Dubbelliv 4,5 år och många fler

Så var det min tur att få skriva av mig… har skrivit en gång tidigare men fick radera då han hade gått in i min telefon och läst.

Gift i 14 år har två barn. Varav ett gemensamt mitt första barns pappa är avliden.

Fick ett anonymt meddelande om att han har flera kvinnor…det var två månader sen.
Gick på magkänslan och ringde en av dessa.
Hon berättade att hon kommit på honom med en annan.

Konfronterade honom med dessa två av kvinnorna som jag ringde upp och fick de att komma hem till mig.

Han har levt dubbelliv i 4 år med en av kvinnorna och har haft både dubbla hem och dubbla uppsättningar av allt. ( garderob, kläder, parkering… ja allt.)
Han har renoverat både där och här.

Hon dubbellivet var gravid när de träffades så hennes barn som idag är 3,5 år är inte hans men han låg med henne nästan hela hennes graviditet.

Allt är en enda röra i mitt huvud så ursäkta.

Han jobbade mycket nätter och extra.
Jag var så blind och dum… han hade koll på mig men inte jag på honom.
När han sa att han jobbade natt så var han med henne i deras hem. Samma stad som jag bor i.

Han har borderline och har nu tyvärr även blivit alkoholiserad. Säkert en sex missbrukare med.

Han är så elak nu mot mig har sagt så elaka saker.
Han har hotat mig, Sagt att jag är värdelös bara ett hål. Att den mannen jag kommer att träffa mig kommer att bli äcklad av mig efter att han sprutat.
Jag är dålig i sängen därför var han otrogen.
Jag kväver honom. Att han stannade för att det var bekvämt.

Ok… så efter att jag konfronterade honom framför de andra två så rev han sönder alla våra bröllops kort och loggade in med BankID och gjorde ansökan om skilsmässa. Det var så förödmjukande.

Jag kastade ut honom men sen kom han tillbaka efter några dagar från den andra kvinnan. Hon skulle Göra abort. Han har även rest på semester med henne utomlands. Jag fick åka själv i år och förra året med barnen så då passade han på. Fan hur dun kunde jag vara… jag borde ha förstått.

Han kom tillbaka men var frånvarande i sina tankar. Jag ville att vi skulle prata ut men det ville han inte.

Jag har fått reda på sex olika kvinnor som han hade. Varav alla vara regelbundna fast vid olika perioder.

En gjorde abort förra året precis innan jag gjorde min efter tjat från honom. Så kall han var mot mig då!
Hon som han levde dubbelliv med gjorde abort förra månaden.

Han har varit här jag var dum att släppte in honom igen efter allt men jag tänkte på barnen och jag älskade honom. Jag borde ha vänt på klacken april 2009 samma dag vi förlovade oss så kom jag på honom med en kvinna genom ett sms hon skickat till honom.
Det tog mig 5 år att komma över och nu den här jävla smällen med så många olika.

Många av kvinnorna kommer från hans arbetsplats och en annan är en tidigare vän till mig. Några kvinnor finns även som han sexchattat med och haft kontakt ofta.
Gick in hans mobil en kväll när han var full så tog jag hans finger och öppnade mobilen med. Så mycket det fanns bilder på kvinnor nakna dessa han varit otrogen med och bilder där även han finns med i sängen med honom.

Så under dessa två månader har han och jag gått upp och ner i våra känslor. ( han har sagt att han mår dåligt för vad han gjort men att han inte vet hur man visar ånger)
Jag kan inte förstå hur jag kan och vill… vara med honom varför sjunker jag så lågt. Varför får jag känslan att jag bara vill fixa allt. Han är inte lojal, han är så elak.
Även framför barnen mot mig.
Han får ofta utbrott och kan hota med att han ska ta livet av sig även sagt att han ska lämna ett brev och skylla på mig.
Han kan döda mig först också. Jag ska bara vänta jag kommer få ett helvete.

