En dag till hur ORKAR ni andra?

Så vaknar man som vanligt tidigt o mår dåligt.
14 år gav hon mig o jag henne , resultat 11 årig underbar dotter :slight_smile: Sofia
Min fru kallas Lora är 46 o lämnade ett förhållande där hon misshandlades våldtogs var vecka av sin x -(

Livet var hårt mot oss bägge för det slet att dom var i vårdnadstvist, vilket Lora gav upp o gav sin dotters pappa ensam vårdnad, " kanske " redan där borde klockorna startat för mig…över ett år med advokat osv till ingen nytta när hon ger upp 2 VECKOR innan rättegång.

Nåja vi lever/ levde normalt, räkningar betalas alltid som dom skulle.
Lora sköte ekonomin så jag med min Pension gick alltid till hennes konto…

Nu sitter jag letar boende för det blir ju jag som måste flytta.
Vi band ett lån på oss som varar 15 å5 så kallat billån. Detta var i may.
JAg blir galen att ej förstå varför bonda oss till det om bara ett par månader senare vill hon separera.

Aldrig varit våld gentemot varandra o får Dotter har vi hanterat som vår ängel = Skämt bort henne mycket :slight_smile: Alltid get henne kärlek.

Vi var hos soc i januari o då sa Sofia givetvis i ensamt samtal att Pappa är den roliga o mamma det stränga .

NU va vi på soc igen några veckor sen o då är jag tydligen den elaka som bråkar o skriker hmmm

1 vecka sen kom soc o tog sofia o lora o satte dom på nåt boende…för jag var plötsligt den hemska.

Nån vecka innan det så vart Sofia nån natt hos sin storebror o nån natt hos min äldre dotter vilket soc tyckte va bra lösning även om jag fattade noll.

Redan en vecka sen började Lora gå ut var o varannan dag o lämnade MIG mig den mannen som ska vara den elaka med Sofia…Då plötsligt var jag visst ok för hennes hälsa…
Kunde gå 2 dygn utan jag visste vart Lora en var, “vet är idag” o det är kanske ej min sak.

SÅ nu sitter jag här igen o försöker förstå ?
Som tur är bor vi i lägenhet där grannarna ej fattar nåt heller.
Dom säger men HUR kan dom göra så, dom har ju hört att det Är lora som alltid arg…dom vet hag alltid bett att bråkar vi så går vi ut för Sofias skull så hon ej hör skiten.
Hon hör iof sig inte ändå med sin dator o lurar på sig o skrattar o lever rövare med sina kompisar i spel jag ej en vet vad dom heter :open_mouth:

Jag får ej ens skriva till min dotter men göt det ändå o frågar var morgon att dax gå upp va duktig i skolan o lyd mamma.
VAr kväll skriver jag sms o fråga hur dagen varit, om allt är bra o hur mycket jag saknar som.
Som vanligt påpekar jag lyd mamma med läxor o dyl pga att skolan är viktig.

Dricker jag öl ? JA sen 2 månader för mycket typ var dag DAG.
Jag var nykterist 25 år för jag såg aldrig nöjet i alkohol…
JAg har aldrig haft problem med sprit eller droger ALDRIG.

JAg hoppas nån här inne läser detta , kanske ger mig råd, frågar mig om vad som…

Jag behöver HJÄLP :frowning:

Mikael

Jag har tyvärr inga råd eller tips att komma med. Jo förresten, sluta dricka öl, för det kommer att vändas emot dig. Och eftersom det kommer att bli vårdnadstvist bör du ju ha hjälp av en jurist eller advokat. Och så behöver du någon som du kan prata med om ditt eget mående i det hela.

Jag ser att du i tråd efter tråd inte får några svar, men det här forumet är kanske inte rätt ställe. Jag önskar dig och din dotter lycka till!

