Bara skriva av mig

Efter 10,5 år blir jag lämnad . Först vill han vara särbo , sen när jag säger nej , säger han nästa dag att han aldrig sagt det. Tredje dagen har jag sagt det .
En månad senare har han sagt det - men nu vill han inte för jag är ett psykfall .
Han slutade älska mig samma dag som han gjorde slut , för att jag är ett psykfall .
Hittar kvinnor i hans telefonbok , äldste kvinnor . Men det är jag som är otrogen ( jag var det i ett tidigare förhållande för 22 år sen )
Jag har sabbat detta , jag bara sabbar och sabbat och sabbar enligt honom.
När jag ber att få avsluta affärer som vi har ihop - vill jag bara jävlas enligt honom. Fast än jag förklarar att jag inte vill ha affärer med någon som inte älskar mig.
Jag har sabbat hans liv - fast det var han som valde detta.
Jag är en dålig mamma, kan inte ta hand om mina barn - det är välkänt . Jag är tjock ful och äcklig .
Föreslår att vi flyttar och barnen bor kvar , så vi bor vv men nej - jag ska flytta. Jag har två barn - ett med honom.
Men jag ska lämna mitt barn- som han avskyr , ensam utan mig , med honom.
Jag sticker med barnen .
Han blir ännu mer förbannad .
Kommer och hämtar mina saker jag hade innan vi flyttade ihop , han är hemma, går efter mig , tuggar , försöker förklara sin oskuld för mina vänner , att allt är mitt fel . Kondomerna i hans låda var mina …
Han ska polisanmäla mig , hans ska ringa polisen … skriker … jag skriker med. Går ut i flyttbilen , plockar in saker i lgh igen.
Min vän försöker prata med honom att vi bör sitta ner och prata … han vill inte.

Hans syskon kommer oanmälda till mina föräldrar , spyr skit om mig . Att jag är en hemsk människa… vad har de med vår separation att göra?
Bestämmer att all kontakt ska ske mellan mina föräldrar och det ena syskonet .
Lovar att alla affärer skall avslutas .
Skrattar / hånler åt mina föräldrar när de framför att han kör en oförsäkrad bil med körförbud … det är tydligen inte så farligt . Det är ju värre att jag sabbat detta förhållande.
Alla gemensamma saker skall delas upp. Men det ändras en dag då han tömt ALLT i vårt boende . Det var inte så viktigt , det heller.

Ljuger i sms till mina föräldrar ang vårt barn , känner mig riktigt dum när jag får veta att det inte är sant på barnets aktivitet …

Har alltid avskytt mina syskon och deras respektive . Pratat så illa om dem . Vi bröt med dem för flera år sedan …
Nu är HAN kompis med dem , samt startat ett företag med en av dem.
Börjar även umgås med sin kusin som han oxå pratat så illa om … nu passar de ! Och han ville ju bara vidare och slippa mig . Förstår inget .
Vårt barn får helt plötsligt nya främmande för honom , personer i sin närhet .

Vägrar göra avslut på affärer . Bara håller det kvar envist .
Vårt barn träffar pappas nya kompis på sin födelsedag , en äldre kvinna , som jag fann i hans telefonbok när vi var ihopa. Hon köper ett spel till vårt barn på hens födelsedag … bara köp på…

Mitt x ändrar hela tiden på saker … vrider och vänder till sin fördel . Hotar med att om jag går till rätten ( min advokat hat kontaktat hnm) så ska han begära ensam vårdnad .
Sen vi lämna har vi haft vv med vårt barn . Han har inte ens hört av sig en gång till mitt barn. Trots att de känt varandra i över tio år . Pratar illa om mitt barn för vårt barn. De är syskon de älskar varandra över allt annat . Vårt barn är väditt ledsen över att hans pappa säger dumma saker om hens syskon .

Det finns mycket mer att berätta . Men jag orkar inte skriva.

Det gör så ont att efter så många år få denna behandling . Ingen respekt över huvudtaget .
Jag vill bara gå vidare … men han envisas om att hålla mig kvar - för skojs skull . Jävlas .

Hotar mig , kör utpressning … ja det mesta. Kärlek är det inte iallafall . Bara rent svineri .

Förstår inte vf han ska göra allt så komplicerat?
Det kunde varit så mycket lättare om han bara skötte saker snyggt .
Men nej .

