Bedragen och lämnad till ett liv jag inte vill ha

Har varit på samtal, pratat med dom i telefon, chattat. Ja, jag har provat det mesta.
Har nästa möte om 2 veckor.
Men dom förstår inte vad jag förlorat dom tror det var någon vanlig strö relation.

Sover knappt och äter knappt heller så vet den känslan. Inget är gott nå mera och aktiviteter man hade funkar inte.

Träffar vänner till mig och dom försöker vara stöd och jag är tacksam för dom, men dom har ingen aning hur det känns. Alla vet bara att det suger att bli bedragen men dom vet inte hur det känns att bli bedragen igentligen.

6 gillningar

Det är därför du ska vara här, här är vi många som vet precis. Och det blir bättre även om det inte känns så just nu.

3 gillningar

@NickeD88
Det går aldrig att på riktigt veta vad en annan människa upplevt men det är tydligt att du är med om något väldigt jobbigt.

Även om du inte vill vara med om detta och även om du även fortsatt älskar din fru och inte kan förstå varför detta händer nu, så gör det faktiskt det.

När det mest akuta gått över (och det gör det genom att du ger det tid, sover och äter) ska du för dina barn skull bestämma att ni tillsammans kommer skapa ett nytt, bra liv. Detta trots att du inte vill eller förstår.

Sorgliga saker händer hela tiden, varenda dag året runt och det är hemskt och jobbigt. Tyvärr kan vi varken styra över eller kontrollera vad dom drabbar oss. Vi måste helt enkelt leva med det och i sinom tid, finna acceptans oavsett om vi vill eller ej.

För våra barn måste vi alltid försöka tänka framåt och fokusera på rolllen som förälder. Håll fast vid det och tänk på att ingen kan ta det ifrån dig, oavsett vad.

2 gillningar

Tänkte jag skulle uppdatera lite om situationen, för min egen skull.

Har fått boende så jag flyttar ut den 1a April. Flyttar till en annan stad så jag slipper pendla. Känns riktigt jävligt då barnen inte kan följa med direkt utan kommer efter deras skoltermin är över.

Litar inte på att dom kommer ha det bra då deras mamma är otroligt manipulativ mot dom just nu. Exempelvis så har vi diskuterat två olika skolor. En ligger 200 meter från min blivande lägenhet den andra ligger 2 km från bådas blivande boenden så då måste dom åka buss hela tiden.

Äldsta dottern börjar 9an men skulle helst vilja gå kvar med hennes vänner, hon kan tänka sig pendla. Yngre dottern vill gå skolan nära mig då hon hatar att åka buss och stå och vänta på den vinter tid speciellt tycker hon är jobbigt. Då kan hon bara gå hem till mig.

Detta är såklart jätte hemskt från mammans sida då hon anser att det är jag som manipulerar barnen. Enda jag gjort är att vi tillsammans lagt fram våra förslag senare när jag och barnen satt och pratade så frågade jag om dom funderat nå på skola då ansökningarna måste komma in snart.
Detta är tydligen manipulativt beteende iaf så hon vägrar skriva under ansökan och väljer att inte respektera barnens önskan.

Känns otroligt dränerande att behöva kämpa om detta varenda dag. Har ont i hela kroppen och konstant klump i magen.

Vidare tål jag fortfarande inte att se henne, hon fortsätter förneka dels att hon varit otrogen. Så fast än vi var tillsammans, inga papper var på skrivna utan vi bara hade pratat om att prova vara särbos så var hon inte otrogen som knullade någon annan. Detta förnekande driver mig till vansinne.
Vidare argumenterar hon att nu ska vi ändå skiljas så vad spelar det i så fall för roll vad hon har gjort? Hon kan som inte acceptera vad hon gjort eller att jag blivit sårad.

Sedan blir jag beskylld för dom konstigaste sakerna. Jag gömmer hennes glasögon, jag dödar hennes blommor som hon inte vattnat på veckor. Hon fick punktering och då var det jag som saboterat också. Helt befängda anklagelser men hon får väll tro vad hon vill.

Jag är helt slut iaf.

9 gillningar

48 dagar sedan hon var otrogen och jag kan fortfarande inte släppa det, är det enda jag kan tänka på.
Hon fortsätter att förneka det även fast hon först erkände. Hon säger att hon bara sa så för att inte såra mig. Jag fattar inte vad hon menar med det och får inga svar alls.
I övrigt har relationen och kommunikationen helt havererat går inte att få ut ett vettigt ord nå mera.

