Avdelning i forumet för oss som väljer att kämpa för att INTE skilja oss?

Vore intressant att få en reflektion från någon admin gällande nedanstående.

Jag hittade skilsmässa.se för bara ett par dagar sedan. Omedelbar kärlek! Vilka underbara människor ni är här inne! Jag har hunnit skriva två inlägg, ett var i två olika avdelningar, och fått jättefina svar. Värme och omtänksamhet är vad jag upplever.

Eftersom jag är så ny i sammanhanget så vet jag inte om min fundering är helt off och väldigt emot sidans grundsyfte, men jag vill ändå fråga:

  • Kan det vara rimligt att skapa en avdelning i forumet för de som är i situationen att de kämpar med sina sista blodsdroppar för att få sitt äktenskap att INTE sluta med skilsmässa? -

Personligen hittade jag hit i förtvivlan över min situation, som mycket kortfattad är sådan att mitt äktenskap varit dåligt av och till i flera år (främst de två sista) och nu har jag plötsligt fått känslor för en annan man. Innan det så att säga blev något av det berättade jag om det för min man och vi har därefter tagit ett beslut att ge vårt äktenskap en allra sista chans. Rejält och seriöst och på större allvar än någon av de andra gångerna.

Jag hittar stöd i många inlägg och trådar här i forumet, men tror att jag skulle vara extra hjälpt av att få bolla med andra som hittat hit pga att de är/varit snubblande nära gränsen mot skilsmässa, men som av någon anledning jobbar vidare med sitt äktenskap “ett sista varv”.

Det skulle vara skönt att få reflektioner och stöttning från folk även fast jag valt att jobba vidare på mitt äktenskap. Det måste inte vara från personer i samma situation, det går lika bra med vem som helst som har något att bidra med, så länge det görs på ett vänskapligt och respektfullt sätt, och jag kan mycket väl tänka mig att ni som är mitt i en skilsmässa, eller har gått igenom en, skulle ha många kloka ord och erfarenheter att dela med er av. Och att man hittat hit öht visar ju att man (troligen) varit väldigt nära gränsen mot skilsmässa.

Vad tänker ni som är mer vana här, är detta helt fel för skilsmässa.se’s?

(inlägget finns även under avdelningen “Allmänna diskussioner” pga att jag får för mig att fler rör sig där/läser där)

Finns ju denna tråd:

1 gillning

Åh, tack! Grundinlägget beskriver precis det jag menar, så den tråden ska jag absolut titta närmare på! :slight_smile: