Dejting - hur tänker ni? Seriöst, sambo, tidsfördriv..?

Ofta är det givet i situationen. Om man börjar prata sex i andra messet är man ute efter just det. Då behövs knappast några förklaringar.

Ni får säga vad ni vill men för mig själv så var närhet (läs het sex) med en vacker kvinna ganska avgörande för mitt mående som människa och ett sätt att sätta punkt på det gamla! Jag blev levande igen!
Efter 20 år med samma kvinna känna en annan kropp! Andra moves! Helt amazing!
Vi var ärliga mot varandra innan och sa anledningen till vår träff inte var för att ha sex utan för att lära känna varandra! Jag visste inte ens om jag skulle klara av det… Men vi var som två 14 åringar…

Alla människor vill väl ha sex? Att säga nåt annat är rent hyckleri!
Var ärlig mot dig själv och den du dejtar så blir det bra. Det handlar väl egentligen bara om sunt förnuft?
Om du dejtar en människa som du gillar mycket och vill träffa igen så dejtar man väl inte andra bara för att man kan? Gör man verkligen det?

Det tog 6 månader för mig! Det är väl olika för alla men för mig var det inte en dag för tidigt!

5 gillningar

Blev dubbelt!

Jag må väl vara undantaget som bekräftar regeln. Kvinna över 50, inga problem med sex vid första träffen om det skulle vara så. Älskar oxå det som en @Sorgsen_man skriver, en ny kropp, det är det jag alltid har gått igång på. Dock utifrån åldern (trots allt) så har jag väl insett andra värden av en relation men pratar vi bara sex så är det så jag vill ha det. Skrev i en annan tråd att män får ligga på första dejten men inga kvinnor gör det, den ekvationen går inte ihop så självklart vill många ha sex oavsett kön! Och vill man inte ha det så varsågod och fika vidare med en åt gången och var ärlig med att du imorgon kommer att ta en kopp med någon annan.

5 gillningar

Jag har inlett en relation med en kvinna och det blir bara bättre och bättre, vi har snart varit tillsammans en månad.
Ja, vi “träffades” på en dejtingsajt och frukten av detta är att vi nu är ett par. Frågan är vem av oss som tycker det är mest osannolikt; jag som hade hängt där ett bra tag och även träffat några kvinnor eller hon som var helt färsk och jag var hennes första dejt ever…

En klok kvinna som finns här inne skrev dessa ord till mig: Tror idag mycket på “lika barn leka bäst” i ett förhållande. Förståelsen för varandra blir lättare. Kanske är dock risken att passionen inte uppstår sådär blixtrande med en gång förstås, så är man ute efter den kanske man ska söka sig till en spännande person som är mer olik en själv.
Klockrent!
Vi var inte ute efter spänning eller enbart sex utan passion, tillit och empati. Kärlek helt enkelt. Och det fick vi när vi insåg och synade varandra: det var exakt detta vi ville ha! Var ärlig med dig själv och den/det du söker. Annars lurar man såväl sig själv som den andre!

12 gillningar

Vilken app använder ni er av?
Jag har provat badoo men har bara mött stolpskott :see_no_evil:

1 gillning

Happy Pancake och Badoo. Mest framgång med den första dock.

Jag trodde HP var den mest oseriösa? Får kolla in den också då.

Har aldrig haft några sånna upplevelser på HP själv men kanske andra har det.

Badoo och Tinder, mest lycka på Badoo

Trodde själv jag var asexuell? Var kommer jag in i bilden? Kan bero på någon substans som saknas för att jag inte känner att jag vill ha sex, men knappast på min uppväxt helt eftersom andra är olik mig där.
Gillar inte när folk måste proklamera hela tiden om sex som det största och viktigaste som finns i våran värld. Där det hela tiden pratas inom RFSL som att alla måste känna sig själv sexuellt, där de även pratar om att alla är lika mycket värda, homo bi mm. Där de själv har satt sig i ett tänk över att de som inte vill ha sex är något konstigt.

…och att ta upp evolutionsteorin som exempel över att ligga hej vilt. Blir inte det lite underlig diskussion när det sägs att bara båda två är med på det så får man ha sex? Var hamnade alla som haft otrogna män/kvinnor? Var finns barnen, som vi redan har, med där? Var finns tänket om runt 36 000 aborter varje år? Var finns alla sjukdomsproblem som uppkommer genom denna livsstil? Var finns psykiska problem bakom dessa siffror?

Jag skulle gärna vilja ta en kaffe som första dejt och inte hoppa runt överallt. Och att vi är olika vill jag visa på, men att genom tex RFSL inte få någon gehör bara för jag är olik där med att inte vilja ha sex ses som problematiskt i detta landet och tiden.

6 gillningar

Jag håller med dig om det! Det finns ju sidor med sexannonser om man enbart är ute efter ytligt sex utan känslor.
Om ni däremot känner en väldig attraktion mot varandra under er fikadejt och båda känner att ni vill ha sex? Är det då fel? Om båda är singlar? Det är väl upp till varje individ att avgöra själv men att avstå det bara för att följa nån konstig moralpinne tycker jag känns aningen förlegat?

