Blev lämnad efter ett tjafs

Jo så kan det nog tyvärr vara! Han hade det väldigt stökigt i sitt tidigare förhållande också. Och då va han otrogen. Och han va lika kall emot henne när han gjorde slut. Men dom har inga barn ihop. Vi har två gemensamma barn jag har två sedan tidigare! Får se om han skickar grattis till min äldsta dotter som fyller år imorgon. Gör han inte det kommer hon bli besviken

Snor den här av och säger som @Leaf i en annan tråd (ursäkta Leaf): Läs den här listan och se om du känner igen dig: http://www.varningstecken.n.nu/

1 gillning

Jag blev lämnad i början av sommaren . Tänkte ett bra tag som fiffi_86 men faktum är det finns inget hopp. Lämna det , släpp det . Ja jag är fortfarande helt förtvivlad och knäckt. Men du lurar bara dig själv .
Låt inte ditt liv stanna upp pga hnm.
Jag önskar oxå att saker var annorlunda . Men man gör inte så om man älskar ngn.
Idag är jag stark - imorgon kanske jag ligger knäckt i sängen , gråtandes …sörja får man lov att göra .
Det är en sorg .
Jag grubblar mest över vf mitt x är så arg och så hämndlysten - när det var han som valde att gå??

1 gillning

Lider med dig :heart:

Mm jo jag vet! Jag har börjat gett upp hoppet nu! Man han lämnade mig när jag behövde honom som mest då jag blev sjuk. Han har varit kall emot mig och kastat mycket hat! Han har börjat blivit lite trevligare nu, men han svajar i humöret väldigt mycket! När jag inte hört av mig på 5 dagar då skickat han ett ska om något onödigt om barnen! Jag har sagt till honom att sluta med det då jag backar i mitt sorgeprocess :cry: han lånade mig han vill inte leva sitt liv ihop med mig och då tycker jag att han verkligen borde visa den respekten ändå. Det går inte en enda minut då jag inte tänker på honom. Jag är sjukskriven pga av att jag mår psykiskt dåligt över att han lämnade mig i dåligt skick…

Du har så rätt i det du säger att man gör inte så mot någon man älskar! Man sårar aldrig någon man älskar på det sättet han har gjort det på.

Har ni barn ihop? Har han hört av sig något till dig? Har du klarat av att inte kontakta honom? Nyfiken på just dom frågorna.

Jag har ju gjort det man INTE ska göra. Och det är att böna och be osv. Jag har skickat långa mejl och sms till honom. Han blockade mig på sin telefon då under en viss period hade panik och ville kämpa för oss!!! Men han sa: Jag älskar inte dig,jag har inga känslor kvar för dig. Det är jobbigt att höra det ifrån någon man älskar! Men som han sagt själv du måste acceptera mitt BESLUT!!! Stor kram till dig

Tack :sparkling_heart:. Vi har ett barn ihop. Han har en annan och det har säkert pågått länge… Fast han vägrar erkänna det. Han skyller allt på mig. Och är bara hatisk mot mig . Hör inte av sig alls… samarbetet fungerar inte …han blev sur för att jag valde att flytta från staden vi bodde i. Och vill byta skola på vårt barn.

Jag var knäckt de första 4 månaderna. Är fortfarande. Men de första två månaderna böna jag och bad med.
Träffat en underbar läkare , som tog ett rejält snack med mig i somras … jag har fortfarande svårt att ta in att det han utsatt mig för i i över tio år är psykisk och ekonomisk misshandel . Nu går jag och samtalar varje vecka med en kurator på kvinnojouren.

1 gillning

Men åh nej vad jobbigt att han redan har en ny! Jag är livrädd för den dagen jag får veta. Saken är att jag misstänker att han har en ny. Men att han inte erkänner det för mig. Såå jävla dåligt. Hur kan dom💔 det gör ont. Stackars dig! Varför jag tror att mitt ex har en ny tjej det är pga av sätter hur han har behandlat mig. Det verkar vara ett mönster att lämnaren blir kall och skyddar sig och försvinner blockar en. Men va fan jag vill att han ska säga det till mig.

Det mitt ex har sagt när jag frågat honom om han har en nu är: Jag har ingen ny tjej, du har sårat mig, det kommer ta tid att läka alla djupa sår du har gjort bla bla. Han lägger över skulden på mig att jag har sårat honom :woman_facepalming:t3::woman_facepalming:t3::woman_facepalming:t3: Han skyddar sig ifrån sina vidriga lögner. Jag tror definitivt att han har en ny iallafall kontakt med någon som han är intresserad av.

