Sexlöshetsforskaren Peter Ueda pekar på tre komponenter som spelar roll om män får sex eller inte: Utseende, inkomst och social kompetens .
Ska vi göra detta till en grabbtråd? Känns som ett problem vi män borde hjälpa varandra med att lösa
Första tips är att alla borde duscha regelbundet
Det ska till en sjujäkla hotshot till “forskare” (“sexlöshet”, vilket gebit) för att lyckas komma fram till den sensationella slutsatsen
Nobelpriset nästa…
Ja men verkligen grym forskare
Men en hög lön i Sverige blir det verkligen nåt av det efter skatt?
Ja men absolut borde vi hjälpas åt med det.
Regeringen har ju påbörjat första remissrundan inför höstbudgeten och ganska många miljarder står ju på agendan i form av jobbskatteavdrag… så kanske går det att se fram emot att det blir ett jäkla sexande till hösten
Jag gissar det är relativt till andra?
Förmögenhet tror jag mer på påverkar.
Men man kanske borde köpa dyrare kläder för att visa upp det.
Han forskar på sexlöshet eftersom det är ett växande problem o stigma för män. Men inte på samma sätt för kvinnor där det snarare funnits ett stigma tvärtom. Sex med för många är stigma.
De största orsakerna att man inte hittar någon är två faktorer:
- Man har dålig social kompetens
- Man har orimliga förväntningar på vem man vill träffa.
Med tanke på hur många som är fattiga och fula men ändå hittar kärlek gång på gång är andra faktorer mindre avgörande för att hitta någon, de hjälper dock till att höja betyget på “marknaden”.
Det är väl svårtippat att veta vilken förmögenhet de flesta faktiskt har?!
Det säger då inte mycket om faktisk förmögenhet, inte heller bilar och andra konsumtionsvaror… för det kan ju lika gärna vara en lika impulsiv och köpgalen som skuldtyngd wannabee som du får på halsen
Fast det skiljer väl sig en hel del åt mellan män o kvinnor här med?
Det är åtminstone min känsla. Det påverkar även forskaren här.
Utseende och ekonomi är inte lika avgörande för kvinnor. Där är social kompetens högt i kurs.
Hur tänker du nu?
Jag skulle säga att min upplevelse är att utseende är väldigt avgörande för kvinnor på väldigt många områden av livet. Social kompetens därefter och sist (kanske, men somliga vill defintivt inte ha några “lokalvårdare” vill jag minnas att jag har läst ) inkomst…
Jag menar att utseendet för en kvinna måste vara väldigt problematiskt för att förbli oskuld ofrivilligt hela livet. Ekonomi har nog inget med det att göra alls.
Nu pratar vi ligga. Inte relation. I japa.n är det stora grupper av män som aldrig haft sex
Upp emot en halv miljon människor (män) som
lever utan kontakt med andra överhuvudtaget
Du menar att kvinnor måste vara fruktansvärt mycket fulare än män för att sakna tillgång till sex, medan även män med ordinärt utseende blir helt utan sex?
Så vilka män har då de “halvfula” kvinnorna en massa sex med?
Tror att du har helt rätt.
Kom och tänka på en radiodokumentär om den incel i Canada som begick massmord. Han var fruktansvärt arg och frustrerad för att han som var snygg, rik, hade flashiga grejer och en pappa i Hollywood ändå inte var populär bland tjejer. Men han saknade social kompetens, hade unken kvinnosyn och var besatt av de snyggaste tjejerna. Så kvinnor undvek honom.
Tror att myter kring allt vad kvinnor vill ha bara gör skada. Det innebär att män som tycker att de har snygga bilar, ser bra ut, är långa och har inkomst etc tror att de är berättigade. Och blir arga och frustrerade om de inte får vad de vill ha. Samtidigt som de själva många gånger kan uttrycka sig nedsättande om kvinnors utseende, ålder, kvinnlighet, vikt etc
Och det leder till att de män som kanske inte checkar av dessa boxar och har svårt med dejter skyller allt på kvinnors ytlighet och blir än mer bittra.
Det samtliga av dessa män har gemensamt är att de inte funderar på hur de beter sig mot kvinnor eller vilken syn de har på kvinnor. Och de ser allting i termer av sex.