Nä fan inte jag heller. Men tycka vad man vill om det! Sex för njutning är ju det som skiljer oss människor från resten av djurvärlden ( även om jag hört att delfinerna??? ha det också).
Varför är människor beredda att krossa sina karriärer och familjer och svika andra bara för att få ha lite sex?
Är det så viktigt att ha sex? Varför gör det så ont när ens fru åker iväg och blir penetrerad av en annan ett tag?
Varför ska det vara så förbannat laddat med sex?
Tänk vad mycket enklare världen skulle vara om ingen egentligen brydde sig om vem som hade sex med vem!

2 gillningar

Vi er ikke alene om å nyte, skriver de :smiley:
og siden dette er noen år gammelt, lurer på hva de har funnet ut nå? Vet at delfiner visstnok skal ha homofil sex … Men igjen; det er ikke noe galt i å gjøre seg selv godt!

1 gillning

Syftar du på sex eller samlag? Jag har räknat sex som samlag här men kanske har fel.
Det du säger så har jag inte träffat någon person över huvud taget som inte har några spärrar angående samlag. Skulle det vara ok med en apa/husdjur så länge det inte gör ont för den? Skulle allt vara öppet överallt?

Bara för att jag inte vill ha samlag betyder ju inte det att jag är aromantisk. Vill gärna samtala med levande ljus, och vara väldigt intim på det sättet. Och oftast beror ju inte själva otroheten att man går skilda vägar utan att det varit mängder av ljugande och smusslande bakom sin rygg innan det uppdagas.
Kan vi inte vända på det. Varför måste det vara sex på första/andra/tredje dejten? Vad säger det att det inte kan vänta i ett par år? Har inte människan så mycket självkännedom att kunna vänta på sex som med mycket annat man väntar på?

Jag själv sätter samlaget i samma genre som att spara pengar för att köpa cykel när man var tonåring. Spara pengar för sin solresa mm. Där ger det mycket större “utdelning” när man har jobbat för sin sak. Men livet i Sverige är så mycket att jag ska ha saker NU och betala senare.

Holder med deg, vil gjerne ha en prat med mannen jeg eventuelt hopper til køys med FØR det skjer. Jeg er for gammel for disse kleine situasjonene hvor man ønsker den andre ut og bort fort som faen fra senga :joy:

2 gillningar

Nä men som jag sa! Det är väl upp till var och en vad som känns rätt? Varför liksom bry sig om vad två människor gör på sin fritid? Så länge dom är ärliga och inte sårar någon så är det väl bara roligt för dom - om dom själv vill det alltså?
Men om vi vänder på det igen! Varför man vänta ett par år med att ha sex tycker du? Är sexet så heligt att man måste vänta på att ha det med varandra så länge?

1 gillning

Mest att vårat samhälle inte är uppbyggt på det sättet kanske. Det jag syftar på är tex att du måste ha bälte på dig när du kör bil, eller inte köra för fort. Vem skadar det? Och det är enligt lag förbjudet med självmord. Allt för att dessa saker kostar pengar i vård. Sedan är det ju så att det ändå ska vara gratis att ha vård när den behövs då olyckor kommer hända.
Det jag syftar på är att det är redan olagligt men att det ändå finns folk som bryter mot dessa. På ett sätt räcker det väl med att säga om alla sjukdomar ett aktivt sexliv med flera personer utgörs. Och det är ju egentligen som avhållsamhet är det ända 100% säkra metoden att inte få HIV eller graviditet. Det skulle nog minska radikalt med dessa 36 000 aborter som sker varje år i Sverige om vi hade en annan syn på detta.

Men det säger ju inget om att använda preventivmedel/kondom. Världen är inte perfekt men jag önskar att alla skulle sträva så långt de kan efter den. Hade velat ha en nollvision på aborter, och det har jag inte fått någon alls som är emot, men jag är inte abortmotståndare för det. (det är en annan diskussion)

Att se sex som något nyttigt måste oftast proklameras ut för det ger en viss fysik och andra må bra hormoner i balans. Men inte många som säger att du kan göra samma sak på andra sätt. Motionera en söndagskväll med avslut av en romantisk middag får samma effekter som samlaget och då har inte jag svårt att välja.

haha nja det får inte samma resultat - det kan jag lova dig :slight_smile:

EDIT: Men en romantisk middag innan som en del av förspelet är inte fel!

Jag kanske formulerade det lite luddigt.

Men den positiva effekten för MIG är densamma. Och hur denna positiva effekt har efter längre tid (vet inte hur lång tid eftersom jag inte läst det ännu) är också densamma, om man inte fortfarande har samma tjej då, eller måste göra det igen med en annan.

Sedan är det ju så att “stadsmänniskor” kontra “lantmänniskor” har haft olika sätt till både kärlek och samlag. Där det är lättare att vara anonym i en stad är det också lättare med tillfälliga förbindelser. I tidigt 1900 talets hem där min farfar bodde var det relativt trångt eftersom det var många som bodde där och nakenheten när man badade var något naturligt, jämfört med i staden där man inte ens kunde bada tillsammans, eller killen inte fick gå med uppknäppt skjorta, svar på @Rulle