Samtidigt ska jag snart flytta och hon vägrar göra klart bodelningen och hon vägrar diskutera barnens umgänge.
Varför? Hon vet att jag vill ha det klart innan första April så det känns bara elakt att inte vilja göra det så smidigt som möjligt. Någon som varit med om en person som beter sig på det här sättet för jag förstår ärligt talat inget. Vad eller hur tänker hon?

Jag skrev ett farväl brev där jag skrev ner mina känslor om oss och skrev hur mycket jag älskat vårat liv och tackade för alla fina stunder vi haft tillsammans. Fick ingen respons alls. Inget alls.

Är hon psykopat eller något som kan vara såhär känslokall? Hon var aldrig så innan.

Är otroligt förvirrad.

4 gillningar

Bra jobbat @NickeD88

Och ärligt känner jag mig så trött på att jämt höra att det kommer lösa sig det kommer bli bra. Det kommer det inte. Det är åt helvete och det kommer förbli åt helvete inget kan ändra det. Inget kan göra det som det var förut, som det var menat att vara och jag är så trött på att låtsas att det kommer bli bra.

5 gillningar

Känner igen de där…man blir matt av bara orden

1 gillning

Hej @NickeD88

Om du googlar här på Forumet om hur en kille som heter Ike fick reda på hans frus otrohet så tror jag att du kan finna likheter.

Hans story heter: Livet havererat

Kolla å läs
.

2 gillningar

Så livet knallat på sen sist men vet inte om jag tycker det har blivit nå lättare.

Vars ska jag börja.

Mitt Hat jämtemot henne släpper inte, snarare tvärtom det blir starkare och starkare för varje dag. Jag vill inte det ska vara så igentligen då jag fortfarande älskar henne. Men sveket är så enormt efter så lång tid tillsammans och jag tror vad som gör det hela så mycket värre är att hon ständigt upprepar att hon inte var otrogen utan att vi hade gjort slut just innan.
Det stämmer inte vi var tillsammans och även om vi hade varit det behöver man väll inte gå och ha oskyddat sex med en främling direkt dagen efter?
Dom flesta dagar önskar jag att hon var död, men ibland har jag bättre dagar vars jag faktiskt kan säga nånting konstruktiv.

Hon har inte träffat barnen på tre veckor. Jag har tjatat och tjatat men hon skiter i dom totalt. Hon har redan börjat anse att vi ska ha dom varannan vecka. Innan dom här tre veckorna så provade vi det men jag tyckte barnen tar så mycket stryk av det så jag vägrar. Har ingen bättre lösning men barnen är väll ändå inte dom som ska lida för sin mammas beteende? Nån annan som känner liknande?

Jag har börjat anse att det isåfall är bättre att båda föräldrarna lever tillsammans i ett kärlekslöst förhållande så att barnen får en trygg uppväxt.

Har fått egen lägenhet. Jag klarar inte av att vara där däremot då jag inte kan ha med mig barnen ännu. Så jag klammrar mig fast i gamla lägenheten för att vara med dom så mycket som möjligt.

Hon fick också lägenhet. Stack direkt lämnade och sket i allt. Förstår inte hur livet att ligga runt kan locka mera. Måste ju ändå vara en störning.

Pratar med en Tjej jag tycker om, det och barnen är vad som håller en flytande.

2 gillningar

Inte klokt - inte ens träffat barnen på tre veckor!!! Egoistiskt.

Ge inte upp. Det kommer bli bättre! Jag är själv lämnad för en kollega sen 3 veckor, och jag känner inte att det nånsin kommer bli bra igen. Jag har en tråd om det, om du vill finna hjälp i att fler går igenom skiten.
Men jag har bestämt mig för att sätta min tilltro till två saker:
“Whats meant for me, will be.” och kanske viktigast av allt, alla som gått före. @Caro och @Ike är två personer med långa trådar här på forumet, som på riktigt ger hopp, för att nämna något.

Jag hoppas att dina mörkaste tankar har lättat något, eller så tycker jag du ska be om hjälp. Har man så mörka tankar och i princip står i begrepp att avsluta livet som du skrev lite längre bak, så måste man få hjälp, på alla sätt !

Ta hand om dig!

5 gillningar

Jag försökte söka hjälp, enda som kom utav det var att dom hotade att orosanmäla till Soc. För tydligen är man suicidal kan man inte ha hand om sina barn.