1 gillning

Tack :slight_smile: Ja ölen ska BORT Jag vet ej fler Forum:-((

Hej!
Det är kämpigt när allt man trodde var sant, plötsligt inte är det. Mina tvivlar på allt…

Vad din fru väljer att göra nu, det kan du inte påverka. Det enda du kan göra är att ta hand om dig själv och bygga upp ett liv igen där du lever på ett sätt där du är sann mot dig själv. Kristiden är jättejobbig, men om du utnyttjar den rätt så kommer du att gå stärkt ur det här. Men du behöver sortera dina tankar och fundera över dina livsval, inte hennes.

Några råd:

  • sluta med alkohol
  • gå ut och gå, det är meditativt och tankarna får jobba
  • någon hårdare träning är också bra
  • Regelbunden sömn och regelbundna måltider.

En anledning till att jag inte svarat tidigare är att du nämner barn och partner vid namn. Det hänger ut dem för andra här på forumet. Vi är måna om våra partners integritet, även när de varit för jäkliga. Vi berättar öppenhjärtigt om vad exen gjort, och vad vi känt. Så ärlig som jag har varit här är det få andra samtal jag haft. Men då måste man faktiskt värna de andras integritet. Jag har valt att skriva här, men inte mitt ex eller mina barn. Det måste jag respektera. Jag tror att ett samtalsstöd kanske vore bra för dig. Många härinnne (de allra flesta) går i någon form av samtalsstöd. Främst för sig själva. Flera tipsar om Svenska kyrkan. Eller vårdcentralen. Där kan du vara mer personlig, nämna familjen vid namn osv. Lycka till!

2 gillningar

Soc går inte bara in och tar barn. Något måste ha hänt. Vill du ha en relation till ditt barn får du ta reda på vad du måste göra för att det ska ske. Vilket innebär en dialog med just soc. Oavsett vad DU tycker så har din fru och barn sett något annat och då funkar det inte att klaga på att “soc tog” utan man måste börja arbeta på vad det är som har hänt. Ring soc, boka tid med barnutredaren och ta reda på vad som krävs för att du ska få träffa ditt barn.
Är det övervakade besök så får du gilla läget. Är det en timme i veckan så får du gilla läget där med.

Något har hänt som har fått din familj att lämna dig så hastigt. Det är bara du som vet vad. Det finns alltid två sidor till en historia.

2 gillningar

Ja jag ska till soc den 22 o ja alla mynt har 2 sidor.
Soc vägra säga vad som hänt.´JAg har ej fått papper eller nått
Jag förstår dig till fullo. Men hur jag än tänker så vet jag ej vad som hänt.

TAck för ditt svar

Tack för sv ar :slight_smile: Namnen fru är ej namnet hon heter, tyvärr är min dotters namn riktigt o jag vet ej vad jag tänkte på. Du har rätt i allt det :frowning:
Jag vet det vore helt korkat.
Jag vet JAG måste ta fatt i detta o jag vet jag måste dra ner på ölen som jag nu druckit ofta 2 månader.

Men när allt hände Händer så låstes allt totalt och jag såg ärligt talat ej detta komm

Jag hoppas att din användarnamn inte är ditt riktiga namn.

Vidare skulle jag säga att om du under 2 månader dricker för mycket öl varje dag så är det möjligen därför soc gått in. En sådan alkoholkonsumtion anser de troligen gör dig olämplig som vårdnadshavare.

Livet drabbar oss på olika sätt, vi hanterar det på olika sätt. Att släppa kontrollen och ta in medel som försämrar omdömet skulle jag säga är ett dumt sätt att göra det, i synnerhet som vårdnadshavare för minderåriga barn.

Om du tidigare varit vårdnadshavare och ännu inte fått några papper angående utredningen så antar jag att de håller på utreder dig nu? Några svar lär soc garanterat ge på varför du inte får träffa din dotter, då socialtjänsten idag väl håller hårt på barnets rättighet att åtminstone ha umgänge med bägge föräldrar. Sen kanske du inte gillar svaret, eller så kanske du inte förstår vad de menar.

Hursomhelst är ju enda vägen att samarbeta 100% oavsett om du tycker har fel etc, ifall du vill ha kontakt med din dotter.

1 gillning