock när vi skaffade barn som det började bli sämre, något som skulle göra det bättre. Hon ville bo på landet, vi flyttade till landet till ett fantastiskt hus vid en sjö. Plötsligt fanns det enorma projekt och lite tid. Vi gjorde precis allt utom att spendera tid bara hon och jag. När vi anlitade barnvakt var vi ute i trädgården och jobbade istället för att exempelvis ta en promenad.

Till slut började hon bli arg. Nästan hela tiden. Hon bemötte mig med ilska. Hon sa att det berodde på hennes PMS hon fick efter graviditeten. Jag tänkte att hon måste få förutsättningar att må bra, sedan ska vi lappa ihop relationen och hitta tillbaka till varandra igen.

Hon sökte hela tiden konflikter, var ständigt av annan åsikt och bemötte mig alltid med ilska. Jag bad henne sluta. Jag minns hur jag en gång sa till henne att hon måste sluta och välja att vara lycklig, annars måste vi skilja oss.

I somras när hon var som värst frågade jag henne om detta var en fas i hennes liv eller om hon inte ville leva med mig. Hennes svar var att hon inte visste. Jag blev förkrossad. Jag grät för första gången inför mina barn. Hon tyckte vi skulle sätta igång med en ny session familjerådgivning. Vi gick dit. Det blev inte bättre, hon fokuserade hela tiden på alla problem och aldrig på lösningar. Vi bytte terapeut med mer erfarenhet för att få en nystart. Jag tänkte att nu ger vi detta en sista chans. Det hann bli tre gånger.

Efter söndagens beslut så mår jag enormt dåligt. Jag är i chock och kris. Jag är rädd och otrygg, sover dåligt och har svårt att äta. Hela min självbild ligger i att jag har en kärnfamilj som jag var så glad för. Känns som att en del av mig snart försvinner och kommer aldrig mer komma tillbaka. Hon bemöter min sorg med kyla och är elakare än någonsin. Det är som att hon är en annan person. Det som gör mig mest ledsen är att jag inte kommer få träffa mina barn när jag vill. Det känns så orättvist för dem. Att vi förstör deras liv. Och för en så onödig sak, att vi inte kunde ge det en sista chans och bara sluta bråka och börja älska varandra igen.

Min psykolog säger att ilska ofta är en täckmantel för rädsla och sorg. Kanske de är det hon egentligen känner men visar istället ilskan för att inte visa sig sårbar.

Så här i efterhand är det så mycket som jag lärt mig om mig själv och om relationer. Jag borde bara ha varit mycket mer generös med mig själv. När jag märkte att det blev låsningar borde vi bara ha gjort på hennes sätt. Jag borde inte ha slutat uppvakta henne. Jag borde ha givit henne komplimanger och visat min kärlek. Men det var så svårt när jag aldrig fick något tillbaka.

Nu när jag försökt med att visa min kärlek tror hon inte på mig, hon säger att det bara är något jag säger för att jag inte vill skiljas.

Jag är en pragmatisk människa som tror att allt går att fixa bara man vill det. När poletten hos mig till slut trillade ner att alla våra bråk berodde på att vi kommit för långt bort från varandra sa jag det till henne. ”Vi har gjort så mycket för huset och barnen men inte för varandra, nu gör vi det” så ville hon inte. Jag sörjer hennes beslut, jag tror verkligen hon gör sitt livs misstag. Jag tror hon kommer märka att livet aldrig blir sig likt, att hon tar med sin ryggsäck till nästa relation och att hon lika gärna hade kunnat utveckla sig i våran genom att ta den där chansen till att spendera mer tid till varandra och hålla ihop familjen.

Man får säga vad man vill men vi växte upp tillsammans, gick igenom enormt mycket. Det finns en grund vi står på som kan utvecklas, men hon vill inte och jag måste acceptera det, vilket jag gör.

Jag tror dock att jag kommer bli lycklig. Jag har saknat värme och omvårdnad från en annan människa under så lång tid att jag ser fram mot att få det igen.

