Citat, ordspråk eller bara ovanligt kloka ord

Det bästa sättet att bedöma hur en person kommer handla i framtiden är att se på hur de handlat tidigare i livet.

8 gillningar

Nothing will change unless you change inside.

4 gillningar

Nothing is permanent in this wicked world, not even our trobles.
Charlie Chaplin

2 gillningar

“Sometimes letting things go is an act of far greater power than defending or hanging on.” - Eckhart Tolle

1 gillning

When you find no solution to a problem, it’s probably not a problem to be solved, but a truth to be accepted.

4 gillningar

Out beyond ideas of wrongdoing and rightdoing there is a field.
I´ll meet You there.
/Rumi

2 gillningar

https://pbs.twimg.com/media/DJS0yMgUIAA6Z2j.jpg

:wink:

Så det så…

:relieved:

5 gillningar

”Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill inviga människorna någon slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill bli kontaktad till vad pris som helst.”

“Jag ska inte hämnas på svikaren. Livet är den råaste rättsskiparen. Livet har ingen ånger. Livet kommer servera svikaren det den förtjänar,karma is the bitch”

1 gillning

Om du måste välja mellan mej och någon annan - välj inte mej.

7 gillningar

”The best revenge is actually not taking any revenge at all. It’s not even holding on to any anger at all. It’s moving on with your life. It’s showing that life is so much better after they’re gone.”

7 gillningar

Ingen aning om vem som kläckte det, men jag sparade det på pinterest på min “jag hatar män”-tavla när jag blev bedragen (jaja, “inte alla män” osv :wink: )

“I’m not saying I hate you, but I would unplug your life support to charge my phone”

10 gillningar

Haha

Jag läste det här här inne någonstans. Jag tycker det är lysande, och väldigt målande för många här inne:

“You can lie down for people to walk on you and they will still complain that you’re not flat enough”

7 gillningar

“Assumption is the mother of all fuckups…”

Från filmen "Lock, stock & 2 smoking barrels

2 gillningar

This too shall pass

10 gillningar

Gräset är inte grönare på andra sidan utan gräset är grönare där du vattnar det…

10 gillningar

‘You never know how strong you are until being strong is the only choice you have’

3 gillningar

Lessons in life will be repeated until they are being learned

  • Frank Sonnenberg

The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results

  • Albert Einstein
3 gillningar

Samma betydelse som följande, som jag gärna påtalar för personer som behöver få upp ögonen för den vinklingen:

När du säger nej till någon, så säger du ja till dig själv.
Variant:
Att säga nej till någon är att säga ja till sig själv.

:slight_smile:

1 gillning