Dejting - hur tänker ni? Seriöst, sambo, tidsfördriv..?

Det finns nog en hel del en kvinna i 30 årsåldern kan se i en man som är 39. Stabilitet, erfarenhet och i ditt fall bevisat track record gällande barn :smile: . MEN som @Noomi skriver är hennes barnönskan en faktor att ta ställning till - nu verkar det inte vara ett problem för dig. Så kör på för tusan!

Personligen vill jag inte ha fler barn, så jag är extremt tydlig med det i min presentation. Vissa tycker det är bra så slipper de slösa sin tid, medans andra tycker det är konstigt och att sånt kan man ju inte veta innan. Jag tycker det är bättre att ta tjuren vid hornen än att man slösar ett år av livet för att det sedan ska spricka på olika vilja gällande barn. För det är grymt att vägra en person som längtar efter barn att få det.

Är därför lite vaksam i kontakten med kvinnor 30-40 som inte har barn :slight_smile:

5 gillningar

Men vad kul! Riktigt glad för din skull! :star:

2 gillningar

Jag tycker inte alls att tio år är stor åldersskillnad. Jag var tokkär i en 39-åring när jag var 24.

1 gillning

Grattis så kul att höra :kissing_heart:

1 gillning

Tack @gittan6308 och @Kristinaa !
Ja det känns lite som det är min tid nu, det har varit en rätt tuff period (inte bara på detta plan) och så händer detta. Sen kommer snart våren, ljuset, värmen och allt som hör till detta! Det spritter i kroppen och jag/vi tänker på allt vi har att prata om, göra, planera och uppleva! :heart_eyes:

Kan ändå inte släppa att mitt ex inte kommit så långt i hennes process, vill också att hon ska ha det bra och se orsakerna till att det gick så här och sen att möjligheterna till ett nytt liv finns runt hörnet.

2 gillningar

Pratar du med henne om det? Har ni så att säga debriefat varför det blev så här? Det hade jag önskat att mitt X velat. Hade nog snabbat på processen och jag hade nog insett att jag har större del i det hela än jag inbillar mig.

Jodå, vi pratar men hon får inte riktigt ihop pusslet trots att jag försökt lägga min version på bordet.

Vi är rätt olika, hon är introvert och jag är extrovert och har haft både strategier, driv och engagemang för att komma vidare i processen (varav hänga här är en av dem). Och har nu lyckats!
Hon är helt enkelt längre bak i processen än mig, kanske på samma ställe som jag var för ett år sen och jag tror att långsamheten föder bitterheten. Hon ser bra ut, har många goda egenskaper och skulle bli flitigt uppvaktad på dejtingsajterna men jag vet inte om jag vill råda henne till det och därmed utsätta henne för detta ännu, tror inte hon är redo.

1 gillning

Det är nog precis detta som är problemet för många som blir lämnade. Man kommer liksom inte vidare så snabbt om man inte vet varför allt hände. Och de som lämnar å andra sidan rusar på i processen för de var klara redan innan skilsmässan. Ingen nyhet men ändå.

2 gillningar

Ja, men nu var det ju faktiskt hon som drog igång hela den här cirkusen och ville att vi separerade så resonemanget håller inte riktigt.
Att hon sen kanske inte innerst inne riktigt ville det och jag under tiden vi ältade vår situation tyckte att vi hade kört i diket tillräckligt hårt (igen) för att kunna komma på banan igen är kanske inte samma sak som att hon blivit lämnad.

1 gillning

Japp, resonerade mer allmänt om normalfallet.

I normalfallet, kanske? För oss var det inte så. Han lämnade och jag tvingades att ta itu med mina sår. Han har dock inte lyckats komma vidare utan är lika missnöjd som förr.

Livet förändrades så totalt med den här separationen. Jag kommer aldrig att se på samma sätt på relationer.

