Barn och HUND boende växelvis?

En bekant berättade just att barnen fått en hund och att hunden kommer följa deras barn i bytena mellan föräldrarna. Det kändes… lite udda…? Fungerar det verkligen, är det någon som varit med om det?

Låter inte som en bra idé. Inte om det är en valp. Hos ena får den en sak men inte hos den andra och vice versa. Jag tror inte på det om det inte är en familjehund som funnits innan separationen så den är van med matte och husse.

3 gillningar

Haha, så har vi det! Hunden måste följa med barnen vv eftersom de går ut med den på morgonen och eftermiddagen. Dessutom är den i mitt hus på dagarna även pappa-veckorna eftersom min granne går med den mitt på dagen.
Jag skulle inte skaffa en hund under dessa premisser men nu fick det liv att vara så och det går faktiskt problemfritt. Dock är hunden lite äldre och lugn som en filbunke, det bidrar nog till att det går så bra.

3 gillningar

Det är en valp. Känns lite knepigt men kul att det kan fungera, åtminstone för er med äldre hund. Fostra valp som bor växelvis känns väl sådär. Det ska bli intressant att följa…

1 gillning

Jag hoppas det funkar, för det blir nog så vi löser det när jag flyttar. Precis som kattis är det inte omständigheter som jag skaffat hunden under men ska vi - och främst barnen - kunna ha kvar hunden är det nog så det får bli.
Min hund är också medelålders och lugn.