Dejta efter långt förhållande

Nu har jag och exet sålt hus och allt med det. Känns ok, men väldigt ensamt och självkänslan är på noll.
Börja träffa en karl som tog kontakt på fb, känner till honom lite från skolan. Vi trivdes och hade trevligt. Men så fick han depression och ville inte ha något förhållande, sa att vi skulle va vänner men nu vet han inte ens om han vill det. Förstår mig inte på karlar alls. Känns som man åker på smäll efter smäll.
Träffa en ute också som jag kände mig attraherad av, men han verkar ha problem med alkoholen och en tjejtjusare. Inte det bästa att bygga ngt på. Han vill ha det livet.
Har ni varit ensamma efter era förhållanden och hittar er själva eller har ni dejtat direkt.

1 gillning

Jag levde själv i två år efter skilsmässan och fokuserade på att skapa mig ett lyckligt liv som ensamstående. Trodde aldrig att jag skulle våga mig in i en relation och tyckte inte att det var värt risken. Efterhand har jag insett att jag kan alldeles för lite om relationer, jag har visserligen många års erfarenhet, men bara från en väldigt specifik relation. Var vet jag om vad som är viktigt för mig, vad jag värdesätter i en relation, osv? Jag vet vad som inte funkade. När jag väl började dejta så utgick jag från att jag behöver lära mig en hel del, att det inte kommer att bli rätt med en gång. Jag lyssnade på Happy Dejting och funderade verkligen på vad jag kunde lära och ta med mig. Att inte nöja mig med mindre än jag ville ha, men också att inte låta varken rädsla eller attraktion styra helt och hållet. Det är lite drygt ett år sedan jag började dejta och nu har jag träffat en jättetrevlig man. Men jag fortsätter att lyssna på poddar om relationer och personlig utveckling. Så det är mina tips: satsa först på dig själv och bygg upp ett liv du trivs med, och sen lyssna på Happy Dejting!! Det är värt allt jobb!

9 gillningar

Håller verkligen med!
Tidigt o långt förhållande. Man tror man vet vad man tycker är rätt och fel!!!
Inser plötsligt att rätt kan va fel och tvärtom i en relation med ngn ny, där man dessutom har sina barn och har sin familj.

Jag tycker kärlek är ngt otroligt spännande att lära sig mer kring gällande ANDRA individer och hur de resonerar känner tänker.
Tittar på några relationsprogram där de söker och matchar.
Man inser bara att magkänslan styr!!
Dock påverkar personens moral/åsikter magkänslan.
Inser oxå hur otroligt komplext det är gällande VAD man känner för någon och varför.

Jag ville inte binda mig efter skilsmässan. Ville vara fri, men jag trasslade in mig direkt i ngt trassel. Svårt hålla kärlekskänslan utanför trots att jag inte ville dit. Nu längtar jag efter ngt riktigt, men befinner mig i en diffus situation. Är varken solo eller i ett förhållande :joy:. Så rörigt. Känns lugnt att det är så ibland och galet frustrerande ibland.

3 gillningar