Blir lämnad för nya intressen

Det folk har frågat mig gång på gång är “Vad hände?”. Det du kan svara folk som inte tillhör din allra innersta krets är “Jag har ingen aning. Jag tror han hamnade i en ålderskris eller något. Han ville pröva nya saker och träffa nya människor, sade han.”

2 gillningar

Åh, gud, den tanken har jag inte ens tänkt. Ja, att han inte berättar varför förstår jag ju :stuck_out_tongue_closed_eyes:, men att han skuldbelägger mig. Såklart gör han det, han behöver ju sin familj på sin sida.
Jag är en välutbildad kvinna med ett bra jobb och en stor dos sunt förnuft, men nu och här känner jag mig bara innerligt naiv. Mer och mer för varje timme som går.
Tack för att du delar med dig, jag har läst lite i din tråd också… Och inspireras till att skriva små dagliga inlägg för att reda ut och bena upp.

Sönerna kommer hem i påsk, och jag kommer att berätta då, vill inte ta det via telefon.
Och ja, jag behöver söka ett samtalsstöd, tack.

1 gillning

Haha, men det är ju precis min mans ord :crazy_face:.
Och det är ju just det som stör mig så förbannat. Som att vi ska hänga upp hel våra liv på detta “gemensamma intresse”. Många timmar per vecka.
Kanske har du rätt i att det redan finns någon där bakom som cirkulerar. Men då hade han väl kunnat lämna mig bara. Inte försökt få med mig på den här banan. För han vet ju inte vad jag kommer att berätta för folk, och hans trovärdighet hade väl ändå varit bättre om han lämnat mig för att han blev kär i någon annan efter så många år. Inte för att ligga runt med kreti och pleti och fota och filma det.

Det här har jag ju såklart tagit upp under de veckor han ville att vi skulle diskutera detta och fundera, innan hans ultimatum. Men han svarar att lockelsen är så stor så han är beredd att ta chansen.
Och där får jag ju svaret om vad jag/vi är värd känner jag.

1 gillning

Han fyller 53 om en månad, så ja.
För 1 år sedan dog hans pappa efter en tids sjukdom, och han säger att det var det som fick honom att börja fundera på vad han vill med resten av sitt korta liv. Och det här är tydligen vad han kom fram till…

Självklart blir det mitt fel som inte uppskattar och berömmer hans initiativ till förslag.

Tack för att du delar med dig, även fast du tycker att det är jobbigt :sparkling_heart:. Och självklart blev det ditt fel som inte litade på. Jag blir så trött, skuldbelägga andra och projicera sina egna tillkortakommanden. Jag antar att du känner ännu mer idag att du är glad att du sa nej? Bra att du vet att du inte borde skämmas rent intellektuellt, sen hänger inte alltid hjärtat och känslorna med där.

Nu när du nämner sexsajt så skulle det inte förvåna mig om min man hänger på någon sådan också. Det är ju dit han längtar så. För att dela med sig och ta del av.

Jag har inte koll på swingers så rätta mig om jag har fel… Men swingers innebär ju partner byte. Om man är partner lös, då blir det ju svårt att byta partner… Då faller ju hans önskan om swingers liv som ett korthus.
Det är något mer bakom detta än det han har sagt!

Vi har aldrig pratat om att göra sånt eller lockas av sånt. Frågan om trekant var uppe i början av våran relation, men jag sa att jag redan gjort det och att det inte intresserade mig att göra det med någon jag har känslor för. Och det förstod han. Då.

Jag upplever inte att hans sexintresse har blivit större, eller mindre. Vi ligger ca 3 ggr i veckan och däremellan kysser vi varann, håller handen och tar på varann. Skickar något snuskigt mess ibland. Inget har blivit annorlunda i det beteendet.

Han tog upp det här på årsdagen av sin pappas död, och det gick ett par veckor där vi pratade om det ibland och han försökte övertala mig till fördelar. Sedan kom ultimatumet att jag fick välja. Och jag valde.
Mitt val grundades på att jag helt enkelt har den mängd sex i mitt liv som jag redan önskar och på det sätt jag vill. Jag kan absolut skilja på sex och känslor, och kan ligga med en man utan att känna något mer än åtrå, men detta med foton och dela via datorn och att så mycket tid och energi ska läggas på detta? Nej, tack.

Kanske finns det redan någon kvinna, jag känner mig som sagt mer och mer naiv i den här frågan, jag har ingen aning. Jag tror inte att han skulle vara ärlig om jag frågade heller så. han har ju redan tagit av sig ringen liksom.
Tack!

Du har helt rätt. Så kanske finns det ändå någon i kulisserna som redan gått med på detta.

