Bikthörna - Någon som gjort någon hämndaktig sak?

Tankarna poppar ju upp ibland att man vill göra något för att man ska må bättre själv. Typ kasta något klädesplagg man vet han gillar.
Förstöra någon liten sak som kanske inte märks på ett bra tag?
Är ju inte särskilt sunt att tänka såhär men ibland ploppar det upp sån irritation över exet att jag inte vet var jag ska göra av den.
Så synd att min jujitsu-träning är inställt pga corona, annars hade jag fått utlopp för den där :sweat_smile:

1 gillning

Nä den enda hämnden som funkar på mitt ex är att inte höra av sig till han alls.

För han vill ju att vi ska va vääänneeer som det så fint heter.
Så när man visar med tystnad att han kan ta sin ”vänskap” och köra upp någonstans är det enda som får mig att må lite bättre faktiskt😂

12 gillningar

Haha, ja mitt ex verkade också ta illa upp att jag ville ha distans och inte ha personlig överlämning av barnen eftersom vi ju skulle va vänner :laughing:

3 gillningar

Den bästa hämnden är väl att tillåta sig att sörja och sedan resa sig och bli sitt bästa jag någonsin. Vet att det låter tråkigt och det är såklart frestande att hämnas, har själv gjort det under tonårstiden.

Sen ett avslut på en relation är oftast inte svart eller vit, utan mycket mer komplex än sådan.

4 gillningar

:face_vomiting:

Med såna vänner vem behöver ovänner :grimacing:

Ja vi är ju inte tonåringar nu, på den tiden hade det kanske varit mer accepterat. Får hoppas träningen kommer igång snart så man får utlopp för alla sina känslor.

Jag utförde en symbolisk hämnd som jag fortfarande känner mig nöjd över. Jag tog en cd-skiva med exet (han är musiker) och hängde upp som kråkskrämma i körsbärsträdet. Där har den hängt sedan dess.

Han skulle ta oerhört illa upp om han visste om det, men jag har inga planer på att berätta det.

17 gillningar

Haha nåt sånt räcker ju :sweat_smile:

1 gillning

Ex:et fick inte tillbaka handpenningen som han betalade på huset, då vi inte skrev något papper på det. Den hämden känns riktigt fin :grin:

5 gillningar

Hmm någon här inne har tydligen tagit en skärmdump på mitt inlägg i denna tråden och skickat till mitt ex :rage:

Det finns folk som verkligen är små råttor! Inte törs de stå för det heller!

3 gillningar

Va? Är du säker? Så otroligt fegt och löjligt att göra något sådant! Och så kränkande mot dig!

Iofs har du inte uttryckt något opassande i tråden, så den skärmdumpen i sig är väl ingen katastrof. Hur kan hen koppla det till just dig på ett anonymt forum? Antalet personer som finns härinne som kan råka finnas i din bekantskapskrets borde ju inte vara stort, så du räknar nog snart ut vem det är.

3 gillningar

Japp exet skickade bilden till mig men han vägrar berätta vem det var ifrån.

Risken är ju att det är en fluga på väggen som inte är registrerad och skriver.

Jag hade problem med att någon av mina vänner skvallrade för mitt x vad jag skrev på facebook. Inga allvarliga grejer utan det jobbigaste var sveket. Att låtsas vara min vän men inte vara det…

Hoppas att du @Trillian får reda på vem det var så du vet var du har personen. Under tiden kan du skriva vad som helst och veta att x:et får veta det :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

2 gillningar

Det här gjorde/gör mitt ex också. Fast inte med innehåll härifrån, utan från Insta och FB (hans informatörer vet väl inte att jag är här). Han är blockad på samtliga sociala medier sedan ett år tillbaka, och våra fd gemensamma “vänner” också, men ändå “får han det till sig” att typ allt mitt innehåll på sociala medier handlar om honom (ej sant, vilket bevisar hur lite han vet).

Han däremot har berättat för kreti och pleti IRL hur jag “kommer ta barnen ifrån honom”. Och det är ju inte ens sant och han har absolut inga belägg för det, så det är förtal. När jag berättade det för honom blev det faktiskt tyst. Men han gnäller fortfarande gärna om vad jag “skriver på Facebook”.

@Restenavlivet Jag fattar faktiskt inte att folk orkar engagera sig och lägga bränsle i andra människors tragedier. Vilka tråkiga liv de själva måste ha.

4 gillningar

Den enda som vet att jag är här inne och skriver är mitt ex. Har inte berättat för någon annan.

1 gillning

Då är det väl han som har berättat för någon annan, eller så är det han som varit inne och skärmdumpat.

3 gillningar

Låter mest troligt att det är han själv då. För att läsa en massa trådar och lägga pussel… gör ju bara någon som verkligen är intresserad/stalker.

1 gillning

Jag mailade min ex makes jobbgrupp med hans telefon “Åh, nej! Min fru har kommit på att jag är otrogen”.

Tog hans dator och letade upp alla kvinnor han googlat upp adressen på. Skickade det hemskaste kortet på exet och frågade om de hade ett förhållande med min make… det började strax efter att plinga i hans telefon.
Skickade även ut en lista med alla kvinnornas namn till alla kvinnorna så de fick se att de bara var en i raden…

Det kändes skönt efteråt…

En utav kvinnorna ringde dessutom upp min ex makes chef.
Det slutade med att han fick ett skamfyllt möte med sin chef och chefschef…

Tyckte detta var rimligt då han haft oskyddad sex med minst 8 kvinnor… Mötena hade till stor del skett under dagtid… i lägenheter och ibland i ett baksäte i en bil parkerad någonstans…

(Jag funderade först på att klippa av honom snoppen… men lät bli).

25 gillningar

Jag har många gånger undrat vad exets chef ens fått veta om vad som hänt. Troligen ingen sanning. Jag hade gärna kunnat upplysa om hotellnätter med älskarinnan på företagets bekostnad. (Själv jobbar jag för staten, sådant har säkert förekommit genom tiderna men hade jag blivit påkommen hade jag fått sparken, det är jag helt säker på).

3 gillningar