Dejting - hur tänker ni? Seriöst, sambo, tidsfördriv..?

Vi har pratat mycket om hur det blir att ses under en hel helg eftersom vi inte har träffats alls. Han möter mig vid tåget och vi startar med lunch. Känns det inte rätt så är det inte mer med det liksom, då åker han hem och jag får roa mig på egen hand :smiley:.
Nu säger han iofs att vi kan umgås under helgen ändå även om det inte klickar irl, men jag är nöjd med att bara få träffa honom.

5 gillningar

@Lynxan
Jag håller tummarna att det blir lyckat :blush:

1 gillning

@Lynxan
Blir så glad att Du vågar! Lycka till! :heart:️:hugs:

1 gillning

Tack @Annabell
Det är känns lite ovant men det får bli som det blir.
Vi har pratat så mycket redan och tack vare FaceTime så har vi ju iaf sett varandra och det blir på ett annat sätt än bara telefonsamtal.

2 gillningar

Hmm intressant. Men det finns inga enkla sanningar. Hmm drar till med en lag som finns idag. Samtyckelagen. Mitt ord i det här är lyhördhet. Och det är en akt av kärlek och ska inte bottna i något annat. Ömsesidig respekt, närhet, beröring tja oxytocin.
Monogami är för mej ett nyckelord. Att kunna känna tillit. Väldigt viktigt att hitta där man kan faktiskt vågar släppa all misstänksamhet och faktiskt våga lita på en annan person.

Hmm får se om det blir några reaktioner.

Det är känsligt och inte riktigt lätt.
Alla längtar efter lyckan alla längtar efter respekt. Men vi är väldigt väldigt olika.

Tycker tom det är svårt att skriva inlägg.

1 gillning

:joy::joy: Ja det här var dagens intressantaste läsning må jag säga. Hur gick det? Kaffe med ny? Vet du Nian, du kan dricka kaffe med hur många du vill samtidigt (så länge du inte trycker ner kaffet i halsen på dom) för efter flera månader på både HP och Tinder kan jag säga att ytterst få träffar en person och håller sig till det. Och jag förstår dig precis när du känner att någon med barn vore bättre (och då säger någon att träffa inte alls den utan barn då, fast då säger jag, varför inte? Så länge du klargjort att du inte vill ha fler eller känner dig osäker på den punkten…). Varför låsa sig vid första bästa? Varför nätdejta i all evighet för att plötsligt hitta någon som kanske verkar reko som inte är det och sedan sitta på nätet igen i all evighet? Ut och träffa kvinnor för sjutton! För jag lovar, flera av de kvinnorna du kommer att träffa är inga änglar heller…
Från en kvinna som de sista två månaderna skaffat sig regelbunden KK via HP, legat med ett par andra ändå och skippar kaffet…(och innan någon skriver något, ja de är helt medvetna om att jag för närvarande bara letar efter någon som kan tillfredsställa mina fysiska behov).

6 gillningar

Underhållande läsning :joy:
Dejtar båda två just nu och lever livet med och utan kaffe :wink:

3 gillningar

Haha härligt att höra - kaffe har sin plats, men inte vid dejtning tycker jag.

2 gillningar

Är du inte rädd att blanda ihop alla fakta? Vem som har vilka barn, jobb osv?:laughing::scream:

1 gillning

Tanken har slagit mig men har koll på detaljerna :joy:

1 gillning

Helt riktig, November, det kalles vedlikehold, og vi er i vedlikeholds-alderen nå, rett før reparasjons-alderen. og vi vet jo alle at med godt vedlikehold så varer ting (og vi selv!) mye lenger :blush::blush:

Klemmer :hugs::hugs:

1 gillning

Hittade den här gamla tråden :slight_smile: Jag är faktiskt mer anti dejting nu än när jag startade den, tycker inte det är riktigt värt besväret att försöka umgås med någon faktiskt. Det tar tid från det jag vill ägna mig åt, husen, fritidsintressen, jobbet. Jag är helt enkelt inte motiverad.

3 gillningar

Alla är vi olika (som tur är) men själv känner jag att jag ser fram mot att komma ut igen och träffa nya vänner, flörter, förälskelser och kanske till slut kärlek igen.
Visst är det jobbigt, ansträngande och risken finns att man blir sårad igen grovt. Jag är dock lätt på att göra den resan igen för jag mår som bäst när jag får göra saker med den jag tycker om och jag har en ny syn på livet nu (skall resa så satans mycket).

2 gillningar

Som tidsfördriv och för att stilla behov av njutning och sällskap är det kanon med dejtning :slight_smile: Men man orkar ju inte med nån “surkärring” i det dagliga :roll_eyes: Obs ironi.

Jag uppskattar och saknar helt enkelt att laga mat till en vuxen, samtala och ta hand om samt ge och få njutning till en mogen kvinna. Ser inget fel i det om det är öppna kort. Det har i alla fall varit uppskattat de senaste åren och jag har ingen anledning att tro att de skulle ljuga.

2 gillningar

Raderat

Är Du fortfarande singel? SKIPPER :anchor:eller är riktningen mot öppet hav…?

@Annabell, särbo med modig landkrabba :wink:

Inte mogna för bluewater-cruising ännu, om nånsin? :thinking:

1 gillning