Att bli stark igen

Precis vad jag också känner, drömmar och planer som inte blev av, framförallt för barnen.

Mina föräldrar är fortfarande gifta men vi flyttade ett antal gånger under min uppväxt och på så vis har jag inget barndomshem kvar. Det gör mig inget då jag känner att där mina föräldrar befinner sig, där finns barndomsandan. Om du skapat ett fridfullt liv där du trivs nu, är jag säker på att barnen är lika glada att besöka dig där än på annat ställe. Eller vänta, säkert gladare!! Att se sina föräldrar trivas med livet är minst lika viktigt!

Fin start på veckan :sunny::kissing_heart:

2 gillningar

Torsdag 200602

Jag tänker mer och mer om att komma igång med att dejta. Senast var det typ 6 år sedan men då hade inga tankar alls om att jag inte skulle hitta någon. Mitt självförtroende var verkligen på topp! Jag var i mitt livs bästa fysiska form, kände mig snygg, var kaxig och ställde krav på vem jag skulle dejta.

I dagsläget velar jag. Ska jag vara så där stark och kaxig trots mina cancerärr på halsen och tuffa förhållande bakom mig? Kan man? Får man? Jag vet att svaret är ja, men ändå så smyger sig de här ”duger jag”-tankarna och jag blir så irriterad på mig själv…

Hur har ni andra kommit igång? Har ni tips?

2 gillningar

200708

Och så skaffade jag Tinder samt HappyPancake! Efter att ha läst om t ex @Ikes modiga framsteg så vågade jag gå online. På Tinder fanns tyvärr inte så många intressanta män, ca 90% som visas för mig är danska män och även om jag gillar Danmark så ser jag inte det fungera praktiskt. Så jag testade HP och där var det många som skrev till mig. Förvånad över antalet sexfixerade män, flera första kommentar började med ”är du undergiven för jag är dominant” eller ”string eller hotpants” osv. Inte lyckat för mig, särskilt med tanke på exmannens porrmissbruk.

Men så började jag chatta med en man som direkt nappade på min ironi och han föreslog en dejt. Igår hände det historiska momentet att jag gick på dejt :grinning::grinning::grinning:

Dejten var väldigt lyckad kände jag, men förstås vet jag inte vad han tyckte… Det viktiga för mig var att våga ta kontakt och klara av den första dejten på drygt 5 år! Så om det leder till något mer än kanske en ny LinkedIn-kontakt, det vet jag inte. Jag är bara så stolt och glad att jag vågade!!

Och mina ärr, valde en blus med högre hals så de syntes nog inte så tydligt. Jag känner inte för att outa mig och mitt liv för mycket på första dejten. Ett steg i taget :blush:

Fortfarande härligt glad, lite pirrig i magen och redo för en intensiv arbetsdag vilket är superbra så jag slipper tänka om han hör av sig :joy::joy::joy:

14 gillningar

Så modig du är, heja dig💪
Det är verkligen en djungel därute…och vad är det med alla dessa män som har bar överkropp på sina profilbilder? Ja, inte så man ser hela överkroppen alltid…men man ser ju ändå att tröjan saknas.
Eller så kör de någon slags tub-topp🤣

Njut av känslan :smiling_face_with_three_hearts:

3 gillningar

Tack :kissing_heart: Ja, jag är förvånad över alla de män som envisas ha profilbilder där de visar sig på gymet och spänner sina extremt tatuerade extremt tatuerade armar!!

2 gillningar

…för det är ju verkligen det som vi kvinnor letar efter!!:crazy_face:

Jag fick ett fint meddelande i söndags morse från en som berömde min profil och tyckte den var så rolig att han skrattade högt😀 Och att den var kryddad med värme💕
DET får mig på fall!

3 gillningar

Håller med dig!! Det var fint skrivet :blush: Jag ogillar kommentarer om mitt utseende men gillar när de frågar om min profiltext, eller allmänt startar en konversation i trevlig ton.

Lycka till med dejtandet, du får berätta mer om hur det går!! Vore kul!!

2 gillningar

Följer med spänning… lycka till

(Kanske skulle plocka bort de där gym, överkropps och fiskebilderna)

2 gillningar

Gör det…och för säkerhets skull även de 8 fotona på solnedgång ur olika vinklar🤣

2 gillningar

Jag har hört att män stör sig på alla bilder där kvinnor poserar med djur. :grin: “Det är väl inte hennes katter jag vill dejta!”

