Dejting - hur tänker ni? Seriöst, sambo, tidsfördriv..?

Är övertygad om att alla ser till utseendet vid en första kontakt, en första bedömning av nån som sen kan visa sig helt felaktig på gott och ont. Fixering är att ta i.
Det som jag gillar behöver ingen annan gilla, det hör tonårstiden till.
Jag har ett utseende som på bild attraherar många men rösten är inte den vackraste.
Tyvärr bedöms de män som väljer mig ha en viss böjelse, vilket är tråkigt många som velat prova :roll_eyes:! Mitt genetiska arv gör att jag ser ca 10 år yngre än vad jag är, vilket gör att jag ibland har känslan av att vara en ”import-fru”. Ändå tills jag öppnar käften​:joy:.
Själv går jag efter kemi varför jag har svårt att tro på nätdejting. Men jag tänker som så, vore jag singel så skulle inte det ena utesluta det andra. Jag hade varit ute på krogen, aktiverat mig och bergis nätdejtat oxå.

Okej, bedöms av vem att ha vad?

Importfru leder mig i detta fal mot Asien och den ”industri” som jänkarna fick fart på under kriget?

Är det det du menar?

Beter sig karlar som skitstövlar mot dig i den villfarelsen?.

1 gillning

Har ju varit med ett tag, 53 år! Nej jag är inte asiat men har ett blandat ursprung som inte låter sig döljas. Idag är det naturligtvis vanligare än 70-talets Sverige.
Ja mycket har jag fått höra och varit med om, är hårdhudad utifrån detta och har svårt för kändisar som sitter och grinar ut i TV över en tuff barndom.
Det har väl varit lite svårt genom åren, i alla fall som yngre, att veta vem som varit serös eller bara nyfiken.
Alla har vi nog fått vår beskärda del av skitstövlar så jag är inte så speciell.
Om en man bara är med brunetter eller blondiner så är inte det lika tydligt som om en man bara väljer ”exotiska” tjejer, då är det mer en fettisch. Talar bara utifrån mina egna erfarenheter säkert nån som tycker annorlunda om det med…

Det ligger nog en hel del i det du säger. En av mina bästa väninnor är adopterad från Korea. Jisses vad hon har fått höra floskler genom åren och jisses vad många som har raggat på henne för att hon är asiat. Att hon är trevlig och rolig är inget som dom har brytt sej om. Det smäller inte lika högt.

1 gillning

@Noomi jag krigar då på inte i några gravar.

Tvärtom: Jag hissar vit flagg och erkänner utan förskönande omsvep:

Jag vet att det är rejält stolligt.
Det är ytligt och speglar sannolikt mitt eget osköna djup?
Sen är inte mitt snyggt allas snyggt. Men ändå rätt mångas har jag märkt.

Jag har medvetet reflekterat över det.
Även reflekterat i situationen när jag i olika sammanhang har haft okänd dam till bordet. Middagen har varit, ibland hysteriskt, trevlig, det har skämtats och skojats och bjudits på sig själv av alla vid bordet.
Men, inte mer spännande än så.

However, ofta kan man positionera sig vid bordet( mat och möten) och den positionen tar jag nästan omedvetet efter vad jag bedömer som attraktivt. Den som känner mig ser såklart att nu lyckades Skipper tajma placeringen … igen.

Jag vet jag är en dåålig människa. :heart_eyes:

Eller kanske ändå bättre än de tok som alltid inte kan låta bli att ta sakerna ännu längre än middag, antingen för att de inte kan hejda sig eller bara för att boosta sitt redan svullna ego?

Så av grader i det helvetet håller jag mig rätt sval.
Iskall faktiskt.

Men icke förty görs den inledande sorteringen på utseende eller inte bara men utseende. Snarare uppenbarelse där utseendet och utstrålningen tillsammans ger mig en önskan att veta mer.

2 gillningar

Kom på att jag naturligtvis har varit utsatt för det klart motsatta också, folk (män) som inte vill ta i en med tång utifrån ursprunget utan att ens vilja försöka lära känna mig som person. Givetvis blir ju det ömsesidigt men för att knyta ihop säcken, utseendet spelar roll och har väldigt stor betydelse för hur man blir bemött.

Vilket ju är exakt lika illa sett till jämnlikhetsperspektivet.

Attraktiv eller oattraktiv, kemi eller inte kemi är upplevelser.

Det du beskriver är inte kopplat, vilket du såklart vet, till attraktion eller inte.

Att ha fördomar och bemöta människor illa på grund av ursprung eller misstänkt ursprung, sexuell läggning, politisk eller religös övertygelse är liksom inte alls ok.

Och inte vad jag syftar på när jag pratar om looks.

Sen finns det skitstövlar i alla kategorier, på kors eller tvärs.
Det är en annan grej.

1 gillning

@skipper
Du är en intressant person, men en jobbig jävel… :joy:
På riktigt: attraktiv (verbalt) + med humor&självdistans😛
Kanske lite vass?
Väl vass? Mmm

Trots; Många sköna leenden till Dina verbala flirtar och sk/osk kommentarer till forumfolket.

