Bucket list - saker man vill göra

I all sorg, saknad och ångest jag befinner mig i just nu så har jag verkligen fått inse att jag behöver hitta tillbaka till mig själv som människa. Jag behöver bli starkare och må bra för mig själv. Älska mig själv. Jag behöver också nya mål och drömmar (tyvärr är de flesta av mina drömmar och livsmål sammanflätade med ett vi - ett jag och X).

Så jag tänkte att man kanske kan inspirera varandra med en tråd där man skriver ner saker/drömmar som man vill göra/uppleva eller lära sig? Kanske kan mina små drömmar bli någon annans inspiration och glädje? Smått som stort går bra, men ju “enklare” det är att genomföra desto bättre är det kanske för oss som bara ligger hemma och mår dåligt.

Hoppas ni vill haka på, om inte annat så behöver jag verkligen få börja göra små härliga saker bara för mig… men just nu är kreativiteten och inspirationen inte riktigt där…

5 gillningar

Hittills har jag listat:
Aktivera gymkortet igen
Åka på en loppis-roadtrip
Se stjärnfall
Lära mig surfa
Besöka Österlen

6 gillningar

Superbra tråd🙌 Jag hakar gärna på!

Saker som jag börjat göra

  • bokar in fika/middag/aw med kompisar (isf väntar att bli bjuden)
  • rest ensam till Spanien med barnen!
  • tar ut ledighet bara för mig (tränar fortfarande på att hitta på bra sätt att fylla ut ledigheten)

Saker jag vill göra

  • resa mer med barnen
  • när barnen flyttat hemifrån vill jag ta tjänstledigt och resa 6 mån-1 år och upptäcka livet i olika länder
4 gillningar

Bra tråd! Jag känner verkligen samma sak, att jag måste hitta tillbaka till mig själv och göra saker för min skull.

Några saker på min lista:

  • resa på solsemester med mitt barn
  • uppleva mer saker med mitt barn, skapa fina minnen, gå på museum, åka skidor/skridskor, gå på konsert/cirkus/teater
  • ta mer initiativ till att träffa vänner och fördjupa relationer
  • börja springa igen (efter långt uppehåll)
  • lära mig dreja
  • se mer av Sverige
  • åka på skidsemester
4 gillningar

Kul att ni gillar iden till tråden och vilka underbara drömmar @Buenita @Again @Tailor :star2:

Resa älskar jag verkligen att göra. X sa alltid att när jag är utomlands (alltså även DK räknas) så lyser jag och blir verkligen en annan, lyckligare människa… Dock är det lite svårare nu när jag har hund. Förra året åkte vi just till DK med hunden och det var helt underbart… tror dock på detta med att se mer av Sverige som du @Again :sunny:

Fyller på min lista med lite nytt utifrån vad ni skrivit:
Se norrsken (avklarat våren 23!)
Uppleva Mareld
Besöka Gottland
Köpa mig en egen bil
Inreda mitt egna hem precis som jag vill
Spela på hästar “live”
Roadtrip genom Polen
Åka helikopter
Flyga luftballong
Öppna företag :star2:
Vara mer ute i naturen
Äta mer mat utomhus

5 gillningar

Gillar tråden starkt!
Behöver fundera på vad jag vill och återkomma!

2 gillningar

:heart: alla ideer, aktiviter och drömmar är välkomna, stora som små!

Min hjärna som vanligtvis är superkreativ har bara haft så svårt att göra annat än att jobba, sova, promenera med hund + titta på Greys Anthomy så jag kände att det var dags för lite vår-inspiration :star2:

1 gillning

Köpa en segelbåt för långsegling

Semester / cykla dressin med barnen på minst en plats i Sverige

Bli starkare både mentalt och fysiskt

1 gillning

Resa till USA, åka highway one genom Kalifornien och stanna på alla härliga ställen på väg mot San Fransisco och sen yosemity…

(Med min dotter och våra vänner)

1 gillning

@Ullebulle Du bara MÅSTE göra denna resa! Jag har åkt rutten två gånger och det är helt magiskt! Mitt enda tips är att inte skynda på för mycket utan verkligen ta sin tid (samt åka enda ner till San Diego - för herregud så fint det är där!)

3 gillningar

Denna tråd gillar jag. Skild sen 6 år nu. Redan första halvåret när man alltid vaknade 04:00 och inte kunde somna om av ångest och oro började listan och drömmen om min framtid skapas. Det tog bort den värsta ångesten. Nu är det en levande board på min Pinterest som jag kan kolla på och planera och drömma genom, men även checka av saker (tips!).

Redan gjort

  • Skaffat nytt jobb
  • Köpt eget litet hus till mig och barnen
  • Dejtat härliga kvinnor, haft mycket bra sex och utvecklats som person
  • Jagat mer

Kvar på listan

  • Resa med barnen
  • Flytta hem till vänner och familj
  • Köpa hus med stort garage och mer mark
  • Hitta en särbo att åldras med
  • Jaga ännu mer
7 gillningar

Jag vet!! Gjorde faktiskt den resan med mina föräldrar 1999 och vill göra den igen med min dotter. Men inte dom ensam vuxen, tänker på bilkörningen.

2 gillningar

Underbart Johan!

Gjorde också den resan med föräldrar och syskon 1996. Grymt fint där!

2 gillningar

Nu har jag ju landat lite efter separationen och i att leva själv och tycker att mycket är rätt bra med det. Men några saker jag gjorde i början efter separationen var:

En roadtrip till Värmland där min mormor växte upp. (Min mormor är död, men betydde mkt för mig). Tog en knapp vecka där jag bodde på hotell och besökte olika platser med relation till hennes uppväxt och en del som bara vara intressant, träffade några släktingar.

Har rest till några städer, delvis kopplat till jobb, men bara totalt nördat ner mig i sånt som jag gillar, gamla kyrkor, bibliotek etc och helt enkelt njutit av att bara göra precis det som intresserar mig och som jag gillar utan att behöva kompromissa.

Att träffa kompisar och verkligen kunna stanna ute så länge man vill och inte tänka på att någon väntar på en har också varit kul, gå ut och dansa etc.

Lite mer stillsamt att bara laga något jag verkligen gillar (som ingen annan behöver gilla) och ha någon god dryck till och sen köra ett filmmaraton med filmer jag gillar.

Även om det kan vara så att man saknar sällskap är det också väldigt skönt att kunna göra saker precis som man själv vill utan att behöva ta hänsyn till någon annan, och jag tänker att beroende på hur man är som person är det ett bra sätt att “hitta tillbaka till sig själv” att just känna efter vad man själv verkligen vill, gillar och njuter av om man inte behöver ta hänsyn till någon annans önskemål eller behov öht.

5 gillningar