Han har varit hemma 1 månad och tre veckor sen allt uppdagades. Har aldrig sett honom så ofta och inte han mig för nu finns inte de andra kvinnorna och inget jobba övertid natt.
Men idag sa han att han ska flytta och att han vill att skilsmässan ska gå igenom.
Jag är äcklig och han fördömer den dagen han mötte mig. Han är irriterad hela tiden.

Han har känslor men han älskar inte mig.
Nu ska han tänka på sig och börja leva sitt liv.

Han hotade mig idag igen… nöp mig hårt och gjorde ett slag med knyten hand mot sin handflata ovanför mig. Jag duckade och skyddade mitt ansikte. Blev så rädd! Då sa han gå härifrån innan jag kastar katstrullen på dig. ( kokande vatten med spaghetti )

Han ska göra mitt liv till ett helvete och han ska begrava mig. Han kan ta ett fängelsestraff för min skull.
Han sa att om jag inte är tyst ska han sticka kniven i mig från hakan och upp.

Han sa att ingen man kommer någonsin att vara dig trogen.!
Jag gav honom 14 år, ett hem, tryggheten och barn.

Hur kan man säga jag vill kämpa med dig och sen säga att jag är äcklig och ful…
Varför vill han såra mig mera med ord alla hans handlingar räcker för hela min livstid.

Så nu har han även bestämt att jag ska få 1573 kr i månaden för dottern per månad.
Han ska flytta och jag har inte med det att göra vart han flyttar.

Vi sålde huset förra året för redan då ville han skilja sig men han sa att han behövde bo ett tag hos en manlig kollega och hyrde ett rum men i verkligheten så bodde han hos den andra kvinnan.
Så nu bor jag i hyreslägenhet som är dyr i hyran. Båda står på kontraktet.

Nu måste jag vidare och bara hoppas på att han lämnar mig i lugn o ro…
Jag mest ledsen över att han svek mig i så många år… det var inte en engångsligg utan han hade dubbla liv. Han vabbade även för hennes barn medans jag slet med mina själv hemma. Han torkade andra barns rumpa istället för sig egen dotter.

Jag önskar ingen få höra orden han sagt mig om hur jag är och inte är.

De andra kvinnorna vet hur man gör i sängen och det vet inte jag.

Så nästa vecka flyttar han ut efter 14 år.
Jag fyller 40 år snart så då slapp snålisen tänka på det. Fast jag har ändå inte fått någonting de sista 12 åren! De andra kvinnorna fick både julklapp och födelsedagspresenter. Det är väl inte viktigt i det stora men det visar mig ännu mer hur betydelselös jag verkligen var och är för honom.

3 gillningar

Men herre du milde vilken komplett galning. Tacka gud för att du blir av med honom och gör vad du kan för att inte reta upp honom på minsta vis. Gör allt så smooth som det bara går så att han försvinner ur ditt liv fortast möjligt. Tragiskt att ha barn med en sådan tok.

Sök omgående samtalsstöd/terapi för sig själv så att du får professionell hjälp med att successivt ta dig ur det där destruktiva och tyvärr så starka beroendet som du har av honom.

Styrkekramar till Dig :muscle: :hugs: (och stor fet :facepunch: :mans_shoe::dash: till honom)

5 gillningar

Håller med @Noomi. Plus att jag funderar på om du ska kontakta någon som kan stötta dig rent skyddsmässigt när du tar steget. Hoten känns riktigt obehagliga…

Så många gånger som jag hållit i mobil för att ringa 112 men inte vågat. Min son ringde även en gång… men han la på när polisen svarade. Jag är nog inte så stark än men snart så. Bara han flyttar så ska det bli lungt o skönt.
Jag är ledsen men ledsen för barnens skull och ledsen att jag var så naiv. Har haft ångest attack redan. Men hans känslokalla beteende och kroppsspråk är så sjukt. Vilken förändring.
Han har trappat ner med spriten de sista dagarna så jag vet inte om det har gjort honom mer irriterad än någonsin.
Han drack massor men kunde sköta jobb och vardagen. Men när kvällen kom så blev han oftast full.
Jag har inte många vänner kvar som jag umgås med. De försvann flera år sedan p g a honom. Han har inte heller några förutom alla älskarinnor. Varför gör man som han gjort? Varför inte bara lämna. Jag tror han stannade för sin dotters skull.

