Dejting - hur tänker ni? Seriöst, sambo, tidsfördriv..?

Sorry, men detta inlägg va inte mer oluddigt :slight_smile: än det förra. Men om en frisk löptur funkar för att tillfredställa dina behov är väl allt gott. Vi är alla olika på ett eller annat sätt.

Människor har väldigt olika behöv helt enkelt. Det har påpekats förut i detta forum.

Men… har du missat mig :wink:

1 gillning

Är på MP, ingen större skillnad mot andra sidor jag varit på.
Skulle ha varit på date i dag, men mannen fick kalla fötter… var väl inte så modig när det väl var dags.
Han tog min energi och kröp in under sin sten igen…
Ska nog, om jag kan stå emot, sluta vara ute på dessa sidor få se om det går att möta någon i verkliga livet istället.
Har tänkt att han kanske dyker upp på golfbanan i år🏌️‍♂️+🏌️‍♀️=❤

4 gillningar

Ja det är skittråkigt med dem som drar sig ut i sista timmen. Hände mig häromveckan.

Men det fick mig att fatta beslutet att bara dejta dem som anstränger sig för att träffa mig. Och då dök det upp massor.

Visst behöver man ta en paus ibland. Och visst vore det roligt att träffa någon irl. Men chansen att jag träffar någon på zumban är minimal. :joy:

3 gillningar

All cred till Dig, @skildkille81 som vågar både gå, och stå för, din väg i livet :raised_hands:

I synnerhet idag i detta faktiskt så totalt, i teorin, sexfixerade samhälle. Men lustigt nog så verkar det vara så att ju mer det tänks, fantiseras, pratas, analyseras och spekuleras om… och i mångt och mycket totalt fixeras om/vid sex på längden och tvären… desto mindre sex verkar människor faktiskt ha IRL :see_no_evil:

Men, som med så mycket annat så kan man med fog ana så mycket rädslor av olika genes, såväl som i största allmänhet, bakom allt detta oändliga pratande om sex högt och lågt.

Respekt till Dig som levande fisk som vågar och orkar simma motströms och stå upp för dig och ditt… i den veritabla störtfloden av döda fiskar som flyter medströms :raised_hands: :smiley:

5 gillningar

Av egen spaning från verkliga livet, inte från en terapirum kan jag säga att du har helt fel. Finns ingen fixering, rädsla eller behov av att spekulera på längden eller tvären. Utveckla gärna vad du anar för rädslor i största allmänhet, för då måste det vara av omfattande karaktär - något du verkligen noterat. Jag kan känna att de som inte känner sig bekväma att prata om något så normalt, som ett sexuellt behov är de som flyter döda med strömmen :slight_smile:

Jag tycker det är fantastiskt härligt att umgås, känna närhet och njuta av bra sex. Känner mig verkligen inte som en död fisk! Det är ett fullkomligt normalt behov vi människor har - i olika hög grad så klart :raised_hands:.

2 gillningar

Fascinerande. Du är alltså profeten som sitter inne på svaren och kan bedöma vem som har helt fel. Det är alltså du och dina värderingar som är normen för vad som är rätt och fel för alla andra? Jag tar av mig mössan och bugar. Jag får väl lägga mina mossiga värderingar åt sidan att det måste finns mer än åtrå och lust. Dock har jag svårt att acceptera objektifieringen av en annan individ till ett föremål för att jag ska bli tillfredsställd - ett sexobjekt. Personligen är jag mer intressrrad av själarnas förening i första hand men jag får böja mig för sakkunskapen.

4 gillningar

Fascinerande att du inte skrev detta till @Noomi istället vars inlägg var lika enkelriktat och full av vad som var rätt och fel. Just ja, det råkade gå i linje med vad du anser vara rätt och fel. Vi får väl tycka olika, jag beskrev bara vad jag upplever i mitt liv, vad jag mår bra av. Sen att du kör ren härskar teknik och kallar mig profet med rätt att döma…orkar jag inte ens bemöta. Varför söker du konflikt liksom?

Det är ju det som är grejen, man är två individer som förenas och man är lika mån om att den andra har det bra och får njuta som sig själv - det är ju självklart. Det är ju 2019 och inte 1950.

