BÄSTA - SÄMSTA denna dag

Det är det jag kämpar med… drar mig för att åka till i affären, försöker räkna ut när sannolikheten är minst för att möta hans nya eller ännu värre dem tillsammans. Lyckas inte så bra tycker jag springer på framförallt henne oftare nu än förut.
Retar mig som fan på att jag försöker anpassa mig nu när jag blivit dumpad när det är det jag är missnöjd med från vårt förhållande att jag anpassade mig efter hans humör och mående. Jag måste leva mitt liv fritt och är värd det!

2 gillningar

Bästa: började dagen med en promenad på 2 timmar! Fortsatte med att boka en resa i sommar åt mig och mina döttrar (på makens inrådan). Kul att ha annat än skilsmässan som hänger i luften att tänka på…
Sämsta: hur trött jag är då jag tvingats ta Atarax på dagarna en rid mot ångesten…:pensive:

1 gillning

raderat

1 gillning

Bästa: Fick härliga komplimanger av en fd medarbetare. Tyvärr är han alldeles för ung för min smak, men det lyfte min självkänsla rejält idag i alla fall :smiley:
Sämsta: x förstår inte sonens problematik och jag är livrädd att han ska utsätta honom för nya trauman

6 gillningar

Ja verkligen ! Jag har inte mött mitt ex och Hans nya ungtjejen nu på ett halvår kanske för att han har flyttat 7 mil härifrån.Och jag undviker att åka på trav när jag vet att dom har hästar som startar.Men han kommer fortfarande hit och hämt

Bäst… kom upp ur sängen
Sämst… allt. . Mår pest… arbetsträning, tingsrätt ,
.möte på socialen,adhd kurs … på samma vecka…
Det är bara för mycket…
Vill ha slut på att känna så här. Vill också vara käslokall och bara gå vidare

1 gillning

Men du tog dig i kragen :v:️Bravo, nästa gång bli det bättre

@luckepucke. Ytterligare en likhet med våra x, de utsätter barnen för svåra situationer. Och de fattar inte att de gör det. Bisarrt.

Det är nog samma gubbe vi haft :joy:

1 gillning

Bästa: Dottern och jag har äntligen gjort den familjetatuering hon så gärna ville ha. Tre stjärnor blev det istället för fyra. Sonen får vänta några år till innan det är hans tur. Fin som tusan blev den på oss båda
Sämsta: Kommer ingen vart med att få sonen till skolan

4 gillningar

Bästa: Att höra vårens fåglar sjunga kärlekssånger… Tänk vad många par i träden som hittar sin älskade… :wink: Jag är ganska övertygad att även jag kommer att göra det… kanske inte i ett träd… men det gör inget…
Sämsta: Hmm… vad är det…? Jag vill inte ha något sämsta i mitt liv… Den egenskapen är inte välkommen i mitt liv…

4 gillningar

De sjunger inte kärlekssånger…de sjunger “kom inte hit, här bor jag” :joy:

2 gillningar

Bästa: Pratat med dottern i telefon och vinkade till henne från balkongen då lokala affären ligger inom synhåll, sånt stärker när man är själv på helgen.

Sämsta: Svårt att sluta tänka på X… Den jävla skiten försvinner aldrig från skallen. Finns med i drömmar och det första man funderar på när man vaknar, suck, när ska det sluta…

@tosken77 - jag undrar också när det ska sluta - känns som min hjärna vill mej illa - önskar så en enda dag utan tankar på x…

Bästa: Bokat solsemester för mig o barnen på stammishotellet på Rhodos i aug !

Sämsta: Kan inte låta bli att titta på mello…

4 gillningar

Va härligt att du bokat solsemeter för dig och barnen! Funderar nästan på att göra likadant, undrar bara om man orkar med det ensam…

1 gillning

Jag valde ett hotell vi varit på flera gånger just för att det blir första gången jag åker ensam med grabbarna. Tryggt att veta vart allt finns osv…

@ior - gott att höra att det blir av med resan :smile:

bäst. bra födelsedagskalas för barnen.
sämst. lämnat dem ikväll så det är ensamt. >Skulle vilja krypa ner under täcket tillsammans med nån å gosa

1 gillning

Bra-äntligen körde jag till tippen…
Sämsta-tanu en på mitt ex…