Att hitta den rätta efter skilsmässan

Det som fick mig att börja må bra igen efter min skilsmässa var att börja dejta. När jag insåg att det fanns kvinnor som villa ha mig förstod jag att livet inte var över, utan att det fanns en massa fint där ute.

Det jag dock märkt är att jag har väldigt svårt att få känslor.

Det jag funderat mycket på den senaste tiden är hur mycket ni låtit känslor styra när ni träffade er nummer två och huruvida de kom sedan?

Jag har exempelvis nu träffat en kvinna som på pappret är helt fantastisk. Hon har alla egenskaper jag högaktar, som kommunikativ, stort behov av närhet och väldigt vettig och sund. Men! Jag känner ännu ingenting.

Hej, jag tipsar om HappyDajting som har både blogg youtube och Insta. Hon arbetar som dejtkonsult el något sådant och skriver mycket emotionell tillgänglighet. För att finna dejter intressanta och få känslor såsom attraktion ska man själv ha jobbat med sig själv, inse vad man tycker, vilka saker som känns bra osv. Attraktion förutsätter att båda är med på leken så att säga. Det känns som att du kan få många bra tips genom att lyssna på henne!!

Lycka till :grinning:

1 gillning