Att ha kvar mysiga bilder och annat

Bara funderar vilket jag är bra på…
Den som lämnar har kvar bilder o annat på sociala medier,syns tydligt man var ett förälskat par. Dessutom har den andre en kk.

Tycker det beror på vad för slags relation man haft.
Skulle mitt ex ta bort alla bilder på oss (nu vet jag inte vad han gjort då jag inte tittat) så skulle jag ta illa upp.
Vi var ändå tillsammans i 26 år och att försöka radera sin historia så är i mitt tycke som att kasta i ansiktet att det vi hade verkligen inte betydde något. Som att det inte får synas att han haft ett liv tidigare.

Jag raderade bilder på min exman när jag träffade en ny, något som jag idag inte gjort. Jag gjorde det bara för att jag blev pressad.

Jag tänker att det är upp till var och en att avgöra men att det inte är lönt att analysera och fundera över. Om det stör dig är det bättre att ni inte är vänner på sociala medier utan hittar ett annat sätt att kommunicera.

Ju mer tid du lägger på dig och ditt liv, desto bättre kommer du må.

1 gillning

Jag har tagit bort allt på både min exman och mitt nuvarande x.
Utestängt honom från alla sociala medier o s v.
Jag ville ju inte detta men mår så dåligt själv av alla minnen. Jag vill inget hellre än att han fanns kvar i mitt liv. Men jag orkar inte ha insyn i hans liv eller låta honom ha i mitt. Det gör ont. Jag kommer inte vidare.
Han har bilder från vår relation och har inte gjort några ändringar.
Sen vad han känner och tänker kring det kan jag inte ta hänsyn till.
Jag hoppas han förstår att det är för det gör så ont i mig. Något det inte gör för honom.