Dejting for dummies

Haha ja det är nog mycket möjligt att det är så. Fast det är väl lite där motsägelsen kom in också. Jag vore egentligen rätt nöjd just nu med en relation som handlar om att göra roliga saker och som kan få ta slut innan någon sorts vardag sätter in. Är inte alls vidare pepp på någon sorts vardag med någon för den närmsta framtiden, det är ju just de roliga delarna jag saknat länge. Och roligt har vi verkligen.

Men det är ju just därför det är skumt att han börjar tjata om vad jag vill med relationen och att han söker seriöst bla bla. Nåja, efter att jag gick med på att vi skulle pausa att dejta andra ett tag så verkar han ha blivit nöjd så jag antar att det var det han var ute efter.

3 gillningar

Men då verkar ju detta vara rätt för dig just nu och då är det ju helt ok!

Aha! Men varför sa han inte det direkt, då hade det ju varit enklare att förstå? :sweat_smile: Huvudsaken det nu lugnat ner sig som sagt och att ha roligt är ju en av hörnstenarna tycker jag så det bådar ju gott! :hugs:

1 gillning

Det där är så intressant, tänk vad enklare det vore att slippa gissa sig till vad den andra egentligen vill. Men förstår samtidigt att det kan kännas blottande att fråga, för då avslöjar hen ju sin inställning. Vad det vore fint om vi inte var så rädda för att blotta oss utan faktiskt vågade lyfta det som var viktigt för oss.

1 gillning

Haha ja, det gjorde han ju till sist men först efter att ha försökt få mig att lägga fram förslaget själv, antar jag. Eller så menade han något mer med frågan egentligen men nöjde sig tillsvidare med att vara exklusiva på det sättet.

2 gillningar

Unga killar/män som är väldigt på med äldre kvinnor på dejtingsajter är verkligen red alert.

Inte för att de är yngre män och inte för att det är nåt fel på en omvänd åldersojämlik relation. Men bara för att iaf jag tror att den kille som aktivt söker en äldre kvinna online är lite shady och den kvinna som faller för det har issues.

M E N… en sådan relation som uppstår IRL, med ömsesidig full kännedom om de realiteter som existerar, det kan mkt väl vara livets kärlek :+1:

1 gillning

Jag vet inte riktigt om han aktivt sökte en äldre kvinna. Jag hade åldersintervallet satt på ± 8 år vilket jag väl tänkte är ungefär folk i min ålder. Han är i den nedre ändan av det intervallet, så jag vet inte om han specifikt sökte någon äldre eller bara hade ett liknande upplägg, han verkar ha dejtat mer jämngamla också iaf.

Men det är väl möjligt att det är något shady med det, visst undrar jag varför han inte hellre träffar en jämngammal tjej utan barn. Vad är det för issues det visar att jag har då? Och vad är det liksom som mer konkret är faran med det shady i det, vad är det man ska se upp för?

1 gillning

Ja, varför tror DU att han inte gör det? Finns ju massor av anledningar, men frågan är ju vad han vill och ännu mer vad han är kapabel till.

Om det gäller dig specifikt kan jag inte säga, men mitt spontana svar hade varit ett visst mått av “åldersnoja”, men ffa den positiva upplevelsen av att fortfarande känna sig och upplevas ung nog för att attrahera en partner si eller så mkt yngre än en själv… osv.

Ja det är förstås en bra fråga varför han inte gör det. Varför jag själv satte åldersspannet så pass brett är för att jag helt enkelt tänker att det kan vara svårt att träffa någon man verkligen passar med och att man därför får tänka två gånger på vad man sållar bort över kriterier som inte verkligen är viktiga. Jag tänkte väl helt enkelt att ±8 år är tillräckligt nära för att om annat stämmer ska det kunna funka. Men det kan förstås vara fel att tillskriva sina egna motiv till andra. Det är en djävulskt begåvad, kulturellt intresserad och beläst man dock, har sällan varit så imponerad på det planet, och av den anledningen så skulle jag förstås kunna inbilla mig att han har svårt att hitta matchningar på det planet överhuvudtaget eller att det iaf blir svårare bland jämnåriga tjejer, men den tolkningen är kanske ännu värre och mer självsmickrande än den om att vara attraktiv för ungdomar :laughing:

Men du får gärna utveckla det där om vad han vill och är kapabel till för jag hängde inte riktigt med.

Nja, det vill jag inte gärna tro, jag hade lika gärna kunnat träffa någon 8 år äldre om samma kriterier hade uppfyllts. Så gammal och sliten känner jag mig faktiskt inte än, däremot kanske jag slösar bort tiden tills jag faktiskt blir det. :laughing:

1 gillning

Alltså, jag ids inte dra det här i längbänk. Men han han var 5-10 år yngre än dig, hade inga barn och avslutade tämligen omgående… om jag fattat rätt?