5 gillningar

Ähhh vi skiter i detta…kommer inget gott ur att diskutera det :v:

Noomi pekade inte ut ngn speciell, inte heller sa hon att ngt var rätt eller fel. Hon skrev om vad hon ansåg vara huvudinriktningen idag och vad hon ansåg om det, ingenting om vad som genrellt skulle vara rätt och fel. Sedan är det fritt fram att tolka och ta åt sig det.

Ja du @Rulle tiderna förändras och det är inte säkert att det var bättre förr. Det är många här som levt i långa relationer, utan att ha haft lyckan av att ha fått uppleva varken själarnas förening eller ett bra och givande sexliv. Mitt försök att peppa dessa att ta för sig, att få och ge njutning och glädje oavsett om man är 30. 40, 50, 60 eller 70 verkar dock falla platt.

1 gillning

Låt oss säga att mina försök att ta för mig renderade i insikten att tillfälliga sexuella förbindelser inte är ngt för mig. Men det är ju fel. Bara man är beredd att ta konsekvensrrna av eventuell graviditet, könssjukdomar och oväntade emotionella förvecklingar så.

Det var egentligen detta jag ville belysa. Man är INTE bara två individer när det börjas till dejting och samlag. Det första är att det är oftast sjukvård inblandad antingen före (skydd) eller efter (abort eller sjukdommar). Sen så glöms det ofta bort de barnen man redan HAR, hur de kommer ta detta med att känna en rotlöshet där föräldern går från den ena till den andra (gäller såklart inte bara sex).

Att man tycker Sverige har kommit långt i utvecklingen så gäller det ju mestadels enbart ekonomiskt och materiellt. Men själva dessa frågor så vågar ingen stå upp. Brukar ibland, OBS med ironi! säga att pappan borde då kunna avsluta ett barns liv när den är runt 3 månader gammal för det är först då barnet uppfattar att den är en egen individ!

Har du någonsin läst på rfsu där de säger att det är ok att inte vilja ha sex? Eller att inte vilja tillfredsställa sig själv? Varför har de ett så enkelriktat leverne med att sex är det största som finns?
Om Pingströrelsen sades det “på 50 talet var de i ena diket med många förbud. Nu är de i det andra utan några förbud som helst”. Tycker det sammanfattar själva tankesättet som finns här. Tror det är det som noomi syftar på då hon säger att man bara följer med strömmen och inte vågar med debatten om för och nackdelar!

1 gillning

Herregud :sweat_smile: och ska försöka. Preventivmedel via sjukvården förekommer mig veterligen relativt ofta även inom långvariga relationer, även gifta sådana. Självklart får man ta ansvar för att skydda och testa sig. Vad barnen har att göra med det har jag svårt att förstå. De vet ju inte om detta - sker ju på ens “egen tid” som det så populärt heter. Jag är också extremt tveksam och motståndare till att ha nya relationer regelbundet där barnen blandas in.

Är faktiskt inte alls med på vad du menar här - luktar lite anti abort lobby faktiskt. Fri abort är en av de största feministiska framsteg som gjorts.

Följer inte RFSU direkt så det kan jag inte bedöma - men jag tror dig. Nu råkar jag dock anse att sex är ett grundläggande behov hos oss människor, precis som mat/vatten, att göra rätt för oss och att känna samhörighet. Vi är flockdjur som samverkar för överlevnad genom bla fortplantning. Självklart ska sex ske under ansvar, med skydd i någon form och med samtycke från båda parter. Dock upplever jag att det är lättare med sådant med stigande ålder och erfarenhet. Det kanske är yngre människor du menar?

Jag väntar @Noomi - erkänn att det kliar i fingrarna :wink:

3 gillningar

Vilken trist ideologisk ton den hör tråden fått. :roll_eyes:

6 gillningar

Apropå dejting…
Nu har jag bestämt mig för att faktiskt träffa den man jag av en slump började chatta med via ett ordspel.
Vi har messat och pratat i telefon samt på FaceTime, det känns udda men bra :grin:.
Eftersom vi bor 40 mil från varandra så har vi bestämt att ses under en hel helg, det får bära eller brista.
Har inte dejtat på 19 år…

16 gillningar

Härligt lycka till, och bara njut av stunden med trevligt sällskap, oavsett så blir du en erfarenhet rikare :blush:

3 gillningar

Vi pratar i stort sett varje dag så det känns som vi känner varandra ganska väl.

4 gillningar

Härligt, då finns ju verkligen bra förutsättningar för att det kommer att bli trevligt :blush:

1 gillning