Han är sjuk. Riktigt sjuk. Då finns inga rimliga förklaringar, inga resonemang, inga svar att få.

Ta dig därifrån. Sök stöd.

2 gillningar

Jag tänker också att du måste vara rädd pm dig själv och dina barn nu. Har du vänner och familj som du kan berätta för? Kvinnojour? Polisanmäla hoten? Kan du och barnen bo någon annanstans tills han flyttat ut och du fått tillbaka nyckel/bytt lås?
Han låter instabil och farlig. Var observant på psykotiska symtom om han är abstinent.

Han stannade för att han ansåg sig ha något att vinna för egen del. Tro/intala dig aldrig något annat. Han har diagnos och är missbrukare så det han gör, det gör han för sin egen skull.

Gör allt för att hans prat (tomt hot?) om att flytta och försvinna ska bli verklighet så fort och lugnt som möjligt. Det absolut värsta som kan hända för din del är att han drar tillbaka det han sagt och blir kvar, för då måste du blir den som lämnar själv… så låt oss alla hoppas att han drar asasp :scream:

:muscle:

2 gillningar

Nu valde han att be om förlåtelse och säger att han ska stanna med mig och att han än en gång i tiden älskade mig och han vill älska mig igen. Suck

Jag är så svag… inombords är jag kaos men det syns inte utanför.

Han sa så mycket och nu vill han inte flytta fast han ändå hade sagt att han är färdig med mig.

Så fort jag säger att ja det vore bra om du flyttar så håller han sig fast. Men när jag visar att jag bryr eller vill prata om sveket mot mig då är jag det värsta han mött i livet.

En dag i taget… varje dag vaknar jag och tänker vad behöver jag och inte vad vill jag ha! Det får mig att orka igenom dagen. Mina barn måste få trygghet.
Det här är så destruktiv inser jag efter så många år.

Ja jag har blivit medberoende i detta osunda förhållande om man ens kan kalla det för ett förhållande.

Jag tror inte alls att du är svag. Jag tror att du är stark. Men den ohyggliga utmaning du möter just nu känns övermäktig, och så skulle det kännas för alla andra också som upplevde det som du går igenom nu.

Om du inte redan gjort det så behöver du söka hjälp. Inte nästa vecka. Inte imorgon. Nu direkt. https://kvinnofridslinjen.se/sv/ Ring dem. De finns där för personer som du. Lycka till.

1 gillning

Ja, han kontrollerar dig och det är exakt vad han vill… kanske egentligen det enda han riktigt vill. Jag tror inte du blir av med honom i första taget.

Så det här var ju bara väntat, tyvärr. Du kommer nog inte att få någon separation “gratis” genom att han lämnar dig och drar gissar jag. Ska du inte kasta bort resten av ditt liv på/med den dåren så kommer du med all sannolikhet att tvingas ta tag i dig själv på allvar och vara den som faktiskt lämnar honom.

Men innan du så småningom är där och kan ta steget så krävs det nog varierande grad/tid av hjälp/stöd/ökad självinsikt i form av samtalsstöd/terapi eller liknande.

Här finns mycket lite hopp om förbättring, för att inte säga inget alls. Han kommer att nöta ner dig med sin svajiga och totalt instabila psykiska abnormitet och inte förrän du är en skugga av dig själv och inte längre innebär något hot om att själv kunna/klara att lämna honom, inte förrän då kommer han att lämna dig. Så länge du har någon livskraft i dig så klöser han sig fast, för du ska inte vinna över honom och du ska inte kunna/få en chans att bli den som överger honom, det ska han göra mot dig.