Tack för svaret. Något sådant får det bli. Kort, enkelt och ärligt.

Denna mening är också bra! Tack, igen.

Jag önskar att jag når fram till den sinnesstämningen snarast, att jag törs svara så här på frågor, utan att skämmas för hans skull.

2 gillningar

Han tänker sig kanske att det är lättare och ursäkta för sig själv och andra att “Ni inte ville samma saker” och att han behövde hitta någon som han kan leva det livet han vill med istället. Det hade han ju inte ärligen kunnat säga om han inte frågat dig om swingersgrejen först utan bara dragit.

Men ja, det låter väldigt oseriöst framlagt. Jag menar till och med den som delat hans intressen eller iaf kunnat överväga att testa hade nog tvärnitat vid upplägget “Nu ska du vara med på gruppsex och bli filmad för annars dumpar jag dig”. Och jag tror dessutom att det vanliga när folk har lite mer udda grejer för sig i sängen, är väl att man försöker hitta “common ground” och utvecklas därifrån. Inte att den ena kommer med fetinglistan på alla saker den kräver att man måste göra och så är det take it or leave it för motparten. Den framtoningen känns inte sund eller rimlig ens om du hade delat eller kunnat tänka dig att dela hans intresse. För det ska ju liksom handla om bägges lust och att då ens tycka att det kan bli bra att den andra “ställer upp” på saker man absolut inte känner att man vill inger ju inte direkt förtroende eller en känsla av ömsesidigt utforskande. Så för mig låter det som han la det fram det för att få ett nej. (Eller så är han bara klantig och klumpig).

Du tror inte att det här med hans pappas död kan hänga samman med det på det sättet att han kanske varit rädd för vad pappan skulle säga om han fick veta? Att han känner sig “fri” att snuska runt som han kanske länge önskat nu när det inte finns en pappa som kan få veta och kanske läxa upp honom eller ngt.

Och ja, poängen att man inte kan ägna sig åt swingersex utan partner är god. Sådana klubbar brukar mest släppa in par och eventuellt ensamma tjejer/kvinnor. De kan inte släppa in män som kommer solo hur som helst för då blir det liksom en total korvfest därinne…

3 gillningar

Så jäkla rolig kommentar! Ser alla uppspelta män framför mig som hoppades på att bli insläppta😀

7 gillningar

Ha ha ha. Korvfest! Dagens ord :joy:

4 gillningar

Jag är övertygad om att hans pappas sjukdom och död spelar in här. Pappan var dessutom bara 18 år äldre än maken så absolut inte lastgammal. Sedan om det handlar om en rädsla att inte hinna med allt roligt som man missat genom livet när man varit gift och haft familj eller om det handlar om en slags nyvunnen frihet vet jag faktiskt inte. Dock såg han väldigt mycket upp till sin far. De saker han gjort genom livet som han är mindre stolt över är inget han skulle vilja att hans pappa hade vetat om.

Men det ligger definitivt något i det du skriver om att ursäkten finns i att “vi inte ville samma saker” i hans värld. I de efterkonstruktioner som kommer att följa så frågade han ju, hey, han bad mig ju t o m, men jag valde att säga nej.

Och ja, han har varit väldigt tydlig med att det är en swingersgrej han vill göra, inte ligga runt helt random, utan dela hela upplevelsen tillsammans. Så antingen har har han redan någon som tackat ja eller så sitter han i detta nu på sajter och letar efter någon. Jag får nog ta och förstå att han har gått mycket längre i det här redan än vad jag först trodde.

1 gillning

Även om du inte just nu kan säga det så här rakt ut, så är det kanske ändå lite skönt för dig att det är en så idiotisk anledning som faktiskt styr att det (just nu) blir separation? Det är ju så uppenbart att det inte handlar om att det är fel på dig eller ert liv i övrigt. Och därför också ganska sannolikt att han kommer att vilja krypa tillbaka när han haft sin period av att knulla runt. För i sin iver att inte missa något i livet verkar han ha missat aspekter som förtrolighet, djup kännedom om en annan människa, att bli sedd på djupet, vardag som fungerar och ungefär 100 andra saker som gör livet värt att leva och som man inte får genom att utforska sex med kreti och pleti. Och när han börjar sakna det kommer han väl att vilja ha tillbaka kakan som han släppte, dvs dig. Frågan är väl var du befinner dig då i respekt och tillit till honom…