I och med att jag inte läste ”manualen” för äktenskap och hur man håller ihop en relation så vill jag nu inte göra samma misstag med skilsmässan. Vad ska jag lära mig om att skiljas? Vad är det du vet som inte jag vet? Dela med dig av dina erfarenheter om hur livet blev och om du kunde gjort något annorlunda?

3 gillningar

@kvillo, hej! Jag är ledsen för att du också hamnat här. Du befinner dig, som det låter, i chockstadiet när kroppen stänger av. Det enda jag kunde göra hemma under två veckor var att ligga i sängen, gråta och dricka vatten. Om du har svårt att äta så drick flytande saker som fil, soppor osv. Det går åt en hel del energi av sorgen. Vila när du behöver det och du pratar redan med en terapeut. Om du läser här på forumet kommer du säkerligen hitta tröst i andras historier.

Även när jag låg där apatiskt i sängen försökte jag planera framåt. Jag skrev listor när jag orkade, som en checklista med punkter som: kontakta hyresvärdar, boka möte hos banken osv.

Jag berättade för ett par vänner för att få råd när jag kände mig skör och inte kunde fatta beslut. Med tiden har det blivit lättare att berätta för andra. Det är många som varit med om samma sak, som kan berätta om egna erfarenheter.

Var snäll mot dig själv. Du grämer dig för din insats i relationen. Men man är två i en relation. En kan inte ensam dra relationen vidare. Fortsätt att hänga här och skriv av dig så ser du att det kommer bli bättre och bättre med tiden trots att du kanske inte tror det nu :heartpulse:

5 gillningar

Hög igenkänningsfaktor.
Tror du hon älskade dig?
Jag speglar mig i det du skriver fast tvärtom.
Jag är hon, du mitt ex.
Redan på ett tidigt stadium upptäckte jag att jag inte älskade mitt ex. Det var längtan efter familj och de faktum att hon verkade vara den enda som ville ha mig och vice versa - vi var båda till åren - som förde oss samman.

Istället för att stötta varandra retade vi oss på varandra. Vi fick ett barn som nu är i mitten av tonåren. Vi var inte kompatibla. Vi kunde inte kommunicera, vi hade nästan inget gemensamt. Hon ville inte skiljas, hon ville att det skulle fungera av rädsla för ekonomi och ensamhet, Till sist kände jag inte att det gick längre.

Med tanke på hur du haft det älskar du henne eller är det tanken på kärnfamiljen du älskar? Tryggheten? När jag läser din historia säger jag spontant att det inte spelar någon roll vad du gjort annorlunda. Ni har båda mått dåligt i er relation. Det ärinte så ett förhållande ska vara. Det känns jobbigt nu men jag tror du kommer att må bättre sedan.

Jag har inte kunnat visa vårt barn hur en relation borde vara med ömsesdig ömhet, omsorg, kärlek, uppskattning - tvärtom. Alla tre har mått dåligt i relationen. Det var när jag såg hur exet och barnet drog ner varandra jag fick aschlet ur vagnen och skilde mig. Nu mår vi alla tre mycket bättre och jag inser jag borde gjort det mycket tidigare.

Begrav och sörj det som varit, gå vidare och se de möjligheter som öppnas.

5 gillningar

Låter för mig som att er relation hade varit väldigt dålig väldigt länge egentligen. Tror du inte, när saker har lugnat ner sig och du hunnit smälta detta mer, att det egentligen är bättre även för dig att ni går isär? Det låter inte som att relationen fungerade på ett sätt som rimligen borde ha gjort dig speciellt lycklig?

Det är inte lätt att bemöta det du skriver, för logiken och förnuftsargumenten skriker när man läser din berättelse. Men det är förmodligen inte alls vad du behöver höra just nu. Du behöver medkänsla och förmodligen även överseende.

Du skriver att du går till en psykolog vilket är ditt livs bästa investering, i synnerhet nu. Så otroligt mycket kommer att uppdagas allt eftersom så sluta för guds skull inte gå där, utan gå där så länge du kan och behöver och få hjälp med att bearbeta allt det som du bär inom dig i din egen akt.

