Hem | Så här skiljer du dig | Skriv bodelningsavtal | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Dags att gå vidare - tips önskas för att träffa andra ensamstående föräldrar

Hej! Jag är ny på sajten, och har redan fått en massa bra saker till livs. Hittade dessutom en tråd som handlade om att få kontakt med andra ensamstående föräldrar - men den var rätt gammal. Så jag startar en ny :-).

Det jag undrar över är var alla andra ensamstående föräldrar är, som hyggligt har kommit vidare efter en separation och som nu blickar framåt? Jag har gått bet på att hitta sajter, forum etc där det går att komma i kontakt med andra i samma situation för att t ex fika, resa eller göra annat ihop - med och utan barnen.

Ska kanske tillägga att jag söker i Malmöområdet, men för resor etc så spelar det förstås ingen roll var i landet de bor.

Tacksam för alla tips! :slight_smile:

1 gillning

Bor också i den regionen☺ samt hyggligt nyinflyttad.
Jobbar med liknande saker, det vill säga bygga ett nytt kontakta nätverket. Samt att skifta fokus från det som varit till att skapa mig en ny framtid. Sakta men säkert går det framåt (peppar, peppar).
Kommer av förklarliga skäl ha en del egentid i sommar. Hänger gärna med på fika, promenader mm.

Hej Lillamej!

Vad kul att få ditt svar! Det har kommit ett till, men från Stockholm. Var är alla andra? :wink:

Topp! Jag bor i Lund, men kan självklart träffas på annan ort också. Ja, faktiskt hellre det när jag nu tänker på det :-). Vi kan vänta lite till så kanske det kommer fler svar, eller så träffas vi redan nu typ. Vad tycker du?

Jag har två barn, fem och nio. :slight_smile:

Ensam förälder här också med en dotter på 7. Visst skulle det va skoj att hitta på saker med andra. Bor dock i mälardalen så det är ju en bit från Skåne.

Jag bor i Hässleholm. Har en son på 10 år i november.
Jag har inte heller några problem att ta mig nånstans. Tåg finns.

Hej Tango
Kul. Även jag bor i Lund men med lite äldre barn, två tonåringar.
Jag är öppen för förslag både Lund och Malmö passar bra. Dock passar Lund tyvärr lite bättre för mig om vi skall ses en vardag, jag pendlar till jobbet. Är dock ledig denna veckan.
Vad passar dig bäst?

Jag kan nog också åka en bit. Bor uppåt Sävsjö (Nässjö) så tåg går bra att åka ner till skåne. Men jobbar fram till fredag, sen är det SEMESTER.
@Marie78 förresten? Går tågen eller står de still mest? :wink:

3 gillningar

@skildkille81 :joy:

Har tänkt precis samma sak; var är alla andra ensamstående föräldrar och hur får man kontakt. Och här är ni ju :grin: Bor i helsingborgstrakten, har två barn på under 6 år. Är gärna med på en träff om jag kan!

Här är en till som bor i Malmötrakten och gärna hänger med på en träff :blush:

Men vad kul med alla svar! Jag hade egentligen tänkt, hoppats, få tips om redan existerande forum etc, men det verkar ju inte finnas!? Så då blev ju detta ett sådant, toppen!

1 gillning

Jag har tyvärr inte alls kommit vidare utan står och stampar i allt det jobbiga fortfarande… Men jag träffar gärna andra ensamstående föräldrar för att hitta på saker med och utan barn, som ett av alla steg i att gå vidare med livet! Jag bor nu i Blekinge, har mina tre barn 9, 6 och 4 år varannan vecka.

Är ny här men hänger gärna med på en träff i Skåne. Bor i nordöstra Skåne.

Är också gärna med :blush: Bor en bit från Malmö !

1 gillning

Tillägger jag har två barn 5 och 10😊

Nu är det ju jättemånga som vill träffas, toppen! Gäller bara få till en tid… Jag har svårt just nu, men början av augusti så är det bättre. Inte för att jag vill vänta, men… Det innebär ju förstås inte att ni andra inte kan bestämma något! Kör!

Men vi kan vänta till början på August :blush: Tips på tid och plats ?

Ja, visst, gärna för mig! Första veckan i augusti kanske? Eller andra? En del får åka en bit, men Malmö känns rätt bra tycker jag. Hur tänker ni andra - ska vi typ ta en fika och prata lite, och ta det därifrån? Och träffas utan barn första gången? Nu åker jag strax, men fortsätt diskussionen ni andra, så kollar jag av när jag kan. Toppen! :slight_smile:

1 gillning

jag kan bara lördagar de 2 första helgerna i augusti. går det bra är jag med. men vill snarast veta då jag ska beställa tågbiljetter och de ligger än så länge på 295 i första klass.

Ajajaj…det var dåligt med svar…jag har ingen koll i malmö men kan åka ner dit rätt enkelt, fast någon annan får gärna dra i det.