Så man blev plötsligt väldigt snabbt väldigt mycket bättre.

4 gillningar

Hur går det för dig?

Mycket som har hänt sedan sist. Har flyttat från staden jag bodde i till staden jag jobbar i, slipper pendlingen så jag får mer tid till annat.

Bråkar konstant med min nu Ex-Fru. Hatar henne nå otroligt mycket av flera anledningar. Hon vägrar fortfarande medge att hon var otrogen, hon tycker inte hon har gjort något fel alls. Jag anser att hon förstört både mitt men även barnens liv.

Dom två äldsta barnen 13 och 15, varav den äldsta inte är min biologiska dotter har båda valt att bo med mig, dom träffar sin “Mamma” väldigt sällan. Frågar man har dom noll intresse, hon försöker då inte göra något för att träffa dom desto mera heller. Vi satt och pratade efter middagen hur livet ändrats när den yngsta dottern säger “livet har inte ändrats så mycket, mamma var inte med oss förut, och hon är inte med oss nu”

Dom har som förstått vad hon har gjort och att det är fel men det slinker fram vad dom anser ibland. Här om dagen började yngsta dottern fråga om Monkeypox som hon hört om på nätet och om det var sant att man kan få det genom sex. Hon kunde inte förstå hur det skulle spridas på det sättet för inte springer väll människor runt och har sex med främlingar? Då snäser äldsta dottern till och säger högt “ja! Bara se på Mamma!”.
Jag försöker verkligen att inte prata om det så dom får behandla hennes svek i egen takt.

Yngsta sonen har varit med mig nästan hela semestern. Enligt en domslut från tingsrätten ska han bo varannan vecka hos oss, så han skulle igentligen åka till Mamma idag, men hon vägrade ha han då hon ska “resa bort”. Ingen aning vad det betyder, men jag finner det riktigt äckligt att svika barnen på det sättet. Är inte första gången heller, yngsta dottern ville fara på en festival och åka karuseller, mamma lovade att skjutsa, sen dök hon aldrig upp så jag for med henne i stället.

Själv mår jag fortfarande dåligt till och från, men det har börjat gå upp att relationen jag var i var dålig för mig, jag gav henne allt och fick aldrig något tillbaka, fick ofta höra att man var dum eller fet etc.
Så jag kan inte säga att jag är arg eller igentligen ledsen att relationen är över. Saknar nog hur relationen var inte hur relationen hade blivit.
Jag är som sagt däremot förbannad över hur enkelt hon kunde vara otrogen efter 15 år tillsammans och hur hon kan svika och skita i barnen. Men när allt kommer omkring så är jag nog rätt glad att hon håller sig borta från dom så dom kan få så bra fortsatt barndom som möjligt.

Döttrarna har frågat om jag ska träffa någon ny, berättade vad jag känner att jag inte har någon lust just nu utan vill fokusera på dom. Bra tyckte dom, dom vill inte ha några bonus föräldrar, speciellt inte den äldsta hon tycker det räcker.

Blev kvar med en del skulder från gamla relationen så med en rätt stor lägenhet och 3 barn att mata så är ekonomin rätt kärv men det går. Vi ser film, spelar brädspel, vi har en strand nära vars vi bor så vi har varit och badat etc.

Livet är inte vad det var, kommer aldrig att vara. Det känns inte så dumt nu. Det skulle bara ha skötts snyggare av henne.

Tack för att du frågar.

8 gillningar

Hur skulle du säga att du mår psykiskt nu då, om jag förstod rätt fick du ingen direkt hjälp?

Kan du försöka sluta bråka med din ex fru, ge henne inte av din energi. Försök sluta fundera på varför hon gjorde som hon gjorde och prata inte mer med henne om otroheten, ni vet ju egentligen båda vad som hände. Ha bara kontakt när ni måste om barnen.

När tankarna på det dyker upp försök stoppa dem och tänk: jag släpper det. Det kommer naturligtvis ta ett tag men försök varje gång tänka så.

Sen kan du schemalägga ditt grubblande, om du kommer på dig själv med att tänka på det varje dag så bestäm att du får tänka på det 5 min efter frukost, eller närsom men helst inte sen kväll, sen är det bra och du släpper det, ta det sen varannan dag, sen en gång i veckan och sen mer sällan.

Försöker ge dig tips som jag själv fått av att gå i terapi och som många gånger hjälpt mig. Du bär på ett sår nu men hjälp det på traven att läka, du kommer få ärr men de känns ju inte av på samma sätt.