Sök proffshjälp asap, du behöver både bearbetning, stöd, insikter och inte minst strategier!

4 gillningar

Ja vilka veckor.
Berg o dal bana.

Han kan inte leva så här… inte jag heller. Jag vill men jag borde inte vilja.
Han är kall och avståndstagande. Jag försöker nå honom men han säger att han är trött på mitt ältande och att jag inte släpper nåt och då är jag inte redo. Han vill inte höra nåt mer för han säger att han inte mår bra. Han säger jag vet vad jag har gjort mot dig och jag kan inte reparera skadan. När jag säger att jag vill så backar han och menar på att han behöver bo själv. Ja det han rätt i. Men varför känner jag mig ännu mer sviken… ? Varför är han inte efter mig. Han säger att vissa dagar vill han vara med mig och vissa dagar vill han inte. Han har sagt att han måste flytta men att han måste hitta vart han ska flytta.

Varför blir alltid vi kvinnor kvar med allt vad vardag är. Barn, mat och tvätt… jag är så utmattad.

Idag var sista dagen hos terapeuten fick tre besök av min arbetsgivare. Han gav mig rådet att jag måste stå på mig och inte ta emot en kram ifall han vill försöka som han många gånger tidigare gjort och då han jag fallit pladask för honom.

Han har lovat att hämta schema eftersom han jobbar skift men ännu inte efter tre veckor gjort det. Jag ver bara en vecka i taget hur han jobbar… han säger att han rullande schema så jag får snällt skriva upp från och med nu varje vecka.

Jag är rädd för vad som ska hända när han flyttar. Han kommer att bli elak med största säkerhet… just det han nämnde också att han stannat för att han vet att jag kommer hämnas på honom och ställa till det för honom om han flyttat. ( han vet att jag har nekenbilder på andra kvinnor som jag hittat i hans mobil ovh iPad samt att jag har inspelningar när han hotat mig.). Fy vad allt är jobbigt. Jag verkligen känner hur jag suckar hela dagarna samt att jag gråter ofta både mest på jobbet för där sitter jag själv och då behöver barnen inte se mig.

Jag måste ta hand om mig själv jag måste hitta styrkan och modet att be honom flytta. Han säger att han ska flytta men jag borde inte bara snällt stå och vänta på att han ska göra det när det passar honom.

Enligt terapeuten är jag medberoende då jag ofta pratar om honom och inte om mig.

Han han under två veckor haft två kvällar där han inte druckit och då svettades han så mycket. Det är stort två dagar av fjorton för att vara han.

Hur ska allt sluta?

Nu på eftermiddagen kom han hem utan förvarning han skulle ha jobbat kväll till 21 men var hemma till 18:15 han var kall och pussade mig på kinden och då sa han ska du inte fråga varför jag inte är på jobbet. Han sa sen att han hade en utbildning… som han glömt.

Innan jag gick ut på en promenad sa jag det vore bra om du flyttar så snart så möjligt för det här mår ingen av oss bra av. Då säger han jag kan vara ute imorgon när du kommer hem från jobbet.

Jag tänkte för mig själv men varför har har han så inte flyttat tidigare…, är det för att han är rädd att jag ska ställa till det för honom?

Så jag svarade till slut men du borde säga till i god tid men ändrade mig snabbt och la till, Ja bra då säger vi så.

Sen gick jag ut på min promenad.
När jag kom hem sa jag vi måste byta bil nycklar och jag måste hämta mitt parkeringkort från min bil. ( han kör min och jag har kört hans bil) då säger han nej det kan du göra imorgon när du kommer hem från jobbet ( han är ledig imorgon) men du ska ju flytta imorgon så han svarar ja men innan jag åker för din bil står långt borta. Vi har nämligen inte egna parkeringar utan man letar efter en ledig plats och nu fick han en plats långt borta till min bil som han kör.

Får se om han flyttar nu.