Min första man var otrogen när jag var gravid och lämnade mig. Det var på ett sätt en ”enkel” historia för mig att berätta, om än smärtsam. Jag fick också mycket medkänsla. Mitt senaste ex lämnade mig för att han inte förstod sig själv, hade anknytningsmönster som han inte var beredd att ta itu med, och är ett ensambarn som inte har lärt sig att ge och ta i en relation utan att få ångest. Det handlade absolut inte om att han betedde sig som en idiot, det var bara sorgligt. Och svårt att beskriva för andra. Men lika smärtsamt tyvärr :weary:

Så ibland kan det nästan vara skönt att den som lämnar beter sig så tydligt idiotiskt som din man gör. Och jag tycker att du ändå ska förmedla det ganska så rakt till dina söner, så du inte går in i rollen av att skydda gubben. Men sen kan de få ta detaljerna med honom så klart… :face_vomiting:

1 gillning

Haha ja, men tänk om de hade släppt in dem, då hade ändå besvikelsen snart blivit påtaglig med den klassiska kommentaren “Vart är brudarna?”

4 gillningar

Du har fått många kloka råd och tips!! Bra att ha olika förklaringar så kan du välja det som känns bäst för dig.

Jodå, tyvärr är det fortfarande pinsamt/jobbigt att berätta så jag undviker helst. Men vi har varit skilda så många år att det är sällan jag blir tillfrågad, så jag slipper av den anledningen :blush:

Jag tycker du verkar oerhört stark och trygg som person, fortsätt stå upp för dig och ditt liv!

2 gillningar

Jag håller med många här att det är ju knappast du som behöver skämmas för anledningen till att din man vill lämna dig. De flesta tycker nog swingens är något exotiskt och visst kan det låta lite ”spännande” men majoriteten av oss låter nog tanken stanna där. Att ställa ultimatum kring detta blir ju absurt. Älskar jämförelsen med tangokurs och det är ju inte ens något intimt. :grinning:

Så här känner nog de flesta och föga upphetsande att dela med sig.

Tycker du kan vara öppen med anledningen, även till svärmor, så hon får insyn i din sorg och besvikelse att allt annat inte var värt mer än att få utlopp för hans fantasier. Delar man dessa, jättebra för alla inblandade men om inte, ja då hade man väl önskat att andra saker betydde mer…

Det är din man som är pinsam som vill tvinga dig till något du inte vill. Det kan han gott stå för.

Sorgligt att tro att man känner sin partner. Ta hand om dig, gå och prata med någon. Du verkar stark och sansad (i grunden) man får vara en våt fläck ibland också. Du kommer igenom detta. Jag lovar. Din man är inte värd dig.

2 gillningar

Jösses säger jag. Trodde först denna tråd inte var sann utan en vad det nu heter. Nån som fiskar meddelanden…Men sann ser den ju ut att vara.
Ok, min x har nog också föreslagit trekanter och fyrkanter🤪… men, jag sade absolut nej. Kanske han har det med sin nya.
Sexleksaker gick jag med på… helt ok. Men fy fan… med någon annan. Eller med någon kvinna med.
Har också varit gift med en rätt så sextokig man. Inte lätt alltid. Hoppas att åldern har sin rätt och att det inte står så lätt mera. Och kramp i benen önskar jag honom…

4 gillningar

En fundering… har ni tidigare pratat med barn, släkt o vänner om ert sexliv?

Antar inte att ni gjort det utan att det varit mellan er!

Han har en längtan att pröva på detta o utveckla sitt sexliv vidare o frågar dig om ni tillsammans kan göra detta. Du vill inte o självklart ska du inte göra det då!

Jag har svårt att tänka mig att detta är den enda anledningen till att ni skiljs utan mer måste ha gjort att hans känslor inte är starka nog o vill leva vidare med dig.

Att du ska berätta om detta för era barn, släkt o vänner är för mig helt sjukt! Hur tror du dina barn kommer må i allt detta? Bara tanken av att ni har sex 3 gånger i veckan är för mycket information!

Nej - håll denna information mellan er två o meddela att ni vuxit ifrån varandra o vill olika saker i livet. Mer behöver inte omgivningen veta.

2 gillningar

Ja du @Kaoz

Många bra svar har du fått.

Att ha sexaptit å få 3 ggr/vecka är stort, att ni dessutom pratat om swinging och du sagt nejtack borde räcka för han att frysa sin önskning.

Nej du! Jag tror att här finns det en villig dam i kulusserna som är villig till max.

Dax för dig att bevaka dina intressen: kolla upp bankkontot, har ni samma konto till era betalkort ? Vem sköter om mobiltelfakturorna ?

Kolla kolla kolla för tusan, han har börjat sitt 100m lopp, du har inte hittat till Idrottsplan ännu.

3 gillningar