Att våga möta framtiden

Alla situationer och personer är olika.
Visst gör vi misstag.
Orkar inte som vi borde.
Tappar tålamodet.
Men.
Älskar vi ungarna och gör det vi tror är det bästa för stunden kan det inte bli så många fel.
Viktigast är att de får känna omsorg och kärlek.

6 gillningar

Klokt!! :revolving_hearts:

1 gillning

Fan. Sitter här och skriver så jag missar väderprognosen på tv4 jag satt och väntade på.

2 gillningar

Jag förstår dig så väl och vi verkar dessutom reagera ungefär lika… jag var nästan lite ängslig om jag skulle våga skriva hur jag fick hjärtat i halsgropen och kände mig stressad efter första halvan av podden och mina tankar drog direkt iväg till enskilda konfliktsituationer, eller bara till den trötthet och bristande ork som oxå fanns närvarande under tvillingarnas uppväxt :see_no_evil:

Men jag kände att med dig kan jag både yppa och dryfta sådant så jag chansade :heart_hands:

3 gillningar

Så tokigt :upside_down_face:, det är bra nätet finns!

2 gillningar

Haha… men vettu vad, när du vaknar och drar upp rullgardinen i morgon bitti så har du väderprognosen där :wink:

1 gillning

Det gjorde du rätt i! :smiling_face_with_three_hearts:

2 gillningar

Att ha koll på väderprognoser och namnsdagar, det är verkligen inte några av mina starkaste sidor!

1 gillning

Men det är faktiskt mina… jag raljerade med @Rulle om rullgardinen, men jag kollar väderprognosen flera gånger varje dag. Jag har svårt att se att det finns någon så väderberoende som jag… lite skämmigt, men regn och lågtryck gör mig låg oavsett om det innebär vatten i flytande eller fryst form.

Sol och högtryck gör mig genast på mkt bättre humör :sweat_smile:

Och jag firar alltid mina barn på deras namnsdag och minns resten av familjens också och grattar dem… men inte så fjolligt som jag alltid gjort med mina ungar, dvs frukost med högtidsporslinet, en liten present och en godsak… numera är de ju utflyttade sedan flera år så då blir det ingen frukost utan nu blir det middag och en liten symbolisk gåva. Senast var det ju Muminfigurerna (Snusmumriken och Lilla My) som jag visade bild på i någon tråd, dessa två karaktärer beskriver mina barn så väl på väldigt många fronter :heart:

1 gillning

Det är ju väldigt bra att ha koll på det, särskilt när man ska iväg på utflykt eller liknande.

Jag kan ju nästan känna mig som jag levde på medeltiden ibland och kollar ut på morgonen när jag vaknar, så går jag efter det. :smiley:. Och jag är rädd att jag kommer förbli sådan… väldigt väderspontan.

Men när det gäller namnsdagar har jag lovat mig själv att bli bättre på detta. Nu senast när ett av barnen hade namnsdag fick jag en skärmdump som talade om vad som gällde. Pinsamt. Kanske blir ett bekymmer i framtiden för dem pga denna brist hos mamma… men jag ska försöka bättra mig!

2 gillningar

…har yr.no annars.
Ville bara visa hur engagerad jag är i tråden.

3 gillningar

Tacksam som har er kvar här, trots mitt tok med gamla tråden… :pensive:

2 gillningar

Det händer att prognoser inte stämmer.

1 gillning

Hmmmm… kan det påverka anknytningen månne :thinking: :joy:

2 gillningar

Men hallå… finns det fler… på vintern kan jag kliva upp mitt i natten för att titta om det snöar…;barnen retar mig :joy:Smhi.klart.yr… jag trodde jag var ensam…praise the lord

4 gillningar

Precis där mina tankar går…:flushed:

1 gillning

Men herreguuuuud så skönt att höra att man inte är det enda toket :joy:

På vintern kan även jag kika ut på natten och se om/hur mkt det snöar eller snöat. Vilket är kontraproduktivt för det mesta, men ibland så somnar jag nöjd då det kommit i princip ingenting…

Jag är en total mediterranean-person som är född på helt fel ställe :see_no_evil:

3 gillningar

Nåååå… du vet att jag skrev det för att jag direkt fattade att du tänkte det, men även för att jag insåg att du inom dig fattar det jag fattar och det är att detta tillhör det som INTE påverkar anknytningen :muscle: :heart_hands:

3 gillningar

Det vet jag, nu skojade jag ju också lite :smiling_face_with_three_hearts:. Lite skoj behöver vi i allt av livets allvar.

2 gillningar

:face_exhaling: :sweat_smile: :revolving_hearts:

2 gillningar