Och hur trevligt är det, på en skala?
Ja just för sex behöver de inte vara lika snygga. Fruktansvärt mycket fulare tror jag inte.
Vilka som har sex med dem? Det är nog alla.
Tror incels också fattar att deras sociala förmåga påverkar. Men de försöker väl då gott de kan tänker jag. Såklart att de ger upp sen efter ett tag. Men jag tror verkligen att de gör allt de kan komma på innan de helt ger upp. De upplever troligtvis att de inte kan få uppmärksamhet oavsett vad de gör. Men det kan säkert stämma för en del av dem. Kanske inte kan pricka in nåt av de ovan nämnda. Fula, arbetslösa och svårt med sociala interaktioner.
Om de blir socialare kommer de troligen ändå ha långt kvar till att lyckas etablera relationer.
Det är inga myter om vad kvinnor vill ha. Det är ju vad ”raketforskaren” kommit fram till. Inklusive sociala förmågan. Varför skulle detta vara myter?
Alla diskussioner kring detta handlar nu bara om sex. Det löser ju inte incels egentliga problem. Men det är vad de fokuserar på.
Är det inte rimligt att förstå om en person försökt hela livet att leva lycklig men inte lyckats haft en relation eller sex på hela livet? Oavsett om det är deras fel eller inte så kan jag förstå att man är besviken på livet.
Det här tror inte jag dock. Jag tror inte alls att de förstår att deras sociala förmåga är låg och en orsak till att de misslyckas med kvinnor.
Attityd
Värderingar
Människosyn
sådant spelar in.
Tacka vet jag handtrallan.
Lätt att inhämta medgivande
Ingen som klagar på lukt, teknik, storlek
Ingen som snarkar
Ingen som knuffar på en när man själv snarkar.
Billigare att gå ut, gå på bio och inga diskussioner om vad man ska se.
Inga klagomål på huvudvärk eller trötthet.
Och sex med någon som man verkligen älskar.
Jag tror du förenklar många i den gruppen. De kan helt enkelt inte uppnå den sociala förmågan som krävs många gånger.
Ja, dessa incels
Jag tror personligen att många, kanske tom. en majoritet antingen redan har, eller ganska lätt skulle kvalificera sig för diverse diagnoser. Inte sällan inom autism-spektrat. Så de har säkert gjort allt de kan och förmodligen har du rätt i det du skriver att oavsett vad de gör så blir det inte rätt. Men om de själva förstår varför det inte räcker är jag mkt mer osäker på.
Nej, det kan de sannolikt inte.
Och sen då? Vad blir då din konklusion av det konstaterandet?
Förutom närvaro av en naturlig/självklar personlig besvikelse över de förutsättningar som givits dem i livslotteriet… och därefter det fullkomligt onaturliga och orättmätiga skuldbeläggandet, anklagandet, hatandet av kvinnor som (av lika naturliga och självklara anledningar som de själva är besvikna över sina förutsättningar) inte är intresserade av varken sex eller relationer med dem.
Det är väl just det som är pudelns kärna. Vi bär alla våra kors i livet, och de flesta av oss har en eller flera stora sorger som följer oss. Och många kan nog ibland avundsjukt snegla på andra som vi tror har det mycket, mycket lättare
Men att låta det slå över i hat? Att känna att man förvägras något? Att se sex med en annan människa som en rättighet?
Det är det vi har att kämpa mot.
Jag tror att många olika faktorer spelar in här, både vad gäller samhället i stort och mentaliteten i enskilda grupperingar.
Men jag undrar om inte också språket har en viss betydelse också? Jag läser ju både i den här tråden och i andra trådar termer som att “få sex”, som om sex är en valuta eller en handelsvara. För med sådant språkbruk tror jag att just tankesättet att det är orättvist att någon annan får men inte jag ligger rätt nära till hands. Och dessutom tankesättet att det är taskigt av någon att inte ge mig det jag vill ha, och att det då ses som att någon sexvägrar eller förvägrar.
Om man istället ser sex som något man har tillsammans blir det också mer betoning på samtycke och frivillighet. Då blir det en en aktivitet man delar, och då blir det plötsligt mer absurt att tänka i termer av berättigande.