Barnens pappa avskyr ny partner

Jag skulle också vilja råda dig till att prata med någon om hur du kunnat bli så vilsen över vad som egentligen är bra för dig (och dina barn). Hur du ska komma tillbaks, se ditt värde och vad du behöver för att må bra.
:heart:

2 gillningar

Tack snälla fina

1 gillning

Syster.
Utav ditt inlägg så förstår jag varför ditt x avskyr din nya partner.

Här tjuter alla varningssignaler som tänkas kan.

Exakt vad är det du älskar hos honom? Utseendet? Hans karaktär? Att han vill isolera dig och barnen? Det börjar med att du ska isoleras från ditt x, sedan blir det vänner och familj. De är en fena på det där, de där rackarna, oljade tungor, vet vilka knappar de ska trycka på och sedan håller de sina offer fångna i psykisk och ev även fysisk misshandel. Big no no no. Och no.

Vad skulle han säga? Att han avskyr dina barn? Han vet att vägen till moderns hjärta går genom barnen. Ord kostar inget. Det är vad han visar i handling som han visar vad han går för och han verkar rent ut sagt livsfarlig och kommer troligen att utnyttja och förtrycka dig när han tror sig ha dig fast.

Du lägger benen på ryggen och springer åt andra hållet. Annars kommer han att vara en tagg i köttet på dig.

Det är aldrig rätt att begära att någon annan ska begränsa sina kontakter och att kräva enskild vårdnad när den andre föräldern är en normaltfungerande förälder.

Svaret är att han varken respekterar eller bryr sig om dig, han vill tvinga sig på dig, tränga in i och ta över ditt liv. Jag hoppas du stått emot.

Som sagt, är det en fin kille som är värd att älska som gör på det sättet? Du mår ju inte bra.

Hoppas du tar vara på dig och bryter med puckot.

9 gillningar

Jag undrar, finns det några rimliga skäl för dig att få ensam vårdnad? Det är svårt att få igenom. Far barnen illa hos sin pappa? Kram!

2 gillningar

En normalt fungerande människa försöker inte tvinga sin nya partner att isolera barnen från en bra förälder.

Det är något riktigt lurt med den här mannen. Spring åt andra hållet för det kan inte sluta väl.

3 gillningar

Denna tråden och Sambon hatar exet ger mig väldigt mycket samma vibbar. Kontrollerande ny man som försöker få bort exet genom ensam vårdnad. Andra runt omkring gilllar inte nye mannen. Allt eftersom tråden går kommer det fram att den nye är väldigt kontrollerande och rent av verkar farlig. Kusligt hur likt det kan te sig. Samma det att han kontrollerar samtal och sms. Helt galet, han är inte en bra man.

7 gillningar

Du är mamma till två barn. Ta ditt ansvar och lämna den mannen omgående. Detta kommer inte sluta väl. Du måste fatta att nu är det dina barn som är fokus. Inget annat. Precis inget annat

6 gillningar

Hej. Nej barnen far inte illa hos pappan. Dom har det bra där så jag är tveksam på om det kommer gå igenom

Ja det är helt sjukt. Har läst tråden och jag undrar hur dessa män ens blir till? Hur kan man ha en sådan människosyn ?

2 gillningar

Jag hoppas du nekar honom att flytta in och avbryter alla förbindelser pronto. Du mår ju inte själv bra och värre kommer han att bli ju mer du ger efter för honom tills han slukat dig helt och hållen, ett bergtroll som förvrider synen på sina offer till dess han fått dem dit han vill. Då visar han sitt rätta jag vilket redan nu kommer fram. Kratta kastanjerna ur elden medan tid är och rädda det som räddas kan.

4 gillningar

Har ingen erfarenhet, men har hört att det är väldigt svårt att få till ensam vårdnad mot den andra förälderns vilja. Att det måste vara riktigt allvarliga missförhållanden. Så om så inte är fallet och en sån process dras igång bara för att “jäklas” kommer det definitivt för all framtid sabotera samarbetsförhållandet, och möjligen även förhållandet med barnen då de upplevt det som att deras pappa försökt tas från dem mot deras vilja. Fast det hade väl den nye gillat…

1 gillning

Men varför avslutar du då inte detta omgående för dina barns skull ffa, istället för att diskutera att ta ytterligare steg som cementerar fast dig själv än mer i en destruktiv relation med en så “sjuk” man? :face_with_raised_eyebrow:

2 gillningar

@TS.

Föreslår att du läser alla inlägg (svar) du fått, om och om igen!

Det fullkomligen lyser röda flaggor gällande din nya partner (!).

Du känner dig kontrollerad, du har tappat umgänge med vänner, du har fått byta jobb, han är kontrollerande, han är svartsjuk, han anser att du skall söka ensam vårdnad (helt befängt!!), kapa alla band med dina barns pappa, ni har haft det lite upp och ned under tre års tid…

DU har sökt stöd hos ditt ex, när det gungat. HAN (ditt ex) verkar ha förstått vilken slags man din nya partner är. DIN familj har uttryckt sin oro.

Och nu vill den nya flytta in, med en lång kravlista. Och du känner att du står vid ett vägskäl.

Ja, du står vid ett vägskäl (!). Vägen du skall välja är dig själv, dina barn och en bättre framtid… utan denna man i ditt liv. Dra i handbromsen, nu! Stanna upp!

Repeat to self!