Men erkände ditt ex det till dig sen? Jag bävar för JUST den dagen mitt ex berättar :weary: kram

Nej han har inte erkänt . Och han har INTE varit otrogen. Tror inte ett piss på vad han säger. Vårt barn berätta om pappas nya kompis. Så fick jag veta, o det är den ena av flera kvinnor jag fann i hans telefonbok.
Han skyller allt på mig.
De som gör , kallas projicera, och det är människor som inte vill känna ngn skuld. Mitt x har inget dåligt samvete. Har inte ens hört av sig till mitt barn sen vi flytta. Och han har ändå funnits i mitt barns liv i tio år .

Har ni barn ihopa? Har ni delat allt lika? Samboavtal?
Gå och prata med ngn . Ta kontakt med advokat. Se till att kolla upp dina rättigheter. Och fly. Det blir inte bättre.
Jag är lessen . Det är inget du vill höra…men jag tror inte det.

Jag har två äldre barn själv och då har jag och ex två gemensamma! Exet har inte hört av sig en enda gång till mina döttrar sen han drog för exakt 4 månader sedan. Och den ena dottern saknar honom såå himla mycket! Han svek henne också :broken_heart: så elakt. Dom hade en grym relation.

Mycket i hans beteende säger att han ljuger och något han inte vågar erkänna! Och tyvärr så är det ofta så att lämnaren beter sig om dom varit otrogna eller träffat en ny!!! Vad gör man inte när man är nykär liksom :thinking: JO man skiter i ALLT!!!

Jag får hjälp av psykolog går och pratar en gång i veckan är sjukskriven pga av att jag blivit deprimerad och haft ångest! Vi har våra gemensamma barn varannan vecka.

Nu kommer det bli hämtning och lämning på förskolan då minsta skolades in i veckan! Så nu kan vi äntligen klippa allt små skit kontakt om barnen. Såklart om barnen råkar ila eller om dom blir sjuka då måste man ju höras. Men NU NOLL… Hoppas jag att han aldrig mer hör av sig igen :pray:t2::pray:t2::pray:t2:

Vi får tänka framåt nu! Jobba på att bli starka! Vi är väld en man som älskar oss :heart:️:heart:️:heart:️

Jag hatar honom inte för att han lämnade, jag hatar sättet han gjorde det på, noll respekt!

1 gillning

Fy fan att behandla barnen på det sättet! Vilken ärkeskitstövel!
Bär sig illa åt mot dig också men det är ännu värre mot barnen. En sådan människa kan man inte ha någon respekt för.

1 gillning

Jag tror och hoppas att jag kommer att gå ur detta starkare än mitt ex! Hoppas så mycket på att han ångrar sig, så att jag kan få dissa honom så får han smaka på sin egna medicin!

Jag har börja tänka väldigt mycket på att om han ångrar sig så vill jag nog inte ha honom tillbaka. Allt är förstört och han har redan säkert varit med någon annan och då är det BIG NO NO för mig! Jag tror som sagt att jag kommer börja må sämre om vi skulle färska igen. Det skulle aldrig hålla mellan oss igen… Inte efter allt svek han har utsatt mig och barnen.

2 gillningar

Läste du länken ovan som jag bifogade? Pricka av och se vad som stämmer. Var ärlig mot dig själv. Nej, han kommer inte att ångra sig. Han projicerar sina egna tillkortakommanden på andra. Han kommer inte att tycka att det är hans fel.

3 gillningar

Tror precis som Rulle. Han kommer inte ångra sig. Tänk på hur han brukade vara i andra situationer samt gamla x. Jag har varit så jäkla blåögd… han sa till mig att hans x fick bo kvar i hans lgh tills hon hittat nånstans att bo.
När vi tömde hans lgh då vi skulle flytta , var ALLA hennes saker kvar… ( jag brukade inte gå i hans skåp och garderober innan dess) nu förstår jag hon har flytt el så har han slängt ut henne.
Som han gjort med mig. Och det var ändå vår lgh, men eftersom han inte ville samarbeta dvs hitta en lösning ,fick jag och barnen flytta.

Tänk på hur dit x varit i andra situationer,.
Han är säkert som mitt x, han kan inte vara själv. Han måste ha ngn ny mamma som tar hand om hnm.

2 gillningar

Hur har det gått för dig @Fiffi_86 :heart: