Att lämna

Äcklig,fet, hora, vidrig, lat, “ett skämt är du”, “jag ångrar våra barn ihop”, White trash, CP, “din lilla äckliga…”, “du ska få se på f*n”, psykopat… KÄRT BARN HAR MÅNGA NAMN ELLER HUR VAR DET?

Det är min vardag. Men så klart såhär var det inte innan. Allt var så fint, kärleksfullt och han tog mig med storm. Han var den jag skulle gifta mig med, vi gifte oss, ensamma utan familj eller vänner. Vi fick barn ihop.
Men där bak fanns alltid det, det hemska… Det där när du känner att du måste “trippa på tårna” för går du för högt eller går du för tyst. Säger du fel, står du fel eller om du råkar försvara fel människa eller ha en annan åsikt. Så brakar h*elvtettet löst… Du är då allt mellan himmel och jord.

Ibland har han blivit aggressiv, knuffat, kommit emot mig hot fullt… Kan inte längre räkna på fingrarna hur många gånger våra kläder flygit ut ur garderoben. Hoten med att kasta ut oss, att sälja våra saker för han anser att vi inte har gemensam ekonomi. Han har ekonomiskt pressat ut mig, tagit allt… Skuldsatt mig… Ja, tom skuldsatt mig.
Iår, har jag äntligen insett eller tagit modet till att våga börja lämna han. Det har tagit mig 4år, 4år att våga börja ta stegen, våga börja ringa de anonyma samtalen…

Punkten kom när han började bli allt mer psykiskt nedlåtande mot barnen när han egentligen är/var arg på mig. Eller när han störde sig på mig… Nu är det även barnen som drabbas av hans j*vla elände…

Att våga börja berätta riktigt till mina nära och kära hur vi egentligen lever… Innan var jag rädd, rädd för att bli ensam, rädd för han, rädd för att “krypa tillbaka” hem där jag är ifrån… Nu har jag modet igen, jag vågar ta steget, jag vågar igen… Någonstans har jag hittat modet igen.

Det jag egentligen vill… Är, finns det fler som går /gått igenom (vet att ni finns, behöver era stöttande ord, att allt kommer bli bra igen, tips på vägen …)

Tack för ni tog er tid att läsa.

4 gillningar

Jeg har hørt det samme som deg. Han følte seg elendig, måtte trekke meg ned minst like langt som han var for å føle seg bedre. Velkjent strategi. Dette fikser du, vær stolt av deg selv at du nå kommer deg unna! Ønsker deg og barna masse lykke til :sparkling_heart: :muscle::muscle::pray:

Styrkeklemmer :hugs::hugs:

1 gillning

Tack, så mycket för de fina orden!

Låter som han behöver prata med någon. Han låter som att han inte har någon impulskontroll. Dom reagerar utan tänka, sen mår dom dåligt över hur dom betedde sej och det börjar om. Lämna och säg till han att skaffa hjälp. Han skulle säkert bli som han var i början, med hjälp. Men gör inte som jag, jag stanna förlänge och barnen blev lidande. Mitt ex och jag kanske skulle kunnat hitta tillbaks om vi gått isär för länge sedan och hon fått hjälp. Nu är jag bara tom inuti. Det är som jag förlorat min själ för jag lät det fortgå förlänge. Det är verkligen inte en trevlig känsla. Ungefär som det känns när man är kär och bli dumpad gånger 100. Nertryckt och broken.

Jag har i så många år försökt få hjälp till han. Han vägrar ta emot hjälpen, han ser inte sina fel. Det har pågått för länge nonstop, det är även mycket mer som hänt än vad min lilla text beskriver.
Förstår även hur du tänker, jag har försökt med allt i så många år.

Ingen idé att ta skiten. Dra.
Lev hitta dej själv önskar jag gjort det så länge det fans något kvar av mej.

Jag tror att man alltid kan finna sig själv igen. Fast att det är svårt nu, så kommer det komma en dag när solen skiner som vackrast igen. Det är lång väg att vandra, för att hitta sig själv igen. Just nu trampar jag med att ha han här, vi bor i samma hem än. Läget är inte bra, får lämna barnen rätt ofta till anhöriga för han kan inte hålla sitt humör i chack… Fruktansvärt att den personen man en gång trodde var hela ens värld, kunde dra ner så djupt… Som han gjort… Han har gjort sönder hela mitt väsen i så många år. Jag vet att jag kommer få kämpa för att hitta mitt egna jag igen… Precis som du får göra. :cherry_blossom:

1 gillning

Jeg krysser fingre og tær for at tar deg ut av denne relasjonen. :pray::pray: Jeg er sikker på at du og barna får det mye bedre uten ham. Min eks og pappa til mine barn var ikke et godt eksempel eller noe positivt i barnas liv, tvert imot, og da skulle han ikke være der på daglig basis.
Send pm om du vil :smiley: :hugs:

1 gillning

Hvordan går det med deg, @Enkeltval?

:hugs: