Be han flytta eller inte, jag mår sämre efter 3 veckor

Har skrivit min historia i en annan tråd men söker nu råd. Vi har inte börjat diskutera hur det ska göras med hus och allt än, jag mår för dåligt helt enkelt. Vi ska på rådgivning på torsdag och då kommer detta säkert komma upp från hans sida.

Ni som både blivit lämnade och lämnat. Bad ni den som lämnar att flytta ut? Ni som lämnade, flyttade ni ut?
Jag mår sämre och nu har det gått 3 veckor sen beskedet, jag vet inte vad jag ska göra. Har inget att se framemot, sommaren känns fruktansvärd, barnens lov. Ja allt känns bara så hemskt.
Det känns också otroligt tungt gentemot barnen, för dem att se mig så ledsen hela tiden. Kan jag må bättre om han flyttar ut…

Vem som flyttar ut eller inte är inte alltid så lätt. Jag var den som lämnade förhållandet men det var han som lämnade gården. Detta berodde på att vi hade djur som inte han kände ansvar för men jag gjorde.

Om det inte finns något sådant är det ju rimligt att den som bryter upp också är den som flyttar.
Hur man ska få vederbörande att förstå det är en annan femma.

1 gillning

@Restenavlivet tack för svar. Jag tänker på tiden nu fram tills att det bestäms hur det ska bli. Att han skaffar ett tillfälligt boende så länge. Känns som jag inte kommer vidare med han i huset som kommer och går.
Jag tror han bara går och väntar på att jag ska be honom flytta, jag bad honom göra det förra gången vi var i den här situationen men då slutade det ju med att vi försökte igen. Denna gång är det ju definitivt.

1 gillning

Tar bort inlägget - raderat

1 gillning

@mittilivet tack för svar. Det är så svårt att veta vad som blir bra eller inte. Vi har rätt stora självgående barn. Känner att det är lite som att välja mellan pest eller kolera. Jag vill ju inte att han går men det känns så jobbigt och se han här och är som vanligt. Jag behöver också stöd i vardagen då jag inte orkar finnas för barnen riktigt. Han säger att jag får bestämma, alla beslut förutom separationen skall tydligen vara mina. Vem orkar ta beslut om något egentligen…

Jag bad min flytta men det var för han var otrogen. Bor hos sin mamma nu .