Att skiljas från en narscissit/ psykopat - vad händer med era barn?

Hej!
Ja som rubriken lyder. Hur har de blivit med och för era barn?

Fy tusan. Jag har ingen egen erfarenhet av liknande men vill tipsa om Instagramkontot mansbebisar. Börja följa (bara för kvinnor! Män får inte åtkomst) och skicka in din fråga dit och be att de postar ett inlägg anonymt. Där har jag läst om ännu värre situationer och där får du stöd och konkreta råd från andra som varit i liknande situation.

Usch, jag jag inte ens tänka mig skräcken du upplever! Ring Kvinnofridslinjen, det är en nationell stödtelefonlinhe (020-50 50 50) för stöd till de som utsätts för våld och hot av olika slag, de har säkert vana att hantera och rådge i din situation. Finns kvinnojourer också men jag tror de verkar lokalt, så googla kvinnojour och en ort nära dig

Ni måste därifrån! :heart:

Måste ni åka tillbaka? Kan du och barnen stanna hos dina föräldrar? Dom kanske kan hjälpa dig med att hämta dina saker i ert gemensamma boende?

Sen säger jag som ovanstående ring Kvinnofridslinjen. Du behöver all hjälp och stöd du kan få.

Tacksam för alla svar. Jag hoppas få fler. Jag har kontakt med dem (kvinnojouren), men jag är så orolig för han säger att han ska komma och hämta barnen. Om jag inte kommer hem. Jag vet att de är för att skrämma mig, att komma hem dit igen för han vet att jag inte vill lämna barnen till honom.

Usch de är en sån mardröm. Jag tittar på mina barn, jag har skyddat dem genom att undvika att hamna i hans skottlinje, tagit och svalt alla påhopp. Men nu när pojken såhär “stor” Och är så påverkad. Är rädd han ska hitta igen denna tråd. Vet inte vad som händer då. Hoppas nån i liknande situation kan ge mig råd. Jag är så rädd. Han är så skicklig. Vi var till familjeterapauet och han lyckades tvilla om henne direkt, med tårar och hur han saknar kärlek och närhet. Fick mig att se ut som en arg häxa. Jag ville bara skrika såklart. Ditt monster! Sluta ljug, lyssna inte, han lurar dig! Men hon Tillochmed klämde ur sig "vill inte visa eller få moderskänslor men snälla rara du måste ta hand om dig. Vila dig " och sånt dravel. Jag fick knappt ur mig något. Tänkte vad händer när jag kommer hem om jag säger det nu.

Vi gick inte dit mer. Han avslutade med " Jag är så glad att äntligen någon mer vet hur de ligger till nu", de sista han sa innan vi lämnade rummet. Jag vet att hon tyckte synd om honom. Hon gick på det. Därför är jag livrädd. Lurade han henne så snabbt. Vad händer då i rätten. Får han halva vårdnaden kommer 2 helt underbara barn att råka illa ut. När inte jag är där Och tar emot majoriteten av hans destruktiva beteende och utbrott… ska barnen ta emot det? Min största skräck. De förtjänar bättre.

Skaffa en liten webkamera och sätt upp i ngt rum. Ta den sedan till soc och spela upp innehållet.

Var försiktig! Sånna här män är som allra farligast när man lämnar! Sök hjälp hos en kvinnojour och försök få till ett skyddat boende. Var ärlig med socialtjänsten om precis allt han har gjort mod dig och era barn. För dagbok och dokumentera allt som händer ifall du behöver det som bevis senare. Skriv gärna här också så finns även det som bevis.
Berätta för andra vad som händer så att det inte bara blir hans ord mot ditt.
Det är svårt att bevisa våld i nära relationer och varje litet bevis som kan komma nån annanstans ifrån än från dig kommer att vara jätteviktigt!

Åk INTE tillbaka!!
Undvik att vara ensam!

Snälla du, ta hand om dig!

Kram!

1 gillning

@Mamman2 Jag har skrivit privat till dig. Klicka på din bokstav uppe i högra hörnet, så får du fram meddelandet.

1 gillning