Vilka egenskaper gillar Dina dejter hos Dig? Tror Du?

2 gillningar

Har varit med om liknande, chattat via ordspel och haft bra och roliga konversationer. Tror hellre att jag skulle vilja träffa någon på ett sånt sätt än nätdejting :wink:. Där har jag ingen presentation och massa bilder. Det var mycket vanligare att motspelare ”raggade” för några år sedan upplever jag. Idag är det mer avslappnat och många är trevliga.

2 gillningar

Ja, det är ju verkligen individuellt. Mina barn är 20 och 23. 23-åringen bor förvisso hemma, men behöver inte alls tas omhand så det är liksom bara me- myself and I. Väldigt fina kollegor, men off limit de med.

Jag är ute på stan väldigt mycket som sagt - men inte primärt för att “jaga” utan för att göra sånt jag tycker är kul. Teater, musikal, spelningar, dans, hockey, fotboll etc. Har alltid rört mig mycket ute i Stockholms kulturliv, så det är egentligen bara att jag har notchat upp nivån lite.

Tänker att det är roligare att ha kul och någonstans ska väl den manliga motsvarigheten till mig finnas som klarar av att jag syns och hörs. 185cm fruntimmer (gärna med klackar) gömmer man inte så lätt - jag provar ett tag till, så får vi se om jag vågar göra något försök med nätet framledes.

1 gillning

Inte heller min typ av humor. Jag skrattar mycket och ofta och HÖGT :wink: inga subtila fniss här…

Ett gott skratt sägs ju förlänga livet - om det är så kommer jag bli väääääääääldigt gammal.

Skönt att höra att det finns män som gillar kvinnor som tar plats. Det värmer

1 gillning

Gittan… Du å jag <3 vi har många gemensamma nämnare.

1 gillning

Jag tror att du skulle göra succé på nätet. Jag menar, jag blir nyfiken på dig - och det här är nätet! :smile:

1 gillning

:joy::joy::joy::joy:

Tack :heart_eyes:

1 gillning

Det har du absolut gjort :+1:

Det vore så kul att träffas du o jag :heart:

1 gillning

Jag har varit aktiv till och från på Badoo. I fredags tog en tjej kontakt med mig och vi har haft kontakt hela helgen. I går bjöd hon ut mig på dejt. Allting är jätteskoj men jag är livrädd.

Jag är 39 frånskild tre barnspappa, hon är 29 inga barn men vill ha i framtiden. För att använda ett klassiskt uttryck, hon spelar i en annan divison. Man ska ju inte haka upp sig på utseendet men i detta fall är hon för snygg. Igår satt jag och funderade om det var dolda kameran. :joy:

Och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

4 gillningar

För att vara lika tydlig med dig som denna tjej har varit rörande sina önskemål och behov så säger åtminstone jag att om du INTE kan tänka dig fler barn och en ny familjebildning och därmed vara en chans för henne att uppnå det hon söker så bör du inte spinna vidare på detta. Oavsett hur snygg hon än är och vilken egoboost hon än skulle kunna tänkas innebära för dig.

För isf. så slösar du bara med hennes viktiga biologiska tid (som kvinna) att hitta någon som vill detsamma som hon.

3 gillningar

Bra skrivet @Noomi.
Men i mitt fall så är jag öppen för fler barn med rätt kvinna. Är inte ute efter att slösa någons tid eller ha en egoboost då att hitta en ny kärlek är väl det man vill ha här i livet.

Det jag reagerade på är vad en tjej kunde se i en 10 år äldre man med tre barn sen tidigare.

3 gillningar

Jag brukar säga att dejtingsajter är som Lotto, det finns några högvinster och spelar man inte alls så finns det heller inte ens någon teoretisk chans att vinna…Sen får man också lära sig mycket om människor, relationer och beteenden under resan men det florerar också rena idioter där. Och sen: även om en dejt “bara” leder till en trevlig pratstund så tillför det ändå nåt.

Jag har dejtat några vilket har pågått ett drygt halvår. Träffat en handfull både trevliga men även märkliga kvinnor och även dem där det inte stämt riktigt men så plötsligt händer det! Utan att jag riktigt själv trodde på det från början, hon verkade väl “sådär” när jag läste hennes presentation och vi hade skrivit till varandra ett tag men vi beslutade oss ändå för att träffas över en middag. Hon var helt färsk på detta med dejting och jag var den första hon träffade irl och så klickade det bara så nu har vi inlett ett förhållande och är officiellt ett par så det kan svänga rätt snabbt! :heart_eyes:

Livet har återvänt och det är utförsbacke. Nästan på dagen två år sen min separationsprocess påbörjades.
Jag känner mig både lycklig och euforisk och det är min envishet, mitt driv och mina studier av hur man säljer in och beter sig på en dejtingsajt som har gett utdelning intalar jag mig själv.

Tappa inte sugen! Världen är full av tappade sugar.:hugs:

8 gillningar