Så småningom kommer du att kunna läsa din egen text och se det som vi som är utomstående så lätt kan se. Men troligen inte ännu :revolving_hearts:

Men försök som första sak att visa det största överseende med dig själv, sluta klandra dig själv och tvinga momentant bort alla tankar på vad du skulle gjort istället eller hur mycket mer du skulle ha kunnat vrida och vända och slå knut på dig själv, gör det asap och varje gång som de dyker upp i ditt huvud. Vilket sannolikt är mer eller mindre all din vakna tid. Du har verkligen både gjort, men ffa. accepterat, så obeskrivligt mycket mer än någon enda levande varelse hade kunnat drömma om att begära av dig. Så begär inte det övermänskliga av dig själv.

Du kommer att gå som en vinnare ur detta inferno som du befinner dig i just nu, om du fortsätter hos psykologen/terapeuten och lär känna dig själv och din personlighet, lär känna dina egna rädslor och sedan frontar dem :muscle:

5 gillningar

Du är verkligen där vi alla befinner oss i början … Jag har gråtit varje dag i över tre veckor men jag jobbar iallafall och har min bästa vän som kollega som stöttar och jätte bra chefer som också stöttar. Men det är hemskt , det gör så jäkla ont och saknaden är värst… Vi hade också många problem… saker som vi inte förlåtit varandra för och som vi bara lagt locket på … Men behöver du prata som finns jag också här… skönt ibland att bolla saker med någon annan

2 gillningar

Kära vänner!

Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid att läsa mitt inlägg och även besvara det. Att läsa vad ni skriver gör instängdheten lättar en stund.

Min relation till min fru är allt annan än logisk. Det har i mångt och mycket varit ett luftslott. Men ambitionen från mitt håll var alltid att det skulle bli ett riktigt. Fast relationen inte varit som andras så har den ändå varit min, och den har utgjort en trygghet. Men nu hann livet ikapp som en sjukdom som inte låter sig anpassas till om det är passligt eller ej. Den tar plats och breder ut sig.

Jag är högst medveten om att jag inte varit lycklig med min fru och att jag kanske nu kan bli det med ngn annan. Men helvete, jag orkar och vill igentligen inte hålla på att dansa den jävla dansen heller. Jag känner mig andfådd av blotta tanken över att nätdejta. Samtidigt som en del av mig skulle göra allt för att nu få hålla om en annan människa.

Jag hade ingen aning om att livet kunde vara så här utmanande. Hur känslorna kan göra en vuxen man som jag så svag och rädd som en liten pojke. Rädslan griper tag i en så att man känner att livet snart tar slut, att det aldrig kommer kunna gå att leva ett tryggt liv igen. Man hamnar så djupt inne i sig själv där känslor och minnen uppstår som jag kanske aldrig upplevt tidigare i livet. Det måste finnas någon mening med att gå igenom denna skärseld? Jag hade ju kunnat försöka skippa hela processen genom att exempelvis så fort som möjligt hitta en annan. Men jag har bestämt mig för att inte göra det, jag vill gå igenom det. Jag vill bli självsäker igen och känna att jag inte behöver en annan människa för att kunna vara det. Jag hoppas bara att det snart ska lätta.

Men det är utvecklande samtidigt, för, helt plötsligt så händer något. Som nu när jag skriver detta. Rädslan försvinner för en stund, jag lugnar ner mig, kommer tillbaka till jorden, man känner igen sig själv igen, jag får hämta andan. När rädslan försvinner kommer logiken tillbaka. ”Vad skönt att du ska få bli lycklig nu, barnen kommer inte alls ta skada, egentligen så kommer ju tiden utan barnen vara avslappnande, skönt att slippa den där hemska outvecklade kvinnan som så länge bemött dig med allt annat än omtanke, kanske hon gjorde dig en tjänst”

Jag har gått igenom flera svåra saker i livet, svår sjukdom där utgången var oviss, frånvaro av en far som jag träffade väldigt sent och som sedan hastigt gick bort i sin ensamhet. Allt de där är inget i förhållande till detta. Min psykolog säger att jag kanske inte bearbetat de två andra händelserna och att de kanske med denna händelse också får sitt utbrott.