4 gillningar

Hej @NickeD88

Jag är impad över vilken jävla bra förälder du är.

Du skulle fått rosor å annat som ett bevis på hur du fixat allt, kram å :heart::heart::heart: hörru.

5 gillningar

Jag mår betydligt mycket bättre idag är jag gjorde för några månader sedan. Det är sant att jag inte fick någon hjälp från någon. Vården var ingen större hjälp, pratade med 3 olika kuratorer, en var okay men kände aldrig att jag fick någon större hjälp än någon som lyssnade, det hade jag mina vänner till, den andra hotade att anmäla mer om jag nämnde att jag ibland inte kände för att leva, Den sista tjatade bara det blir bättre, det blir bättre. Jo jag vet det, men jag vill ha hjälp att ta mig dit.

Vilket jag är nu men det var inte bara vården som misslyckades att hjälpa.

När hon varit otrogen och vi hade försökt igen och det inte fungerade var jag såklart arg på henne, hon ansåg ju från början att hon inte alls varit otrogen så hon gick ju till någon kvinnojour och målade upp en bild av att jag var någon sorts hemskt elak psykisk misshandlare, aldrig nämnde hon vad hon hade gjort.

Alla trodde såklart på henne, jag var ju mannen, alltså var jag monstret.

Detta blev såklart oros anmält och socialen blev inblandad och jag fick vara på flera möten, det visade sig även där att hon aldrig hade nämnt ett ord om hennes otrohet, så socialen försökte prata med barnen, som berättade hur Pappa var, dom ringde till min familj och pratade med närstående ingenstans fick dom bekräftat hennes version av historien, bara min version gång på gång.

Jag pratade med dom flera gånger under den perioden, när hon körde rattfull, när hon attackerade mig så jag var tvungen att ringa polisen, när hon undanhöll våran son från mig och när barnen började undvika Mamma under den perioden, ingenstans reagerade socialen.

För dom hade redan bestämt sig, jag var mannen alltså var jag monstret.

När dom sedan lade ner utredningen och alla papper skickades hem var det sida, efter sida av information från henne om vad jag påstods ha sagt och gjort, allt utan någon kontext till hennes otrohet, vad jag hade anmält och pratat med dom om fanns ingenstans att finna i papprena, vi blev ombedda att lämna synpunkter på det som skrivits. Jag påpekade att all information jag lämnat och polisanmälningar jag gjort inte var med så valde dom bara att inte svara på det.

Dom ansåg väll att dom hade misslyckats, tre kvinnliga socialsekreterare som satt och stirrade ner mig hade inte lyckats fälla det hemska onda monstret framför dom.

Jag bryr mig inte om det nå mer idag, jag vill bara få leva mitt liv i fred med barnen och bygga en ny framtid för dom och ta hand om deras barndom, dom börjar skolan på onsdag och är väldigt spända och nervösa inför att få börja på en ny skola med nya människor.

Jag bråkar heller inte längre med henne för att “bråka” men jag kommer alltid göra vad jag tror är rätt och det bästa för barnen. Hon ville exempelvis skicka iväg dom ensamma på semester med hennes syster och hennes känt kriminella pojkvän jag vägrade såklart för deras säkerhet och återigen så fick jag veta att jag var den elaka, patetiska människan som såklart bara sa nej för att plåga henne.

Sen finns det dagar när jag saknar livet jag hade och relationen också, vi växte upp tillsammans och hon var min bästa vän, min värld, vi umgicks konstant varenda dag och gjorde allt tillsammans, vi grät när den andra skulle gå och duscha för vi ville inte växa ifrån varandra. Ändå var det nog tillslut det vi gjorde.

Jag har fortfarande svårt att somna på kvällarna och det händer att man ligger och grubblar. Men I slutändan så är jag mest arg på henne över det faktum att även om jag förlorade min fru, min partner och min tillit. Så förlorade barnen sin Mamma, sin barndom och sin trygghet.

5 gillningar

Tack, det var väldigt snällt sagt av dig.

1 gillning

Vi som samhälle har nog väldigt svårt för att se kvinnor som förövare. Fastän det kommit fram att ca hälften av förövarna vid relationsvåld är kvinnor.

Och vi har nog väldigt svårt för att se män som offer.

Oerhört tufft att inte få sin berättelse bekräftad av de som har så mycket makt över ens öde.

1 gillning