Ett bildtips som jag tycker funkar bra för bägge könen är visa när man är i ett socialt sammanhang. Det kan ju vara lite meckigt att inte röja andras identiteter, men om man har nån bild där det syns att man har ett trevligt umgänge, att man är en social person, så smäller det högre än både fiskar och katter.

3 gillningar

Men å andra sidan så fanns det, är ju inte på dejtingsidor längre, en hel del kvinnor som poserade i bilen, vid eller på sin motorcykel, i skinn och linne med tatueringar som sökte skäggiga tatuerade män som dricker öl å åker hoj.

Jag körde T och HP, har ingen annan erfarenhet.

Väldigt många också med ett vinglas på utlandssemestern.

Att ta en bild med sina kompisar kan för mig verka: Kolla vad du får på köpet! Lika mycket som hojar, båtar och bilar.

Men visst, kattgummor gick bort direkt. Likaså de som hade bilder på kamphundar, och de var många.

Rätt eller fel är nog ganska svårt, vill minnas att flera bilder som gav samma intryck av människan var viktigt. Att man hade lite humor och inte var för needy i texten.

Absolut inga morfade bilder med filter, gick tokbort.

Hade några riktigt roliga konversationer med flera kvinnor, ffa 2 st, som jag aldrig träffade beroende på avståndet. Sen blev det som det blev och dejtapparna är modern historia för mig :slight_smile:

1 gillning

Som tämligen aktiv amatörmusiker var jag ju nästan tvungen att infoga åtminstone en bild med instrument. Det hade varit snudd på falsk marknadsföring annars eftersom det är en rätt stor del av mitt liv. Men det är inget som går hem hos män generellt. De verkar mest tycka att det är lite udda. :sunglasses:

1 gillning

200710

Kul att läsa om andras tankar och erfarenheter kring dejtingapparna!!

För mig blev det ingen fortsättning efter dejten. Vi var ju på dejt i tisdags, inget svar/kontakt från honom så jag skickade ett kort meddelande på onsdagmorgon. Han har varken läst eller hört av sig… Kändes inte ok tycker jag! Kan man åtminstone tacka och skriva att det inte klickade? Jag hade uppskattat det. Jag förstår att man inte hinner/vill svara på alla meddelanden som trillar in men om man valt att gå på dejt, kan man ändå inte avsluta det snyggt?

Blev förvånat nog ganska nere efter det. Besviken över att han, som också jobbar som chef, inte är mån om att avsluta det fint.

Jag försöker tänka framåt och har laddat ner match. Tänker att det kanske är mer motiverade människor på en betal app?

Nä usch, idag är jag inte mitt vanliga starka jag utan accepterar att jag dippat lite. Och det for väl vara ok det med!

1 gillning

@Trassel Självklart bör det finnas en visualisering av det man är intresserad av med, om man vill som du säger, vara tydlig i sin marknadsföring.

Sen kan det hända att den bilden skrämmer någon tänkbar kandidat men lika gärna attrahera och få en möjlig själsfrände att höra av sig?

För egen del kändes det spännande när jag “hittade” någon som hade valt bilder som jag gillade och gärna hade ett eget tydligt intresse.

Att få dela sina intressen och förmånen att kanske få nya via en eventuell framtida partner är i min värld en möjlighet och inte ett hot.

@Buenita min korta tid lärde mig att hyfs inte ens efter en dejt är något man kan räkna med i djungeln.
Det är mer, thank U next som gäller.
Se det som träning.
Generellt är man nog lite för på, optimistisk inledningsvis. Sen såsmåningom efter ett gäng chattar, några möten och några bommar börjar man hitta sig själv och slutar hoppas på alla, gillar bara de som man direkt känner att man blir nyfiken på etc.

Otaliga känns de matchningar som jag skrev på och effekten blev en ångrad matchning. :slight_smile:Oj oj, skit oxå, nästa? Påt igen bara, skam den som ger sig!

Själva formatet gör att man nog kan bli ganska fast i drogen att få fler likes och bättre möjligheter.
Vilket kan medföra att man inte har eller tar sig tid att avsluta ens en dejt på ett artigt sätt.
Redan på bussen stämmar man möte med nästa möjlighet och kvällens dejt är ett minne blott.