Jag lever fortfarande under samma tak som min fru. Vi ska göra det en vecka till. Sedan ska vi växelvis bo i en stuga på fastigheten. På lördag ska vi berätta för barnen, jag bävar inför det, men psykologen påminner mig om att jag och barnen inte är samma personer, de är inte jag när jag var liten. Men förändringen av levnadsmönster som denna situation kräver spyr jag på.

Den här helgen hade jag för två månader sedan planerat en överraskning till frun, vi skulle åka på ett hotell och spa. Så vi är här nu, jag sa till henne att om vi nu ska skilja oss lyckligt och bygga upp en vänskap så måste vi börja ngn stans, så vi åkte ändå. Pust och flämt, det har varit krävande. Men samtidigt nödvändigt att prata med varandra. Vi är bara på två olika planeter. Hon lägger locket på, lägger på en fasad och spelar teater och jag är förkrossad. Men jag vet att hon också är rädd och orolig för vi vaknar båda två mitt i natten och kan inte sova. Hon är ju inne i sin frigörelsetid, köper nya kläder, brasiliansk vaxning, stringtrosor och periodisk fasta så hon gått ner 14 kg och börjat dricka alkohol. Inget av ovan har hon gjort tidigare. Det är som att jag skulle köpa skinnjacka och motorcykel typ känns det som.

Men det hade ju kunnat vara värre, man hade kunnat vara döende, haft sjuka barn, ett fruktansvärt jobb etc.

Det borde finnas skilsmässoakuter som åker runt och samlar in drabbade människor, plåstrar om dem, förser dem med kärlek trycker på restart och gör folk trygga igen.

Kram

8 gillningar

Så godt at du finner små pustehull i hverdagen, som det å skrive her.
Jeg leser ut av det du skriver at din kone vil ta tilbake “ungdomsår” hun føler hun taper. Ved å forandre seg så radikalt som du beskriver så har noe eller noen fått henne til “å våkne opp”. Hun har nok slitt med lav selvfølelse en stund, derav kanskje sinnet hennes. Nå har hun klart å forandre hele seg, hun vil ha et nytt liv, og der er ikke du inkludert, dessverre. Har hun tidligere gitt uttrykk for at hun ikke trives med eget utseende? Dette har nok vært en prosess for henne, sånne forandringer finner man ikke krefter til over natta. Jeg forsvarer ikke din kone, bare prøver å forstå henne. Jeg har vært inne på noe av det samme selv med tanke på å forandre livet mitt, det gjaldt mest utdanning, uten å ville skille meg. Din kone er i sin egen lykkeboble, hun har klart å gjennomføre endringer i sitt liv, og det er vanskelig for andre å nå inn til henne.
Vær snill mot deg selv nå. Tenk på deg og barna, det er det viktigste nå. Det er flott at du tenker på å komme deg på bena før du raser inn i et nytt forhold. Da kan det fort bli på feil premisser; ha en å holde rundt, som du skriver. Det er ikke akkurat det man som partner ønsker, å være en hvilken som hest kropp å holde rundt, om det er “meg” eller noen andre spiller da ingen rolle.

Styrkeklemmer :hugs::hugs:

Så fint du skriver. Känner igen mig så i dina känslor. Och en skilsmässoakut låter som en fantastisk idé! Med tanke på hur många som skriver här skulle det nog vara fullt där.

Usch ja, den här perioden är verkligen ett lågvattenmärke i livet. Så glad att få läsa om andras erfarenheter, lätt att känna sig som den ensammaste i världen. Så glad att se att det går att hitta livsglädje igen❤

2 gillningar

Jag kände att livet började komma tillbaka. Min fru sa att hon ville bygga upp en vänskap. Jag sa att vänskap grundar sig i tillit. Vi talade till och med om att bo bredvid varandra. Pust, jag började känna mig hel igen. Jag har hela tiden frågat om hon träffat någon. Svar nej. Ikväll ville hon åka till en väninna för att ventilera. Innan hon gick såg jag att hon smusslade med en handduk, i handduken hade hon gömt ett par vanliga trosor. Jag antar att hon bytte innan hon åkte till något annat. När hon kom hem sent inatt gick hon tillbaka till handduken och smusslade. När jag var där så blev hon skärrad. Jag frågade på nytt att hon måste vara ärlig med mig. Hon blir arg och säger att hon bara var och träffade en vän. Jag vet nu att det var skitsnack. Hol var och träffade sin kollega tillika mina barns lärare. Det är nog skitsnack.

