En kaffe i Göteborg 5 juli (2020)

Hej ni som finns i Göteborg med omnejd.
Vad tror ni om att ses IRL i början av sommaren?

2 gillningar

Låter som en bra ide. Jag är på.

1 gillning

:+1:t2:

1 gillning

Jag är också på!! Bra idé och tack för att du tog tag i det, Caro!!

1 gillning

Absolut! Föreslå datum, jag börjar min semester vid midsommar så jag kan anpassa mig efter andras önskemål.,

Gøteborg er bare 4 timer med bil, men usikker på karanteneregler når jeg kommer hjem. Sjekker ut. Hvis det er rom for en norrbagge, vel å merke.

Vore ju underbart! Och vad är väl några veckor i karantän mot en kopp kaffe i trevligt sällskap :wink::joy: Blir väl den mest omständliga fikastunden någonsin!

1 gillning

Som norrlänning blir man ju lite avundsjuk på er som har Göteborg inom räckhåll. :heart_eyes:

Själv ska jag flytta veckan efter midsommar har jag tänkt… min semester börjar vecka 28. Vi får göra en liten omröstning då! Och vi börjar med dessa förslag: (Eftermiddag-ish)

Söndag 5 juli
Måndag 6 juli
Tisdag 7 juli

Spontant tänker jag att Trädgårdsföreningen (Rosencaféet) kan vara ett bra ställe att ses på. Antingen fika inne på caféet eller, mer coronaanpassat, på gräsmattorna utanför på egen filt.

Men andra förslag kan vara bättre!

1 gillning

Jeg har 7 uker til disposisjon, og har mer enn nok å henge fingrene i her hjemme. Det gjør ingenting om jeg tar ut av skap og skuffer, sorterer, kaster, rydder. Skjønner ikke, jeg gjør det hvert år, og det er like nødvendig hver gang :laughing :laughing: Jeg har en liten, froskegrønn Fiesta, hold utkikk etter meg :smiley:

Jeg kunne jo frest innom, har jeg først satt meg i karantene-situasjon kan jeg likeså godt bli i Sverige mer enn en dag :smiley:

Ja, du får åka runt i hela Sverige. En forum-turné! :grin:

1 gillning

Da får jeg jo ansikter å koble til navnene her, hadde vært herlig! Hvor givende hadde ikke det vært! Jeg har digget Sverige siden jeg første gang var i Stockholm for over 35 år siden (er 51) og fikk en storby-følelse som Oslo mangler :heart_eyes: Vært i Gøteborg og litt rundt, samt fisketurer til Karlskoga,
Jeg har jo fulgt dere damer, og jeg forundres til stadighet over hvor likt vi tenker, og jeg føler meg mindre alene. Riktignok var mitt brudd for 2 år siden. (Herregud, ser jo tiden på trykk, uvirkelig!) Jeg var ikke meg selv hele det første året, det gikk bort i et vakuum, aner ikke hvordan jeg kom meg gjennom. Hadde mer enn full jobb, det hjalp. Så for et år siden begynte jeg å våkne, måtte gjøre noe. Jeg er fortsatt omtumlet og skadeskutt, ikke alt er på plass. Men du verden så mye bedre jeg har det nå!

1 gillning

Jag hänger gärna på

1 gillning

Rosencafeet låter dom en bra ide. Datumen också med undantag av den 6/7. Ska gå handledarutbildning på trafikskolan med sonen. Dags för övningskörning…

1 gillning

Jag kan alla dagarna! Passar riktigt bra, för barnen är borta v27+28 med Xet. Trädgårdsföreningen låter också bra!! @Tellix, jag övningskör med min 17 åring nu. Handledarutbildningen var riktigt bra tyckte jag. Nu har vi kört hela våren, så äntligen kan jag slappna av… har haft hjärtat i halsgropen många gånger :laughing:

1 gillning

Och jag tar en kopp te! :heart:
Smidigast för mig är ju att det blir söndagen eftersom jag bor i Huskvarna…men blir det måndag/tisdag fixar jag det också.
Sa jag att flexibel var mitt mellan-namn? :rofl:

1 gillning

Jag tycker det låter som att söndagen den 5 juli är förstahandsalternativet! :coffee:

3 gillningar

Åh, så härligt…då har du och @Tellix någon brevid er när ni kör…som har väldiga åsikter om er körning :stuck_out_tongue_winking_eye:

(jag hävdar fortfarande att på min tid behövde man inte blinka in sig i en rondell…)

1 gillning

Jag hänger gärna på😊

1 gillning