En kaffe i Göteborg 5 juli (2020)

Jäklar vilken tur att jag inte avslöjade vilken vattendelare Mästerkocken var hemma i vår Tv-soffa… :joy:

3 gillningar

Jäklar vad avundsjuk jag är på er som kunde träffas IRL!

1 gillning

Skulle gärna ha varit med också.

1 gillning

Det får bli i livet efter Coronapesten @mamma_mu! Tänk dig bara, en internationell forumträff! :sparkles:

4 gillningar

Och jag har fortsatt konversationen med den där snubben som tyckte jag hade en så härlig och rolig profiltext…och jag kom på att det där är helt rätt ingång till mig…inte att jag är snygg och sexig (jodå, en och annan börjar så…förmodligen med blindkäppen i hörnet :stuck_out_tongue_winking_eye:)…men att tycka att jag är rolig med värme i min text…det är något som jag faller för!

Måste bara inflika angående Tinder…som jag har egentligen noll erfarenhet av själv…men för typ 4 år sedan så gjorde jag en profil där och hade kvar den i rätt exakt 5 minuter…för när jag kollade igenom utbudet, så dök mitt dåvarande ex på den tiden upp. Mama Mia! Det var verkligen nästan som om jag hade bränt mig på telefonen och slängde den ifrån mig :rofl: Raderade blixtsnabbt min profil!
Hann dock tänka tanken…“Aha…han har lagt ut den bilden som JAG tog när vi var i Skagern…hm…den är ju från 3 år och 15 kg sen…” :crazy_face:

När det gäller match, så dök min granne upp (som jag delar framsida med)…inga problem där att klicka på “gilla”…bara som för att säga “Hej”…inget intresse där, även om han är en superfin person och bästa grannen. Får ju ta hans rabarber…bara en sådan sak!
Fast det hade ju varit praktiskt…kunde huggit ut en öppning mellan våra vardagsrum.
Men att betala pengar på match för att bli ihop med grannen, hade verkligen gett uttrycket “Gå över ån efter vatten” ett ansikte! :grinning:

5 gillningar

Haha gud vad roligt!! ja tur i oturen så lär jag ju inte träffa på mitt X på tinder iallafall… :rofl: Jag har också en singelgranne några hus ifrån mitt… men nix, han är dödstrist. Har inte hejjat på mig en enda gång sedan han flyttade in för typ 5 år sedan… :roll_eyes: lite krav har man ju, haha!
Lycka till med den härlige snubben! :wink: Låter spännande.

2 gillningar

Vi kanske kan byta singelgrannar. Jag har en till skänks här. Lång mörk man som gillar att sjunga karaeoke. Har man lite defekt hörsel är det en fördel.

4 gillningar

:rofl: Jag synar med en försynt snubbe runt 30 som skyggar med blicken och märkbart ökar hastigheten om man råkar komma ut på parkeringen samtidigt.

2 gillningar

Jag tror helt klart på min granne som bästa kapet! Humor och vettiga åsikter…tittar en i ögonen och säger hej…sjunger inte såvitt jag vet. Kom och hugg, vettja!
Så får jag ju också någon av er som trevligt sällskap med ett glas vin på altanen!!:wine_glass:

Och nä, ni behöver inte ens lämna er granne i utbyte!:crazy_face:

2 gillningar

Smart, vi lämnar grannarna därhän! Min trevligaste granne är 20 år för gammal dessutom.

1 gillning

Vad trevlig blir det någon mer gånger är jag med🤪

1 gillning

Men ååå, jag hade velat vara med! Visst blir det fler gånger? Hur såg reglerna ut nu för dessa träffar? Ta med dig en ledig granne och kom? Fattar jag rätt? :wink:

2 gillningar

Det gör vi såklart om!

Jag uppfattade inga regler alls! Kollade intresset i en ny tråd, lite omröstning om datum, alla välkomna till en lämplig plats lätt att ta sig till och hitta. Det går ju att variera i det oändliga!

3 gillningar

Förlåt @Caro, jag försökte skoja till det lite med att följa upp spåret där alla erbjöd sina underliga singelgrannar :laughing:

Jag är inte en galning som kommer till en träff släpandes på en ovillig och förskrämd tant. Lovar!

1 gillning

Haha, det är absolut ingen fara! När jag stod där och väntade på träffgänget var det lite pirrigt. Vem skulle dyka upp? När en lodis med cigg i mungipan och starköl närmade sig blev jag lite orolig i några sekunder!
Det hade kunnat bli en helt annan träff…!

3 gillningar

Haha! Hur många var ni på träffen? Var det konstigt att börja prata? Det blir något helt annat än att gömma sig bakom ett påhittat namn här. Många öppnar ju upp sitt innersta och plötsligt sitter man där med en bulle i munnen. Jag tycker det känns spännande. Lite så där skräckblandad förtjusning vid tanken.

1 gillning

Vi var totalt sju som dök upp. Lite förvirrat blir det ju när en ”känner” varandra med forumnamnet och glatt presenterar sig med det civila förnamnet! Någon tystnad märkte jag inte av :grin:

Hur mycket en vill dela vid ett sådant tillfälle avgör en själv, och allt som diskuteras vid bordet stannar vid bordet.

2 gillningar

Det där tycker jag låter som en jättebra idé. Förutsatt att man inte behöver ta med sej någon annans granne hem. :smile:

Som ett jobbigt julklappsbyte där någon sitter med Svarte Petter på slutet, med den där hemska julklappen som ingen vill ha. :grinning:

4 gillningar

Jag hänger gärna på om det blir fler träffar.

1 gillning