Såååå, vad tror du själv att han ville ha med/av sig?

Okej… men då är det förmodligen den ålderskategorin du ska satsa på nästa gång. Om samma kriterier uppfylls såklart :+1:

Va nej, han har inte alls avslutat? Han verkar väldigt sugen på att fortsätta ses och har massor med planer (för många planer) för vår gemensamma framtid…

1 gillning

Sorry… jag missade dejta “andra”… läste det som dejta…

Nåå men… kör då bara på, det varar så länge det varar :v:

1 gillning

Jaha, vad synd. Jag som hade hoppats på att det fanns några spännande funderingar om vilka (lite mer avancerade) mörka agendor som yngre män kan ha och vad man ska se upp för som jag kunde gå och grunna på. Kan du inte komma på några då?

1 gillning

Jag är fullkomligt övertygad om att du ser exakt samma potentiella avigsidor och “mörka agendor” som jag gör… om du vill och är öppen för det :smirk:

1 gillning

Det är jag inte alls så säker på, menar inte att jag inte ser några men det vore absolut intressant att höra. Som sagt så var det ju absolut ingen plan från min sida att just träffa någon yngre, och jag var väl inte så jätteseriös inledningsvis så jag är inte alls säker på att jag har koll på vad man borde tänka på.

Det mest uppenbara problemet är väl att han verkar tycka att det vore en bra grej om vi skulle skaffa barn lite längre fram, och jag är inte alls säker på att jag vill ha fler barn. Å andra sidan vet jag inte om det hade varit ett mindre problem om vi varit jämngamla istället, för hade vi varit det hade det väl varit betydligt mer brådskande för hans del att avgöra den saken.

1 gillning

Alltså nu vet jag inte hur gammal du är, men oavsett det så om han är nästan 10 år yngre än dig så finns det ju NOLL brådska för honom som individ betraktat.

MEN, vill DU befästa och säkerställa din relation med honom mha ett barn, då är det möjligen bråttom för DIG…

Haha nej nej nej, jag vill verkligen inte skaffa barn för att befästa någon relation, utan det handlar ju helt enkelt om att jag har lite ångest över att jag slösar med hans tid när han vill hitta något seriöst och skaffa familj och jag inte är lika säker på att det är vad jag vill.

Men helt hundra på att jag inte vill ha fler barn är jag inte, då hade jag ju sagt det såklart, utan det är väl mer att jag inte känner mig redo att fundera så mycket på det vare sig så tidigt i relationen eller så pass relativt snabbt efter separationen. Jag har varit ärlig med att jag är osäker på om jag vill ha fler barn och att jag tycker det är för tidigt att fundera på sådant ändå, men det är väl ändå det mest uppenbara skälet till att man kanske kommer få avsluta det hela som det ser ut nu. Jag är 37.

1 gillning

Tjaaa… det är absolut inte för sent om du vill ha fler barn, men då är det inte mycket tid att spila…

En undran… varför egentligen överväger du ens i teorin att skaffa fler barn?

Du har två redan, eller minns jag fel?

Alltså jag tänker ju inte stressa fram några barn jag är osäker på om jag vill ha, då får det ju vara. Men det är klart att det gör det lite mer rimligt av honom att börja prata om sådant så pass tidigt än det varit om jag var yngre.

Jo jag har två barn. Jag ville ju ha fler egentligen men exet ville absolut inte det, och jag hade väl mer eller mindre vant mig vid tanken på att det inte skulle bli fler. Men i skålen för ligger väl att de jag har är fantastiska och att jag såklart är nyfiken på vem/vilka man skulle få nöjet att lära känna om man skaffade fler, liksom såklart lite av en “sista chansen” känsla eller vad man ska säga. Lite har jag väl också tänkt fram och tillbaka på hur det vore att få barn med någon som vore helt annorlunda mot exet, att liksom på riktigt få dela upplevelsen med någon på ett sätt som det ju aldrig blev med exet. Det är man väl dock aldrig garanterad på förhand att det ska bli så hur man än försöker förutsäga. Men det är klart att det finns en massa saker på minussidan också.

Alltså… jag vill lite skratta, men också gråta, när jag läser det du skriver. För jag känner igen mig stort kort sagt.

Men… du har redan två friska barn och du är 37 och du har ändå några år på dig att tänka igenom saken. I dagens läge så skulle jag personligen säga, var tacksam för de friska barn du har och utmana inte ödet…

Men… för drygt tio år sedan så resonerade jag som du…