9 gillningar

Nej TS, du kan inte få ensam vårdnad. Men däremot om du väljer den nya mannen så riskerar du att i längden förlora vårdnaden om dina barn. Ditt ex har förstått vilka skyldigheter en vårdnadshavare har när han säger att han tänker hålla barnen hemma på dina veckor om den nya flyttar in. Ditt ex är orolig för barnens SÄKERHET och du maskerar det genom att välja en rubrik “barnens pappa avskyr ny partner”. Nej, han avskyr inte. Testa denna rubrik istället “Barnens pappa är rädd om barnen”

Om du flyttar ihop med den nya kommer det att bli x antal turer till soc och din nya lär ju visa sitt rätta jag och inom 2-3 år har ditt ex ensam vårdnad om barnen. c

Det är dit du är på väg om du inte gör något nu, dvs lämnar den nya

5 gillningar

Tack. Jag har verkligen fått upp ögonen efter era texter. När man får höra dagligen hur fel man gör, hur dum i huvudet man är. Vilken dålig mamma/flickvän man är så tappar man sin självinsikt och självrespekt. Man blir till slut ett tomt skal. Vilket jag känner just nu. Kravlistan är så mycket mer, har inte vågat skriva ut allting men just nu är jag så otroligt äcklad och känner mig dum över hur jag inte har kunnat sett detta tidigare. Att inte ex få ha kontakt med sin egen bror pga han är ”en fara” för mig vilket han absolut inte är har varit väldigt tungt: att kontrollera en annan människa så pass mycket är för mig en gåta. Och när jag frågar varför får jag höra : för att du ska bli normal, för att du inte förstår mig, för att man ska respektera sin partners önskemål. Att inte få se ut hur man vill, bli tvingad till att klippa sitt hår så kort för att han ska bli nöjd (gjorde det inte) och det blev en jäkla diskussion. Bara massa klagomål. Och när jag frågar så är det för han älskar mig. Han har inte fått träffa barnen under denna tid vi har haft tillsammans . Någon enstaka gång och det får han att koka. Men nu efter era texter har jag kommit till slutlinjen. Jag vill ha en livslust, jag vill ha sociala medier. Jag vill inte bli klockad på affären, jag vill se ut som jag vill , jag vill kunna jobba när jag vill (även nattpass) jag vill kunna ha kontakt med familj och vänner,.,

12 gillningar

Fint att du kommit till insikt. Kämpa på!

Vad jag ser hos honom har nog varit att vi har klickat på bra i början, vi har roligt tillsammans när vi inte bråkar och har bra sex. Läste att det var någon som frågade vad jag såg hos honom, men allt är ett spel för honom. Jag pratade med en barndomsvän till honom för någon vecka sen för jag ville veta om hans tidigare förhållanden då jag ej fått veta något från honom personligen. Enligt honom har han skrämt iväg alla tjejer tidigare. Han har lätt att träffa någon men inte behålla tjejen i längden: även just detta med att han har manipulerat och ljugit sen han var barn.

2 gillningar

Det är ju jättebra att du har insett att du vill och ska få ha alla dessa saker i ditt liv och inte bli fråntagen det av någon som kallar att suga ut din livslust och göra dig olycklig för “kärlek”. Men skulle du tveka tycker jag ändå som andra framhävt att du ska tänka på dina barn före du tänker på honom eller dig själv. Det här är inte dina barns bästa. Deras bästa är ditt första och tyngsta ansvar. Att ens se dig resonera att “det nog inte kommer gå” att beröva pappan vårdnaden pga att barnen faktiskt har det bra hos sin pappa gör mig lite mörkrädd. Det låter lite beklagande, som att du skulle berövat barnen sin far fast han är bra för dem om det gick, för att vara din nya till lags. Det ska egentligen inte spela någon roll om det går eller inte, du måste ju först och främst ställa frågan om det vore bra för barnen, vilket jag tror vem som helst kan se svaret på direkt.

Meddelade igår att han Inte får flytta in och då började han med sina upprepade meningar. Men det känns en aning bättre. Ett steg i rätt riktning. Var också klar och tydlig med att vi måste gå åt separata håll.

10 gillningar

Yep. “Will you walk into my parlour?” said the Spider to the Fly.
Först charmerande, uppmärksam, rolig. Sedan kritiserande och skuldbeläggande.

Så behandlar man inte den man älskar. Som Sara Varga så riktigt sjunger:
"Du skadade hela mitt väsen/ Du sa att jag alltid gjorde fel
Du klagade på hela mitt väsen/ Tills jag inte längre var hel

Man skadar inte om man älskar/ Vilket du faktiskt säger att du gör

Spring för livet om det är dig kärt./ Att slå tillbaka det är det inte värt
Du kan inte förändra/ Du kommer aldrig förstå
Det enda du kan göra är att gå/ Det enda du kan göra är att gå"

Och det vill han inte låta dig ha. Så behandlar man inte någon som man säger att man älskar.
Det är sjukligt.

Kära du.
Det börjar smygande.
Först lockar de offret att nappa på kroken.
Sedan halar de in mer och mer.
Ju säkrare de blir på sin fångst, desto mer kommer deras rätta väsen fram.
Du är klok nog att skriva här.
Du är klok nog att se klart nu när fjällen faller från dina ögon.
Du är klok nog att be honom dra ditt pepparn växer.
Du kom undan med blotta förskräckelsen.
Tänk, om han hade flyttat in.
Tagit över ditt liv helt.
Om ni hade fått barn tillsammans.

Bra. Håll fast vid det.

3 gillningar