Barnsnack om X nya

Vid byte är det en jävla snack om än det ena och andra. Mår fysiskt illa men vill inte döda barnens glädje.Hur står man ut?

Det gör man inte… förr blev det fika eller mat och snack vid många överlämningar… jag har brutit helt så jag släpper av dom utanför slipper man snacket… har även spärrat hennes nr… så vill hon något viktigt får hon maila… det har blivit en befrielse nu för mig…
Nu kanske jag har äldre barn ? Mina är över 12 år så en väska kan dom bära upp själv utan att jag följer med

Fattar men jag menade att barnen pratar. Svårare att undvika

1 gillning

Förstår att det är jobbigt men som du säger så kan du knappast förbjuda barnen att prata om vissa saker.
Jag har tyvärr ingen lösning mer än att knyta näven i fickan och försöka byta ämne så snart du kan utan att det verkar konstlat eller övertydligt.

1 gillning

Ok förstår känner igen det

Förstår att det är vidrigt jobbigt. Har ju själv sluppit det eftersom min fd make inte haft någon annan, utan det har mest varit prat om vilka roliga saker de gjort. Jag tyckte till en början att bara det var jobbigt men förstår att det är en helt ny dimension när det är en ny partner som det pratas om. Jag har försökt att vara neutral och så positiv som jag klarat utan att vara falsk. Typ klämt ur mig någon positiv kommentar. Jag är dock osäker på om jag skulle ha lyckats i din situation. Om man kan tror jag det är bra att försöka vara neutral men förstår att det är svårt.

1 gillning

Försöker allt jag kan och lite till att de ska få känna och berätta vad de vill. Men jag hatar honom så mycket så det känns.

2 gillningar

Har väl till viss del ”placerat” allt hat där. Svårt att hata mamman till ens barn. Får bita ihop och hoppas på en gudomlig rättvisa framöver :slight_smile:

Då lyckas du ju tillräckligt bra :v:

Med det andra så kan du nog inte göra så mycket åt det anar jag. Inte annat än att “hata på” till dess tiden har gjort sitt och den barmhärtiga glömskan har fått en chans att träda in… och, inte att förglömma, hela tiden visa fördragsamhet med dig själv och dina egna känslor, utan skuldbeläggande och klander.

Du gör så gott du kan i varje vaken stund, mer än så kan ingen begära av någon… inte ens av sig själv :+1:

4 gillningar

Tack @Noomi :pray:

1 gillning

Usch har vuxna barn jag men tycker ändå det är jobbigt Som nu la min dotter upp en bild på instagram att hennes Pappa och den nya " ungtjejen" hade varit och hälsat på i Göteborg. Jag försöker att undvika all information bilder på dom. Tog bort " ungtjejen" förr på facebook som jag hade som vän genom travet. För att undvika detta men kollar naturligtvis på mina barns instagram ibland.

1 gillning

Är det för mycket olycka att hoppas på lite nageltrång, inkontinens och impotens?

5 gillningar

Hahaaaaa… det där var så mesigt att det öht inte ens kvalar in under kategorin “hata” :joy:

No worries :+1:

1 gillning

hmmm du vill inte veta de innersta tankarna :slight_smile: Men bland de mest otäcka finns också publik förödmjukelse iom att han är public

1 gillning

En av minna bästa va att ta fram lite sköna schabloner och spraymåla hans lilla töntbil :joy:. ”Knulla en annnas fru och va cool som jag”. Men skönt att lufta - trycket lägger sig :+1:t2:

4 gillningar

Inget att ligga sömnlös för :+1:

För än så länge så är det här ett så pass fritt land att vi iaf har ensamrätt på våra egna tankar och önskningar :pray: :raised_hands: :wink:

Sover gör jag tack och lov bra med gott samvete. Och nu är barnen hemma för en veckas semester. Sover ännu bättre när de är här och det är liv och rörelse i huset :+1:t2:

2 gillningar

Mitt ex nya är ledsen för att jag inte hälsar glatt och översvallande på henne och skvallrar till exet som tar upp det med mig, vill bara kräkas på dem :nauseated_face::face_vomiting:.
Vill inte ha honom tillbaka på något sätt.
Jag har lust att säga: ”Ska göra det när ni berättar att ni hade en relation innan vi hade separerat”

2 gillningar

Varför gör du inte det?

Jag vet faktiskt inte. Vill prata så lite som möjligt om det. Han kommer aldrig att erkänna det, jag frågade honom rakt ut om det, han sa nej men betedde sig väldigt märkligt. Gick undan med telefonen mm som han inte gjort tidigare, han berättade att de hade lunchat mm så i efterhand förstår jag att ngt hände dem emellan.