Barn / vårdnadstvist

Vi hade detta uppe i vårdnadstvist, då x vägra visa mig faktura så lades det ner ( swishar inte en fantasisumma till x ) nu blir det tvärtom- då barn ev ska stå skriven hos mig . Och jag funderar på att inte använda fritids mera .
Så jag ska betala för ngt HAN nyttjar då?

Menar du att du inte kan säga upp platsen utan hans godkännande? Har du försökt?

2 gillningar

Precis det jag tänkte påpeka, ett samtal till avdelningen på kommun som hanterar detta o förklara läget… Det behöver inte vara svårare.

1 gillning

Ja, eller bara säga upp den utan att förklara någonting, och se vad som händer. Som jag minns det sa jag upp båda mina barns förskoleplats när vi flyttade tillsammans som familj senast. Var inget skumt med det, vi var överens, men jag kan inte minnas att hans samtycke krävdes.

1 gillning

Det är precis det som du omgående måste kolla upp med de som är ansvariga för hela förskola/fritidsverksamheten i den kommun du bor i :muscle: :v:

Du sparar dig själv mycket oro och frustration om du direkt kollar upp vad som gäller så du slipper oroa dig, kanske helt i onödan. BÖRJA med frågan om hur DU exakt ska gå till väga för att säga upp platsen och gör det direkt i morgon :+1:

Och sen bara kör, utifrån de svar du får!!

2 gillningar

Nu har x blivit orosanmält pga våld i hemmet .
Jag sover dåligt då vårt barn är hos x och jag vet att barn får / fått en blåsning av sin fader .
Barnet har sj berättat för vårdpersonal, och nu ber fadern om namn och nr till aktuell personal som gjort anmälan.

Socialtjänsten i kommunen önskar samtal med båda vårdnadshavarna samt barnet (!)… samtidigt, hur i hela friden tänker socialtjänsten där (?)
X har väl gett vårdpersonal utskällning och hot kan jag tänka mig .

Det ända jag tänker på är hur barnet mår just nu .
Bara jag som skriver av mig - då tankarna går runt om hur barnet mår just nu …

1 gillning

Är det barnet som har misshandlats?

Känns ju jättekonstigt om det ska vara med på samtal med den som slagit. Som om det vore bråk mellan två kompisar…

Nej . X och hans kvinna

1 gillning

Bättre så i alla fall. Men det är ju verkligen inte bra för barn att bevittna våld i hemmet.

Nej . Hon slår hnm . Vad är det för man ?
Jag gillar inte det

1 gillning

Vilken? I vårdnadstvist? Jag har sett min sambos vårdnadstvist på nära håll. Har du några undringar?

1 gillning

Mitt x flyttat , vägrar informera mig om vart han bor , gör ingen adress ändring … vårt barn står skriven på adressen.
Till vilket syfte ?
Vad håller x på med ?
Vad vinner x på detta ?
Så gjorde x när vi separerade med

Jag bara blir så trött på denna jubelidiot.

Har han flyttat men står kvarskriven på den gamla adressen?

Yes

Då måste du ju kunna få barnet skrivet hos dig om du går via skatteverket.

1 gillning

Hur då ? Han har ju inte ändrat adress ?

Hej. Kontakta genast Skatteverket och berätta läget. Att ditt X är skriven på fel adress, att ert gemensamma barn är skrivet där också men inte bor där.
De kommer att göra en utredning, och det kan ta lite tid, men man är skyldig i Sverige att göra flyttanmälan, och man ska vara skriven där man bor.
Ta initiativet, det kan absolut vara en fördel för dig!

1 gillning

Hen kopierar första svaret från respektive tråd rakt av och postar det som sitt eget längst ner, därför låter det så lösryckt och svårbegripligt :woman_shrugging:

1 gillning

Då förstår jag.

Men skumt och man undrar varför. Är ju inte riktigt samma i alla trådar, men i flera.