Hmmm. Gud giv mig styrka. Hjärtat bultar, kan inte sova. Jag som var så glad över att psyket började känna sig stabilt igen. Vill inte vara ett offer, vill vara stark och välmående, oberoende, vill vara arg, helvete!!! Om sömnen inte fungerar så fungerar ju ingenting annat heller. Om jag ska få sova måste jag få känna mig trygg. Det blir en ond cirkel. Känner mig värdelös, jag straffas nu för att jag försökte blåsa mig själv och mitt liv. Nu kräver det ut sin rätt.

Måste koppla bort henne. Vi kan inte vara vänner. Det är omöjligt. Nästa vecka ska vi bo varannan dag i stugan.

Finns det någon som kanske vill ta ett telefonsamtal, kanske träffas i södra Sverige? Skicka ett meddelande i sådant fall.

Tack till er alla och förlåt för min tråkiga ton. Jag greppar efter halmstrån.

En annan fantastisk sak är att jag bor på en plats där varken hon eller jag kommer ifrån som vi flyttade till för att bygga upp ngt nytt. Jag vill ju nog inte bo kvar nu men det vill ju hon. Så förmodligen är jag fast här. Mmmmm skön känsla i magen att känna sig som en nolla. Något som är säkert är ju att jag får skita i mina principer nu. Får gå ut och försöka hitta en kvinna, jag måste få känna något annat än detta för en stund.

3 gillningar

Din historia kunde även jag ha skrivit. Har själv levt i en uselt förhållande under många år. Har alltid vetat att det varit fel, men har levt på hoppet… Vi har haft massor av mysiga stunder men lika många (om inte fler) dåliga. Ett kärlekslöst förhållande där all närhet har varit mitt initiativ…

Inser nu - även om det är fruktansvärt jobbigt fortfarande - att jag så småningom kommer att bli lyckligare så snart sorgen lagt sig…

Lycka till…

1 gillning

Återigen… Så mycket i din historia är min… Sjukt…

Det visade sig att hon även varit otrogen. Han är 20 hon är 36. Jag fick reda på det bakvägen.

Känner mig sviken på så många nivåer. Dels för att hon sa att vi skulle skilja oss på ett bra sätt genom att inleda en vänskap. Och så ljuger hon om att ha haft en affär med barnens lärare Nu lägger hon skulden på mig om det kommer ut. Dessutom verkar det som att de ska fortsätta.

Pratade igår med flera människor, de flesta sa att jag nu bara får klippa med henne och inse att vi aldrig kan eller ska ha något mer än kontakt ang. barnen. Sedan flytta tillbaka till min hemort.

Hur som helst måste jag nog ta kontakt med en läkare nu. Det går en gräns för vad en människa ska behöva gå igenom. Det räcker nu känner jag. Äter ni andra några mediciner?

3 gillningar

Gode Gud @kvillo, vad jag lider med dig.
Du har rätt; det måste finnas en gräns för vad man ska behöva gå igenom och uppleva som människa. Käkar inga mediciner själv, så kan inte riktigt komma med något bra svar där.

Bra att du är här och skriver. Det hjälper! Här finns många som gärna delar med sig av råd och sina egna upplevelser och erfarenheter.

Styrkekramar!

2 gillningar

Det er mange her som tar beroligende/angstdempende og eventuelt sovetabletter. Jeg har selv vært innom det i en periode. Det må til for å få ro i både kropp og sjel. Kom deg til legen :hugs::hugs:

2 gillningar

Under en skilsmässa så kan det under en 4 dagars period hända mycket, både med en själv men även faktorer runt omkring.