3 gillningar

Har haft för bråttom. Pratat med några kvinnor. Riktigt ruggigt på dejtingsidan. Var på en dejt alldeles för tidigt. Nej. Usch. Det är tufft. Hur vet man om det är någon seriös som inte är ute efter sex. Jag kommer att vara försiktigare. Kände att jag är väldigt sårbar. Han hörde inte av sig. Gjorde mer ont än jag trodde. Men jag är en kvinna med gammeldags tänk. Blir väldigt naiv i det. Tradionellt. Dejtar jag vill jag att jag är den enda kvinnan och en seriös man som dejtar ett tag för att se om det finns något att bygga på. Finns nog tyvärr många cyniska människor.

4 gillningar

Jag måste fråga här hur man ska göra utan att man bryter mot några regler.

Har träffat en tjej på Badoo, vi har haft kontakt textvägen och träffats på en fika. Ser det inte som att man bundit upp sig på något vis även om det finns intresse från bådas håll.

Fick kontakt med en till tjej igår med lite större potential inför framtiden i och med barn och så. Bryter jag mot några oskrivna regler om jag skulle ta en kaffe med den andra tjejen helt oskyldigt bara på ett fik?

Eftersom jag varit i ett förhållande i 17 år innan skilsmässan så är man ju lost i dejtingvärlden och kasta mig in i något stadigvarande med första bästa tjej vill jag inte heller.

2 gillningar

Du har givetvis inte bundit upp dig alls, ni har varit på EN dejt. Däremot kan det ju bli kämpigt om hon får reda på din andra dejt, då kanske hon inte ser dig som särskilt seriös, det är en risk du får ta. Dejta på, ha kul och dejta flera samtidigt men såra så lite som möjligt vägen :wink:

2 gillningar

Såra inte alls (medvetet och uppsåtligt iaf) är väl ett tillräckligt bra rättesnöre… och vill nu någon dejta flera samtidigt så varför inte…

Men säg det då bara till alla berörda för guds skull!!

Så… hur svårt kan det egentligen vara att bara vara ärlig?

I synnerhet mtp vad de flesta här har i sitt bagage, dvs dyrköpta erfarenheter av hur det känns att bli utsatt för andras dubbelspel etc. Något lite måste väl iaf en sådan erfarenhet ha lärt ut, eller?!

2 gillningar

Hm. Dubbelspel? Om man dejtar, och jag menar nu fikar och promenerar, med någon? Nej jag tycker inte att det är dubbelspel. Jag tycker tvärtom att det är en grundförutsättning med nätdejtandet och när det är dags får man klargöra att NU vill jag ha exklusivitet, är du ok med det? Och det bör nog klargöras innan man hånglar eller mer.

Här gäller det snarast att vara tydlig med sina förväntningar tycker jag. Ingen kan läsa dina tankar.

3 gillningar

Kan ju göra ett förtydligande så man slipper moralkakor och annat.

Är inte ute efter att såra nån det har jag själv med mig i bagaget. Nu var jag bara ute efter råd och hur moderna dejting regler ser ut. Ärlighet kommer man längst på och det vet jag också.

2 gillningar

Dessutom ta en oskyldig kaffe är ju inte att likställa med att hångla eller gå i säng med fler.

3 gillningar

Det är väl så det fungerar på dejtingsidorna att alla dejtar alla. Efter en fika är inget lovat och jag tror inte du ska tro att du är den ende som tjejerna fikar med. Vad jag har förstått så väljer man varandra genom att ta bort eller iaf inaktivera sitt konto tillsammans. Fram tills dess är allt fritt. Känslan är att ingen vågar slå sig till ro, möjligheten att det dyker upp nån snyggare, roligare finns ju där hela tiden. Tror inte ens att man måste ”erkänna” att man träffar andra, det är väl just det som är den outtalade regeln.

3 gillningar

Moralkakor?! Ärlighet, öppenhet och tydlighet var vad det handlade om.

Men okej, du slipper härmed…