Den man jag älskade finns inte , har aldrig funnits . Det var en falsk bild . Falsk ytlig parasit .

Jag förstår din smärta.
Det är obegripligt hur personer man en gång stått nära kan förvandlas till monster.

Men om jag läser lite av din text verkar han ha haft en osympatisk sida mot människor tidigare? Att han utan egentlig anledning tyckt illa om folk och snackat skit om folk. Och, vad värre är, förmått dig att tappa kontakt med familjemedlemmar.

Låter därför som om det är han som är psykfallet, ärligt talat. Som inte vet vad han vill och därför projicerar all sin osäkerhet och sina svagheter på dig.

Det är hårt att behöva ta andras ilska på det sättet, men hoppas att du ändå kan vara glad att komma ifrån en såpass labil person.

Kramar

1 gillning

Tack❤️
Det känns som han straffar mig för sitt eget misslyckande .
När jag frågat vad jag gjort svarar han vet du inte det är du helt väck .

Tror också att han projicerar sina egna känslor på mig .
Jag vill bara gå vidare … det har gått snart 6 månader .
Jag har mina barn mina vänner och familj .
Allt känns svart .

Om han bara kunde klippa så det bara var vårt barn vi hade i focus … men det känns som det hela tiden kommer mer.
Detta gör att jag både ska sörja , samt vara orolig för ekonomiska saker ( som han inte sköter ) vårdnadstvist , bearbeta den psykiska misshandel han behandlat mig med , två barn som mår jätte dåligt .

För mig finns ingen återvändo , men respekt samt ett värdigt avslut .
Det tycks jag inte få.

Det känns som han straffar mig för sitt eget misslyckande .
När jag frågat vad jag gjort svarar han vet du inte det är du helt väck .

Tror också att han projicerar sina egna känslor på mig .
Jag vill bara gå vidare … det har gått snart 6 månader .
Jag har mina barn mina vänner och familj .
Allt känns svart .

Om han bara kunde klippa så det bara var vårt barn vi hade i focus … men det känns som det hela tiden kommer mer.
Detta gör att jag både ska sörja , samt vara orolig för ekonomiska saker ( som han inte sköter ) vårdnadstvist , bearbeta den psykiska misshandel han behandlat mig med , två barn som mår jätte dåligt .

För mig finns ingen återvändo , men respekt samt ett värdigt avslut .
Det tycks jag inte få.

Det låter omänskligt, det du har att bära.

Och vilket hemskt sätt att bete sig på. Han straffar dig säkert, för det är väl hans enda sätt att kunna hantera separationen på. Tyvärr finns det människor som inte klarar av att att hantera sina egna svagheter eller misslyckanden, utan de måste ha syndabockar. Och även om jag hör att du vet att inget av det som han försöker skylla över på dig är sant eller har något med verkligheten att göra så är det så klart tungt att behöva bära någon annans psykiska misshandel mitt i din egen kris.

Får du någon hjälp att hantera detta? Någon att prata med? Har du kanske någon familjemedlem eller kanske familjerådgivare som kan sköta en del av kontakten med exet åt dig?

Han har sumpat det med att hans familjemedlem o min hade kontakt, då han ljög… Dessutom har hans ena syster blandat sig i denna separationen. Det har gått så långt att jag på familjerätten sa att kontaktar hon mig igen, så anmäler jag henne. Jag har vänligt sagt åt henne x antal ggr att inte blanda sig, men hon fortsätter. Och hon hånar och beter sig. Som ett litet barn.
Det är dessutom hon som styr familjen. Alla där tycks tro att hon är smart , men hon är riktigt pantad . K0mma hem till mina föräldrar o spy ut en massa om mig…helt oanmäld…precis som hon är hans advokat.
Han tycker inte om henne igentligen. Ville inte prata med hans famil) då jag inte vill blanda in någon…men nu har han förstört det med.
Han är riktigt smart den killen . Alltså xet.

Jag går på kvinnojouren och få jätte mycket stöd där. I somras var jag helt knäckt. Nu kan jag stå upp iallafall.
Att bli straffad för hans misslyckande är så orättvist. Han valde detta. Vf ska jag och barnen få ta denna förnedring och skit.
Vet inte om jag kommer någonsin lita på ngn igen.

Stor kram!

1 gillning

Styrkekram! :purple_heart:

1 gillning