Lite syniskt men misstänker ganska realistiskt.
Dejtandet blir ett systematiskt mellanting mellan en sport och en scanning av tillgängliga resurser?

Inte så romantiskt alls faktiskt. Men kanske praktiskt?

1 gillning

Ja, jag hade väl den visionen. Att det blir som en smart sållning. De som tycker det är lite spännande får något att hugga på. Och de som inte gillar mitt intresse göre sig icke besvär.

Men nä. De flesta fortsatte ändå bara fråga varför jag inte hade mer urringning på bilderna. Helt sjukt. Den där världen fick jag nog av förra gången jag var singel, och jag kommer inte ge den en ny chans. Den är inte skapt för mitt sätt att vara.

Min beundran till er som orkar.

2 gillningar

Det är inte konstigt att man inte kan vara stark jämt, det behövs också sådana dagar när man är mer ”nere” och reflekterande över allt, det är helt naturligt. Ta hand om dig!

1 gillning

Det är mer än OK!

Apropå profiltexter…jag lästa någonstans tipset att istället för att skriva “Är rolig”, så skulle en beskriva en situation istället som visar på det. Alltså inte rada upp en massa egenskaper.

En profil jag var inne och läste på skrev “Lika bra jag talar om det reda nu, jag har en avancerad smak när det kommer till sex”.
Jaha. Då åkte han väl fet-bort!

En profil dök upp med texten att han blockerat mig. Och jag som inte ens varit inne och kikat på hans???

Jag tycker absolut att man hör av sig efter en dejt. Jag är ju t o m sådan att nu när jag raderade min profil häromdagen…så skrev jag en kort liten hälsning med “l´Lycka till” till de som jag haft en konversation med. Kostar mig så lite (kunde ju dessutom kopiera den :grinning:)

1 gillning

200711

Så nu har jag landat lite mer i hur jag själv vill ha mitt dejtande. Tack för kloka ord @Skipper, jag har kommit fram till följande:

  • jag får inte vara så kräsen :see_no_evil: Kanske finns det en trevlig man bakom ”Pelleplutt”, ”kärleksbåten” eller ”superbazooka”. Eller?
  • det kan vara så att de som skriver kommentarer om mitt utseende tror att jag uppskattar det
  • jag måste tänka bredare, inte fastna för få personer utan våga kontakta fler, man vet aldrig!
  • den jag tycker verkar spännande, får ett kort meddelande, oftast i lite ironisk/lättsam ton för att testa om han har humor

Min utmaning är att våga se fler möjligheter. När jag lärt känna en person, blir han oftast mer attraktiv för mig. Jag har svårt att se attraktionen på bara bilder, om det inte är någon som verkligen är väldigt snygg. Allra helst hade jag velat träffa någon på t ex gymet. När man ser hur personen verkar vara, t ex rolig, driver med sig själv, uppträder trevligt, har kloka tankar, det är något jag fastnar för.

Nu har jag en lite mer lättsam inställning och utmanar mig att vara mer öppen :blush:

Hur går det för er andra?

Jodå, jag fortsätter att prata på den trevlige man som tyckte om min profiltext. Eftersom mitt abonnemang har gått ut och jag raderat min profil (sorry, ni alla som hade chansen och inte tog den :crazy_face:), så är det nu på Messenger som vi håller till. Och det är mycket, mycket möjligt att det faktum att vi inte ser varandra som potentiella partners är det som gör att samtalet flyter fantastiskt lätt…både högt och lågt. Humoristiskt, lek med ord och massor av bekräftelse och omtanke…det gör mig så gott!

Samtidigt blir jag så väldigt medveten om att det var bl a det här jag saknade med exet. Ett enkelt exempel…exet var så kass på att höra av sig via sms…både att svara (!!!) och att själv starta. Han var inte ens bra på det i början.
Och här fick jag precis ett foto på en fikastund från Messenger-kontakten…och jag uppskattar det så mycket! För mig betyder det “Välkommen att dela min dag!”. :grinning:

2 gillningar

Vad roligt!! Så glad för din skull!! Det är precis som du skriver, flyter samtalet på och det finns nyfikenhet, är det också enklare att dela vardagen med den andra.

Är det möjligt att ni kommer att ses? Eller menar du att ni bor långt ifrån varandra? @Buttan