Blir det bättre? Otrohet, lögner och svek

… rdwrat

7 gillningar

Så skönt att du har berättat för din mamma.
Jag tycker att du ska skriva dagbok där du skriver ner saker som händer och som han säger eller gör. Det kan hjälpa dig att lämna, och OM det skulle bli något i framtiden så har du bevis.

Tack :heart: jag gjorde typ slut. Han har inte hört av sig sedan dess, vilket är olikt honom. Känns tungt (saknar honom) men tror att det är rätt beslut.

Alltså för att vara helt ärlig DU SKA INTE LITA PÅ HONOM. Han har varit våldsam, ljuger och manipulerar. Mitt råd är avsluta direkt vad mer behöver du veta? Stannar du kommer du vara med en man som är våldsam och otrogen.

1 gillning

Tack Studenten, jag behöver höra det (om och om igen). Fattar inte hur det blev såhär. Att jag sitter här och saknar en man som SÅ många gånger gjort mig SÅ himla illa. Finns liksom inget slut på hur många gånger jag blivit sviken av honom, i både smått och stort. Jag vet ju att han inte kommer ge mig vad jag behöver för att må bra och vara trygg, avslappnad. Det har han bevisat tusen miljarder gånger, och jag har förklarat lika många gånger för att hjälpa honom hjälpa mig. Men nej. Så varför saknar jag och sörjer honom nu? :pleading_face:

3 gillningar

Om inte annat så blir det bevis för en själv, att man inte förtränger, förvanskar osv. Att det är du som är frisk. För ibland litar man inte på sina egna sinnen, när det blir så här tokigt.

Du är bara mänsklig och det är inte konstigt att du trots allt saknar honom. Förmodligen har du varit med om traumatisk bindning. Med tiden kommer saknaden försvinna och du kommer att se saker klarare. Styrkekramar till dig!

1 gillning

Det sitter i ryggmärgen sägs det. Man blir bara så fast. Som en drog som är svår att bli av med. Man ser inte felen, man bara tror att det varit bra, eller nästan bra.
Skriv på papper det som varit fel, skriv det som varit bra.
Man saknar nog. Det gör jag också fast x varit den som gjort mig så illa. Och hur det är möjligt vet jag inte ännu. Hur kan jag tycka att det är trevligt när han hälsar på? Borde ju spy på fan… Här står jag och är trevlig… snäll, bjuder på kaffe. Men jag är sådan, kan bara inte vara arg, dum och bitter. Hoppas bara att x inser det någon dag.

2 gillningar

Mamma_mu: det är fint att vara som du, även om det är orättvist såklart att ditt ex blir bemött bättre än han förtjänar. Men jag tror inte på att bli bitter, hålls fast vid ilska. Det är verkligen att välja fel väg. Bittra människor är inte lyckliga. Du väljer ju att försöka vara lycklig, oftare och oftare. Den vägen vill jag också gå :two_hearts:

1 gillning

Fel

Nu har det gått någon dryg vecka sedan jag sa orden: det är slut, jag vill inte mer.

Men hjälp! Han tycks märka att han förlorar kontrollen över dig. Och det gillar han förstås inte. Jag blir rädd bara jag läser om det. Och arg!

Så kvicktänkt av dig att gå ut på bron när han blev hotfull! :clap: :muscle:

1 gillning