Det bara går runt i huvudet

Tar bort inlägget - raderat

J-a hänsynslösa och manipulativa egoist :rage:

Låter du hans utspel få påverka dig? :muscle:

3 gillningar

Fördelar (läge, pris, önskan om eget hus) - nackdelar (planlösning som inte går att ändra på) /möjligheter att få ett hus som bättre stämmer med dina önskningar i samma eller lägre prisklass i bra läge på befintlig bostadsmarknad = ?

Det är en stor och viktig investring. Det är inte bara att gå tillbaks till affären och lämna igen varan om den inte passar. Är du såpass angelägen om eget boende att läge, prisklass och planlösning är värt det eller finns det möjligheter att det kommer att dyka upp andra objekt som skulle passa dig bättre?

Tagit bort inlägget - raderat.

Låt det inte påverka dig, han säger så nu bara för att du är hans trygghet och snuttefilt, bit för bit så tar du bort den och det skrämmer honom.
Ingen person bryter upp familjen om man inte är redan klar i skallen och vill hå vidare, allt annat som kommer är bara egot som vill ha tröst, så fort du springer tillbaka så har han övertaget igen, en sådan relation är inte sund, du är värd så mycket mer.
Fokusera på målet, bygg upp dig själv och sedan ta ett vettigt beslut, allt annat just nu är bara självdestruktivt.
Lycka till med huset

Tar bort inlägget - raderat

Tar bort inlägget - raderat

det första du behöver göra är att särskilja på huvud o hjärta, det ni gör är ett spel, en dans som har pågått en stund, ni är båda fast i roller som ni omedvetet spelar om och om igen. Enda sättet att gå ut ur den rollen är att bryta platsen för skådespelet, aka nytt hus.
När du har gjort det, då kan du med sunda ögon se bakåt o fundera ifall den rollen gagnade dig just nu i livet, bara då kan du med lugn i sinnet ställa dig frågor som: växte jag som person, var jag lugn i själen, kände jag mig trygg, om svaret då är nej, då är du på en bättre plats, om svaret är ja, då kan ni fundera framåt hur ni ska göra, skillnaden är att du har kontroll över dina handlingar och ditt liv, du är inte i händerna på hans nycker och känslomässiga utspel. Dina beslut kommer då vara baserade på både rationella och känslomässiga handlingar och tankar, snarare än nu där de är baserade på bara känslomässiga tankar, vilket kan vara så jäkla förrädiskt.

Tar bort inlägget - raderat

Det här med att känna efter om boendet är rätt eller inte, är svårt för mig att säga, men om du känner att det boendet du kollar på skulle vara en perfekt start för ditt nya liv, så låter det som om din magkänsla har sagt att det är ett bra ställe.
Oroa dig inte för pengarna, du kan aldrig sia om framtiden, fokusera på vad du kan göra här o nu, har du råd med denna och det känns bra, så säger jag go for it, annars så vänta.
Men jag skulle inte råda dig till att fortsätta bo växelvis boende, för mig var det lika med att dra ut tånaglarna långsamt, det är pain, alla minnen, alla förhoppningar, allting…
Du kommer aldrig att vara redo att ta ett nytt steg i det okända, men när du väl har gjort det så kommer du märka att du växer som människa, det är en känsla som i sig är väldigt berusande.

Vad är det egentligen som du tror att du inte är redo med?

Tar bort inlägget - raderat

Tar bort inlägget - raderat