Hur skulle ni hantera er make/maka om ni fick reda på att de träffat en annan och vill skiljas efter 16 år? Skulle ni kunna fortsätta bo med vederbörande? Eller skulle ni kräva att hon flyttade ut eller själva flytta ut?

Vi har en fastighet där det visserligen finns en gäststuga där en av oss kan bo i, men det blir ju ändå att man ses hela tiden.

Nu är tanken att vi ska fira jul ihop? Skulle ni palla det?

Det är ju två små barn inblandade. Och man måste tänka på dem, men det finns också en gräns för vad en människa klarar av eller bör klara av.

Det känns ju så schizofrent att gå runt som inget hänt när det i själva verket är en bomb som briserat, eller överdriver jag?

Berättade för barnen. Det var mitt livs svåraste händelse. De grät hysteriskt och fick panik ville att vi skulle pussas och bli kära igen, att deras liv skulle bli dåligt nu. Å herre gud, vad jag kände att jag ångrade mitt val av kvinna då. Jag är glad för mina barn, men jag kommer för resten av mitt liv ångra att jag skaffade dem med henne.

Hur som helst så är mitt akuta chocktillstånd över nu. Det som gjorde att mitt gick över var att jag besökte en hypnotisör och att jag faktiskt pratat med min exfru om framtiden. Långt ifrån allt hon sa var trevligt att höra, men det underlättade ändå för mig att komma ur det.

Nu är huvudfrågan om hon kommer gå med på att flytta till hemorten eller om jag blir tvingad att vara kvar här. Hatar att jag inte kan avgöra min egna framtid.

1 gillning

Hmm väldigt svårt. Alla är ju olika. Jag bodde tre veckor… bara grät. Så flyttade och hade en förhoppning om att det skulle bli vi igen ändå fast att vi skulle vara särbos. Ingen otrohet inblandad här och jag har inte varit med nån heller. Men sen märker man hur kall personen är mot en och man blir mer o mer sårad. Den varma goa tjejen man gifte sig med verkar ha försvunnit. Jag har med fått ganska många obehagliga meningar i nyllet. Så för mig var det bara att flytta. Bra eller dåligt vet jag inte. Nu har jag ju förvisso löst problemet att ingen någonsin ska behöva se mig onykter igen och känner mig ganska peppad på att inte falla i alla dåliga mönster som jag gjort innan. (Har gått jäkligt bra än så länge) :slight_smile:
Hade vi bott kvar båda hade jag säkert bråkat mer med då inte beslutet var mitt och jag älskar henne.
Jag tycker inte du överdriver. Klart som fasen du är ledsen… sårad, arg, uppgiven, vilsen, förnedrad.
Men klarar du hålla ihop allt. Känslorna… fy fan jag kunde det inte. Älskar förmycket.
Tycker ni borde flytta isär. Så du kan börja din process.
Jag är just nu i ilska/självrannsakan mode.
Kram på dig!

2 gillningar

9 månader har gått sedan jag startade denna tråd. Har tänkt många gånger på att skriva till er.

Jag vill tacka så mycket för att just du skrev, att du tog dig tid och hjälpte mig.

Detta är den värsta händelsen i mitt liv, och då har jag haft en dödlig sjukdom.

Det som fick mig ur krisen var att gå på dejter. När en annan kvinna visade för mig som blivit lämnad att denne ville ha mig, gjorde stor skillnad. Jag behövde verkligen den bekräftelsen, att livet kunde bli bra igen, att någon kunde älska mig. Det kom som en stor överraskning för mig att så kunde vara fallet.

5 gillningar

Men vad härligt att du tagit dig igenom allt och du låter glad. hoppfullt!
Längtar så efter närhet och allt det men nätdejting låter läskigt. Lite tidigt än här så får väl ta tiden att vänja sig vid tanken.

Stort lycka till framåt!

Hur har allt gått? Är ni vänner idag?
Jag läste igenom vad du gått igenom och satt faktiskt med tårar i ögonen när jag läste vad du hade skrivit i december förra året. Starkt av dig att du kämpat och även vågat dejta.