Bo med varandra under separationen

Det är lätt att vara efterklok när man tror att något kommer var för alltid. När vi fortfarande var kära hittade vi ett fantastiskt hus som vi köpte och flyttade in i. Det har varit otroligt mycket rust och ytterligare ca 20 månaders rust skulle göra detta till det fantastiska hus vi båda hade i våra tankar. Vi har i princip plöjt ner alla våra besparingar i huset och har ett ganska högt lån. Under resans gång med all rust och “dåliga” ekonomi har vi verkligen funnit varandras dåliga sidor och vi känner att vi inte står ut med varandra längre. Vi har beslutat att sälja huset men den processen kommer ta minst 3-4 månader beroende på vem som köper det. Vi har en gemensamt sammankopplad ekonomi. Tillsammans får vi ekonomin att gå runt. Men om en av oss skulle flytta ut och betala en dyr hyra så skulle det inte fungera. Någon som varit i liknande situation och hur löste ni det? Ingen av oss bor i samma stad som våra föräldrar eller släkt så det fungerar inte att flytta hem till en släkting för någon av oss då vi båda har jobb i staden vi bor i.

Vi bodde ihop cirka fyra månader efter att vi skickat in skilsmässopappren. Jag skulle bo kvar i den gemensamma bostaden, men mitt ex bodde kvar medan han höll på med processen att köpa en ny bostad och invändade inflyttdatumet på den. För oss funkade det helt ok även om det såklart inte var optimalt.

Jag personligen skulle inte klara att bo med mitt x. Men alla är vi olika å har olika förutsättningar. Jag vill gå vidare med mitt liv så fort som möjligt, å inte klamra mig fast vid det som varit.

Fem månader bodde jag ihop med mitt X innan jag hittade en ny bostad (tog 3 månader) och fick tillträde till den (ytterligare två månader). De första tre månaderna var värst, för då trodde jag inte att jag skulle lyckas hitta något nytt boende. Jag är inflyttad hit, min släkt bor ca 30 mil bort och mitt X och jag har två barn tillsammans, så det var inte bara att dra iväg (vilket jag annars hade gjort) hem till mamma. X bor kvar än idag i vårt gamla hus, han köpte ut mig.

Det enda positiva jag kan säga om att tvingas bo ihop med sitt X under så många månader är att jag hann bli 100 procent säker på att allting är över mellan oss, för alltid. Kommer aldrig få för mig att försöka igen, eller ens drömma om att göra det.

Hur tog jag mig genom det? Vet inte riktigt, faktiskt. Men vi har ju som sagt barn tillsammans och vardagslogistiken med skola, läxor, skjuts och middagslagning ska ju ändå skötas.

2 gillningar

måste skriva här …vill inte kapa tråden…
efter 20 år gifta så har min x-fru “kommit” på att hon skall lämna allt…som jag skrivit i en annan tråd…
men
vi bor ihop, jag har under sista året…märkt sån här …konstig förändring, x har börjat med yoga meditationsövningar…helger? åka bort på danskurser? visst visst. samtidigt så är hon sjukskriven i 3 år…och jobbar gör jag…
men idag så kom nya bomben…hon har ju redan en ny…???
Så hur skall jag agera?? men jag betalar hennes telefon och vissa andra grejjer…skall jag fortsätta med det???Dessutom har hon ljugit och sagt att hon varit hos sin mamma men då har hon vart hos sin älskare…
o vi har nyss lämnat in skilsmässopapprena…eller hon har det…
o sedan är det jobbkonflikter också…jag vet fan itne…

1 gillning

Oj oj @owe66 , och den långpucken såg du inte alla ?

Kände du inte nått i luften alls ? … Så detta med danskurser å mediövningar gick över i en ny gubbe, snacka om att du blev blåst mannen.

Nu skall du ta helgen till att plocka bort henne från:

Bort med henne från gemensam ekonomi, spärra betal/kreditkortet som kopplars till ert konto

Plocka bort autoöverföringen ang. Mobiltelefonabonn.

Ta bort internetabonn på hennes telefon

Ta bort henne från försäkringar där hon står som arvtagare

Ta bort henne från ev. Fullmakt hos banken

Listan kan göras lång, men har hon spelat fult emot dig så måste du ta fram artilleriet och ta bort henne ifrån din plånbok.

1 gillning

jag hade mina misstankar visst…det kändes illa…men jag spionerar inte…
några dagar sen så ställde jag henne mot väggen.
så nu börjar hon bo hos sin mamma varannan vecka och jaag hotade med telefonen då blev hon arg…(hon går på sjukpenning) jag betalar nästan allt förutom mat som vi delar på eller så…
men jag är idag helt slut…mentalt…
förlåt fö r trådkapningen …mod. kan ju flytta denna …

2 gillningar

@owe66

Du måste göra detta som jag skrev, att hon blev arg - hej hå vilken typ av människa.

Du blir dränerad på pengar av en som är otrogen mot dig - vakna upp.

3 gillningar