Blir tufft själv med två barn och dyr hyra men jag måste börja någonstans. Kanske han inser då vad han förlorat. Allt för massa gratis knull hos andra. Han svek sin dotters mamma hon som stått vidband sida i 14 år. Det var ett val han gjorde eftersom han gjorde det år efter år med samma lude•

Som DU bestämmer att det ska sluta!! :muscle:

Förhoppningsvis med :high_heel::dash:

:muscle: :v: :revolving_hearts:

3 gillningar

Han slog mig ikväll framför min dotter 6år
Vi satt i soffan nåt sa jag måste ha triggat igång honom. Han tog telefon och sa nu ringer jag din mamma och säger att du är sjuk. Han gick till sovrummet och ringde min mamma jag gick in efter och då nekande han att han pratade med henne men jag hörde så när jag försökte ta telefon så slog han mig en stor jävla lavett på kinden. Fan det här är inte jag kände jag på en gång.

Nu på kvällen så pyskmisshandlar han mig och säger att han borde ha skilt sig för 7 år sedan att han upptäckte för många år sen att gräset är grönare på andra sidan… han ljög förut så att han kunde stanna nära sin dotter och ha allt serverat och tak men ändå fortsätta vara otrogen.

Ring polisen eller kvinnojouren! Stanna inte i natt, för den natten kan bli en för mycket. Om du inte vågar för din egen skull, så våga för barnens skull. Han slog dig i kväll. När slår han barnen? När försöker han döda er? Du måste skaffa hjälp nu i kväll.

Jag vill bara att han ska gå nu… han lyckades manipulera min stackars mamma. Han vet att hon är känslig och att det tar på mig för när han ringer henne så oroar hon sig. Nu på morgonen när vi vaknat min dotter och jag ( han sover i hennes rum ) så upprepade han orden jävla hora jävla hora :pensive: till mig viskandes.
Tidigare på morgonen sa min dotter hoppas att pappa inte är som igår… sen efter frukost lekte hon och då låtsades hon snarka och då kläcker hennes pappa ur sig; du får inte snarka när du är stor som mamma för det är så okvinnligt och då kommer mannen att lämna dig! Det finns inget värre än en tjej som snarkar.

Jag är en som snarkar därför sa han det för att trycka på mig men varför säger han så till ett barn hans dotter? Han är inte klok. Hon hörde inte honom men han sa det så att jag skulle höra fast han ville få sken om att han sa det till henne men menade mig.

Hur kan en människa ändras så mycket och bli så elak och kall och bara vilja trycka ner mig.

Han är väl rädd för jag har så mycket sparat på honom och hans affärer som jag tagit kopior påbfrån hans mobil och iPad han är väl rädd att jag ska förstöra för honom.

Jag är så trött och svag nu. Bara han flyttar så ska jag börja resa mig.

Han är så förändrad från att ha varit rätt så lugn är han som en vulkan i munnen.

Du kan inte vänta tills han flyttar. Ta dottern med dig till Kvinnojouren och stanna där tills han flyttat! Förstår du hur mycket din dotter skadas av det här? Förstår du hur rädd hon måste vara?

2 gillningar

@Villintemeraldrig har du själv missbruksproblem, allvarlig psykisk sjukdom eller annat svårt handikapp som hindrar dig från att ta ditt föräldraansvar och skydda din dotter?

Är det här på riktigt?

Min mamma och syster är hos mig nu och har varit här hela dagen är allt lungt. Vi har pratat och pratat. Han har lovat att söka hjälp fortsatt hjälp…
Han bjöd ut oss alla mat idag och nu kollar alla på film. Jag nattar min dotter.

Han har lovat mig att aldrig mer säga eller göra nåt dumt.

Ingen av oss håller på med droger och jag dricker max 1 glas vin i månaden! Tycker inte om sprit alls.

Jag skulle åka igår till min mamma men min dotter ville inte lämna pappa och det var sent så jag valde att lägga mig för kvällen med henne.